Dubbele schijfrem in CB400F

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Jaaa, ik heb wat te sleutelen gevonden :)

Ik wil wel graag een dubbeleschijfrem in mn CB4000 gaan bouwen. Wat heb ik hier voor nodig, wat kost het ongeveer enne, verder nog punten waar ik op moet letten??
 
Op donderdag 04 juli 2002 11:19 schreef Sjaap het volgende:
Jaaa, ik heb wat te sleutelen gevonden :)

Ik wil wel graag een dubbeleschijfrem in mn CB4000 gaan bouwen. Wat heb ik hier voor nodig, wat kost het ongeveer enne, verder nog punten waar ik op moet letten??
nog 9 van die motorblokjes om de 4 liter te halen. ;)
 
Jaaa, ik heb wat te sleutelen gevonden :)

Ik wil wel graag een dubbeleschijfrem in mn CB4000 gaan bouwen. Wat heb ik hier voor nodig, wat kost het ongeveer enne, verder nog punten waar ik op moet letten??
Die rem hebben ze expres onder-gedimensioneerd. De ged8e is: Met volle kr8 remmen is net niet blokkeren.

Ik denk dat je het best af zou zijn met een voorvork/voorwiel/remsysteem van een modern licht cb-tje, van de sloop. :?
 
Vraag Jochem even, die heeft ook een dubbele schijf voor. Hele vork ombouwen zal wel het goedkoopste zijn denk ik inderdaad ook ja. Sloop bellen dus.
 
Die rem hebben ze expres onder-gedimensioneerd. De ged8e is: Met volle kr8 remmen is net niet blokkeren.

Ik denk dat je het best af zou zijn met een voorvork/voorwiel/remsysteem van een modern licht cb-tje, van de sloop. :?


Dat is waar. Maar als je in een bocht met volle kracht remt ga je toch op je bek. Ik wil die 2de schijf voor de looks :9 en voor (een beetje) extra remkracht. Zou ik een stoppie kunnen maken dan?? :P



Op donderdag 04 juli 2002 12:18 schreef Jasper Grootveld het volgende:
ik denk is doer!!

min. 500 euro voor alles, beter nieuwe motor kopen!!

Het is een CB400 uit 75, dus onderdelen genoeg te krijgen. 500 euro is wel heeeel erg veel.

Veranderen de stuureigenschappen ook btw? Door die 2de schijf heb je in theorie een verhoogde gyroscoopwerking...
 
Op donderdag 04 juli 2002 12:25 schreef Sjaap het volgende:Dat is waar. Maar als je in een bocht met volle kracht remt ga je toch op je bek. Ik wil die 2de schijf voor de looks :9 en voor (een beetje) extra remkracht. Zou ik een stoppie kunnen maken dan?? :P
dat kan je met alles...

kwa looks kan ik je niet helpen, maar als het om het remmen gaat kun je beter naar een andere schijf/klauw/leiding uitkijken


Veranderen de stuureigenschappen ook btw? Door die 2de schijf heb je in theorie een verhoogde gyroscoopwerking...
hij zal zwaarder sturen ja....
meer onafgeveerd gewicht...
 
Op donderdag 04 juli 2002 12:25 schreef Sjaap het volgende:Dat is waar. Maar als je in een bocht met volle kracht remt ga je toch op je bek.
Omdat er dan extra kr88 in 't spel zijn. (Bij nat wegdek kun je ook op je bek. :P )

Ik wil die 2de schijf voor de looks :9 en voor (een beetje) extra remkracht. Zou ik een stoppie kunnen maken dan?? :P
Looks? Ik denk meer dan een beetje remkr8 & stoppie moet kunnen, heb je wel hele goeie band nodig. :P

Het is een CB400 uit 75, dus onderdelen genoeg te krijgen. 500 euro is wel heeeel erg veel.
Wat heb je aan cb400f onderdelen? Die onderdelen heb je toch allemaal al. :P
 
Op donderdag 04 juli 2002 12:51 schreef roestendoenze het volgende:Omdat er dan extra kr88 in 't spel zijn. (Bij nat wegdek kun je ook op je bek. :P )

Daarom, gewoon niet té hard remmen.
Looks? Ik denk meer dan een beetje remkr8 & stoppie moet kunnen, heb je wel hele goeie band nodig. :P

Stoer, volgens jochem kan je met een 400 ook een wheelie trekken :P
Heb een redelijk goede banden erom (BT45)

Wat heb je aan cb400f onderdelen? Die onderdelen heb je toch allemaal al. :P

Bedoelde eigenlijk CBXXXF onderdelen :)


edit:
Ik denk dat ik er eerst maar eens een nieuwe remleiding opzet. Dat ding zal wel net zo oud zijn als de rest van de motor.
Dan heb ik nog wel wat anders te sleutelen:
Linkervoorvorkkeerring (leuk scrable woord) is lek...beetje te hard over een drempel gestuiterd :P en wil er nog steeds een nieuwe achterlamp op hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ben je weer een uurtje verder. Nieuwe remleiding = 10 min, remvloeistof vernieuwen en ontluchten 15 (niet op de lak knoeien), keerring vervangen 30 minuten en handen wassen en opruimen 5.

Wat ga je met de rest van je vakantie doen?? :P :P
 
Ben je weer een uurtje verder. Nieuwe remleiding = 10 min, remvloeistof vernieuwen en ontluchten 15 (niet op de lak knoeien), keerring vervangen 30 minuten en handen wassen en opruimen 5.

Wat ga je met de rest van je vakantie doen?? :P :P


Ehmm
Ik zit er aan te denken om die oude CB250 van <strike>Bogarde</strike> BogaddE te kopen...
En wil nog carter delen polijsten.
 
Een Wheelie is een goot woord hoor. Het voorwiel komt hooguit heel even los. Dubbele schijf wordt moeilijk, aangezien de vorkpoten van een 400 niet voorbereid zijn voor een dubbele schijf. Bij een 750 is het relatief eenvoudig, aangezien de voorbereidingen d'r al opzitten. Kwestie van een extra schijf op het wiel (is ook voorbereid) extra klauw op de bevestigingspunten op de vork en even een klipje aan je spatbord klussen voor de geleiding van je remleiding. Bij een 400 moet je toch ingewikkeld gaan klussen op die klauw vast te krijgen. D'r zitten geen bevestigingsogen n.l. Makkelijkste is een andere vorkpoot d'r op. (wellicht dat je twee linkeronderpoten kunt gebruiken??)

Overigens: €40,- voor staalflexleidingen?? Waar??
 
Op donderdag 04 juli 2002 13:26 schreef Jasper Grootveld het volgende:
nou moet je ff rekenen dan.
2x leiding is 80 euro nee, 60 heb een 2 delige leiding erop, splitsing pas op die deling
1x schijf is denk 50 zou kunnen
1x klauw 100 zou ook kunnen
vvork 250 never nooit niet, heb alleen een rechteronderpoot nodig
klein meteriaal 25olie enzo?? Ach, gewoon oude hergebruiken

is 505 euro. ben je denk zomaar kwijt!!
 
Een Wheelie is een goot woord hoor. Het voorwiel komt hooguit heel even los. Dubbele schijf wordt moeilijk, aangezien de vorkpoten van een 400 niet voorbereid zijn voor een dubbele schijf. Bij een 750 is het relatief eenvoudig, aangezien de voorbereidingen d'r al opzitten. Kwestie van een extra schijf op het wiel (is ook voorbereid) extra klauw op de bevestigingspunten op de vork en even een klipje aan je spatbord klussen voor de geleiding van je remleiding. Bij een 400 moet je toch ingewikkeld gaan klussen op die klauw vast te krijgen. D'r zitten geen bevestigingsogen n.l. Makkelijkste is een andere vorkpoot d'r op. (wellicht dat je twee linkeronderpoten kunt gebruiken??)

Overigens: €40,- voor staalflexleidingen?? Waar??

Ik dacht dat ik wel een rechterpoot (van een dubbelschijvigeCB) kon gaan gebruiken voor de extra klauw.
Die leiding: Sicama Motoronderdelen Roodeschool 0595413553 Ze doen ook aan postordering.
 
nwe vorkpoot van een scooter is 80 euro.
maar denk dat het een vork word ivm vorige posting!!!

Een CB400 is geen scooter. Nieuw hoeft ook niet hoor, zijn zat van die dingen van 25jaar oud.
Als een 750 de zelfde dikte vorkpoten gebruikt, dan kan ik zoeen gaangebruiken.

Maar zaterdag eerst die slaalflexleiding erop, dan zien we wel weer.
Heb btw die sicama nog een keer gebeld of het wel een stalen leiding was; dat was het. RVS zelfs.
 
Ik dacht dat ik wel een rechterpoot (van een dubbelschijvigeCB) kon gaan gebruiken voor de extra klauw.
Die leiding: Sicama Motoronderdelen Roodeschool 0595413553 Ze doen ook aan postordering.

Zal Siccama eens bellen.

Kan me niet voorstellen dat onderpoten van cb'tjes onderling uitwisselbaar zijn, maar ik kan me vergissen...
 
Vertroetel-time!! :P
Heb net ff een setje contactpunten gescoord, een grote bus kettingreiniger en een potje Belgom Alupolish...ik hoef me niet meer te vervelen vandaag!
Morgen nieuwe remleiding halen, een setje uitlaatpakkingen en eventueel uitlaatflenzen. :)
Wat zal ze zich weer goed voelen na dit weekend :z :z
 
Zal ik mijn uitlaat ook even opsturen, heb je nog langer wat te poetsen :P

Buddy mag ook opnieuw gemaakt worden, kun je ook bodemplaten kloppen en overtrekjes in elkaar naaien? Voor wenagh? :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan