Dubbelgevouwen nummerplaat achterop motorfiets

TheGeneral

Die hard MF'er
3 jan 2006
357
0
Amsterdam
Hoe zit het nou met die dubbel gevouwen platen? Kan je al niet meer geflitst worden als er een kleine hoek in zit (dus een hele flauwe vouw zeg maar)? Of met de plaat dan echt dubbelgevouwen zijn? En echt dubbelgevouwen mag natuurlijk niet, maar als je maar een klein beetje vouwt zodat er dus een kleine hoek in komt mag dit dan wel weer?

Vroeg het me gewoon af, heb zelf nog geen snelheid duivel maar die gaat er wel komen en dan is dit wellicht ineens wel van belang.
 
Neem de proef op de som, begin met vouwen en hard te rijden. Gaandeweg ga je de buighoek vergroten en wacht je af tot de bekeuringen niet meer op de mat vallen, dan heb je de goede hoek te pakken ;)
 
Iedere verandering aan je nummerplaat is toch per definitie strafbaar? :?
 
Zolang je plaat te lezen is, is-ie ook te flitsen. Om je plaat onleesbaar te maken voor een flitser moet je hem dus écht flink ombuigen. Het gevolg is natuurlijk wel dat je de aandacht trekt van elke diender en dat het je geheid een prent oplevert. Ik geloof dat het 75 euri's is. En ter plekke je plaat even terugbuigen. Na een keer of wat dat spelletje komen daar de kosten van een nieuwe plaat ook bij, want dan is je oude in tweeën gebroken. Dus, als je gaat buigen, doe het dan meteen goed. En accepteer ook zonder gejank die bon.
 
Zolang je plaat te lezen is, is-ie ook te flitsen. Om je plaat onleesbaar te maken voor een flitser moet je hem dus écht flink ombuigen. Het gevolg is natuurlijk wel dat je de aandacht trekt van elke diender en dat het je geheid een prent oplevert. Ik geloof dat het 75 euri's is. En ter plekke je plaat even terugbuigen. Na een keer of wat dat spelletje komen daar de kosten van een nieuwe plaat ook bij, want dan is je oude in tweeën gebroken. Dus, als je gaat buigen, doe het dan meteen goed. En accepteer ook zonder gejank die bon.

Klopt en mee eens. Ff opgezocht in de http://www.om.nl/boetebase/ (boetebase):

Ondeugdelijke kentekenplaat: € 75,-
Kentekenbewijs niet behoorlijk leesbaar: € 50,-

Welke heb je liever :P

(edit: typo)
 
Misschien kun je een rubberen kentekenplaat laten maken die je met een koordje aan je stuur kunt dubbelflappen zodra je een camera in zicht krijgt. :+

Ik heb eens een Engelsman gezien die met een veer-scharniersysteem en een hendeltje op zijn stuur z'n plaat in een oogwenk kon omklappen...zwaar illegaal natuurlijk })
 
Misschien kun je een rubberen kentekenplaat laten maken die je met een koordje aan je stuur kunt dubbelflappen zodra je een camera in zicht krijgt. :+

maak dan gewoon een soort klapsysteem met een motortje. Waarmee je door een switch om te zetten het nummerbord kan wegklappen. 8-)

edit:
te laat :(
 
Laatst bewerkt:
die wegklap bordjes zijn gewoon in nederlandse winkels te koop zag er laatst nog een liggen voor 250 eurie in een motorzaak in hoogeveen . beetje teveel van het goede als je het mij vraagt
 
Terug
Bovenaan Onderaan