Dubbelgevouwen nummerplaat achterop motorfiets

Heb wel eens gelezen ergens,dat het beste is om je nummerplaat vuil te maken, [prut]niet poetsen. :Y
Ze kunnen je er wel voor bekeuren,maar zal goed werken bij flitspalen/radar.
En het kan veroorzaakt zijn door weers invloeden,of prutwegen [boerelandweggetjes] en zijn je niet aan te rekenen.
Omklappen/wegklappen is iets wat de berijder doet,de rechter zal daar zwaar aan tillen,en je daarom hoger straffen,je wilde immers een strafbaarfeit plegen. :X

Het nadeel is echter,je poetst je motorfiets, zit er nog een gigantische hoop prut op je plaat. :Y _O- _O-
Ik had de mijne vol met roet en zand zitten :P , alleen een waarschuwing gehad...
mn MF-sticker moest er helaas wel af -O-
 
"Wegklapintallatie's zijn niet alleen een overtreding maar gelijk een misdrijf, komt je duur te staan. Alleen het aanwezig hebben ervan op de motor is al voldoende!!"

En als het zekeringenkastje zich achter de nummerplaat bevindt en de wegklapconstructie is bedoeld om toegang te verlenen tot de zekeringen?
 
"Wegklapintallatie's zijn niet alleen een overtreding maar gelijk een misdrijf, komt je duur te staan. Alleen het aanwezig hebben ervan op de motor is al voldoende!!"

En als het zekeringenkastje zich achter de nummerplaat bevindt en de wegklapconstructie is bedoeld om toegang te verlenen tot de zekeringen?

Geen idee, probeer t uit.
 
Bedankt....... kan ik er wéér ééntje aanvechten.

Hij was niet behoorlijk leesbaar maar kreeg toch die van 75,- eurie.... ;)

Kentekenbewijs is een stukje papier. Kenteken is dat plaatje metaal achter op je motor. Welke van de 2 was niet behoorlijk leesbaar?
 
Rechter: kunt u uitleggen waarom er een wegklapmechanisme voor de kentekenplaat aanwezig is op uw motorfiets?

Motorrijder: Jazeker, ik rijd voor de hobby op het circuit met het ding, en om competitief te blijven moeten helaas alle zeilen bijgezet worden om elk stukje extra snelheid te bemachtigen. Het mechanisme is dus puur bedoeld voor de vermindering van de luchtweerstand. Daar helaas ik het schakelaartje per ongeluk omzette voordat ik met 200 langs die flitspaal reed :+ :+
 
Ik heb eens gereden met een afgeplakte kenteken. Omdat mijn motor te koop stond, had ik voor de foto mijn kentekenplaat afgeplakt met een stuk geel papier. Het is al een paar jaar geleden en net voor het tijdperk van de digitale camera's, zodoende.
Alleen was ik vergeten O-) om deze er weer af te halen, zodra ik weer ging rijden. Ben toen aangehouden door een motoragent en de boete was, ongeveer, 57 euro. Ik vond het behoorlijk laag, deze boete. Maar de agent vertelde, dat als je aanpassingen en/of veranderingen (bijv. dubbelvouwen of bijv. van een 3 een 8 maken)doet aan je kentekenplaat, dat de bedragen dan stukken hoger kwamen te liggen en je een bezoekje aan de rechter mag maken.
Mijn overtreding was alleen, het niet herkenbaar hebben van je kenteken.
 
Geen idee, probeer t uit.


Wegklap-installaties...toch vraag je je af he.... ik heb wel eens een (amerikaanse?) auto gezien waarbij je de kentekenplaat moest wegklappen om bij de tankdop te komen. Wat nou als je die "vergeet" dicht te klappen na het tanken...
 
Ik vind zo'n wegklap plaat meer iets voor in een James Bond film. 8-)
Als je dan echt van plan ben hard te rijden doe dan gewoon je kenteken plaat weghalen of zorg dat ie heel viez is. Niet dat de agent je gelooft als je met de smoes komt dat je je plaat net verloren ben of dat je hem net vandaag wilde wassen.
Helemaal slecht is om een 1 of andere oude motor plaat gaat gebruiken (of zelf maken).Want dan kan het zijn dat je een collega motor rijder een boete aan naait.
 
Je kan dan misschien beter je kentekenplaat achterstevoren monteren en verklaren dat je niet zoveel technisch verstand heb. :9
 
Laatst bewerkt:
Die aflevering van die "spray" in engeland heb ik ook gezien en op de camera was echt niks van het kenteken te lezen. :?

Maar als de desbetreffende camera geen infrarood is dan is ie volgens mij gewoon leesbaar.
 
ik heb ooit eens van een engelsman gehoort dat ze in de tijd van de café-racers kentekenplaten monteerden met een (spring)veer, tussen de moer en de bout achter de plaat. als je dan reedt trilde de plaat zo erg dat het niet meer leesbaar was.
 
ik heb ooit eens van een engelsman gehoort dat ze in de tijd van de café-racers kentekenplaten monteerden met een (spring)veer, tussen de moer en de bout achter de plaat. als je dan reedt trilde de plaat zo erg dat het niet meer leesbaar was.
:o

is net als te hard rijden, zodat ze je niet meer kunnen lezen.
 
Of montage dmv een
images
,zodat ie naar achter waait zodra je rijd en weer normaal leesbaar is als je stopt. O-)
 
Je kunt natuurlijk ook hele felle kentekenplaatverlichting inbouwen, zodat de camera verblind wordt door de weerkaatsing. :P

Dit helpt iig niet bij de trajectcontroles. Daar hebben ze filters voor de lens zitten, waardoor het beeld vrijwel donker is en alleen het kenteken goed leesbaar is.
Daarnaast ook IR-gevoelig, waardoor icm IR flitsers ook snachts haarscherpe foto's van je kenteken wordt genomen.

En het naar boven buigen van de plaat helpt volgens mij ook niet veel, omdat de camera naar beneden gericht is.
Of je moet je kentekenplaat zover buigen, dat je het zeker van achter niet meer kan lezen. Maar dan zal je de eerstvolgende keer, dat je politie tegenkomt wel aangehouden worden.
 
Dit helpt iig niet bij de trajectcontroles. Daar hebben ze filters voor de lens zitten, waardoor het beeld vrijwel donker is en alleen het kenteken goed leesbaar is.
Daarnaast ook IR-gevoelig, waardoor icm IR flitsers ook snachts haarscherpe foto's van je kenteken wordt genomen.

En het naar boven buigen van de plaat helpt volgens mij ook niet veel, omdat de camera naar beneden gericht is.
Of je moet je kentekenplaat zover buigen, dat je het zeker van achter niet meer kan lezen. Maar dan zal je de eerstvolgende keer, dat je politie tegenkomt wel aangehouden worden.

Maar ik rij dan gelukkig ook nooit met mijn motor over "dat soort" wegen.

boring! :r
 
Kentekenbewijs is een stukje papier. Kenteken is dat plaatje metaal achter op je motor. Welke van de 2 was niet behoorlijk leesbaar?

Die van dat stukje metaal achter op de motor...... :Y

zie piccie hieronder ergens
 
Laatst bewerkt:
full


Ps. voor de bijdehandjes onder ons... op deze foto heb ik het kenteken "weggepoetst". In het écht staan daar dus cijfers en letters. :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan