dubbelekoplamp

Ik moeite lezen bericht bovenstaand.

Jij snapt hoe Thunder aan sluiten dan jij snapt andere ook?

Zonder dollen:

Als je een Thunderace hebt aangesloten dan moet je er toch ook wel achter zien te komen hoe deze motor moet worden aangesloten?

Daar hoef je geen raketwetenschapper voor te zijn.
 
Izze nie zo moeilijk toch ? Lampen schakelen via een relais of 2 lampen erin van 35/35 watt en deze bedienen met de bestaande schakelaar.

Nu is je lamp 55 Watt x 2 lampen word 110 watt : 12 Volt vind je schakelaar en bedrading niezoleuk (stroom word 9 Amp bij 12 Volt accu)
dus wil je 2 maal 55/60W lampen gebruiken dan de lampen via een relais laten schakelen.

Neem je 35/35 watt lampen x 2 word 70 watt : 12 Volt de (stroom is 5,8 amp )
normaal loopt er via de schakelaar met de bestaande lamp 55/60W 4,5 Amp .
de stroom word ruim 1 amp hoger en dat kan die schakelaar en je bedrading makkelijk aan.

deze 2 lampen parrallel zetten en via de bestaande schakelaar bedienen.

zelf ben ik van m`n FZ750 van een enkele naar een dubbele koplamp gegaan maar had geen zin om een dikke plus draad te trekken vanaf m`n accu (met zekering) en een relais te plaatsen. Dus bij optitune.nl 2 lampen van 35/35 Watt besteld en deze erin geplaatst maar heb deze zo geschakeld dat ik via een exstra schakelaar de tweede lamp erbij kan schakelen . Grootlicht werkt gewoon allebei tegelijk. Maar zou je via een dubbel polige schakelaar ook apart kunnen bedienen. Het simpelste is 2 lampen 35/35 watt
deze parrallel aan elkaar maken klaar ! (Relais moet zijn van het type auto relais)
Hoe het zit bij een fireblade weet ik niet misschien is deze al voorbereid ?

Doe maar een zoek functie dan kom je al diverse dingen tegen .

Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan