Dubbelproject 2x NC30

LOL dat je NC30 Vodkat heet :')
Best vaag om je nickname zo vaak voorbij te zien komen.

En je bent onderuit gegaan lees ik?! FOEI WIM!! ;( ;(
 
Vodkat, ik heb je ex-nc gezien in levende lijve...en die was gauw weer opgelapt door Wiim. Denk toch wel dat ie zich wel beetje schaamde... :$ maar dat is weer opgelost :9
 
Ja ik weet het :(. Zo mooi poetsen, uit de regen houden en dan voor een enkele keer ermee naar je werk gaan omdat de andere niet start en ... :(.

Ondertussen is ook het zwarte stukje plastiek van de zijkant aangekomen alsook het stuurgewichtje ... zonder vijs -O- .
Die vijs ben ik ook kwijt sinds de valpartij dus nu nog lopen zoeken naar zo'n vijs ... M'n dealert zal me stilaan zien komen .. eerste zo'n clipje voor het buisje dat uit de tank komt vanboven (68c 8-) ) en nu .. 1 vijs O-) .

Maargoed, verder ook wat van die gekleurde matjes bijgekocht want het is koud op de grond van de garage (maak later wel 's foto's).
 
Laatst bewerkt:
Ja ik weet het :(. Zo mooi poetsen, uit de regen houden en dan voor een enkele keer ermee naar je werk gaan omdat de andere niet start en ... :(.

Ondertussen is ook het zwarte stukje plastiek van de zijkant aangekomen alsook het stuurgewichtje ... zonder vijs -O- .
Die vijs ben ik ook kwijt sinds de valpartij dus nu nog lopen zoeken naar zo'n vijs ... M'n dealert zal me stilaan zien komen .. eerste zo'n clipje voor het buisje dat uit de tank komt vanboven (68c 8-) ) en nu .. 1 vijs O-) .

Maargoed, verder ook wat van die gekleurde matjes bijgekocht want het is koud op de grond van de garage (maak later wel 's foto's).

Vijs? is dat vegetarisch vlees, zoiets als Vales?
 
Helemaal juist Nickel!

Wees maar blij dat 't niet in 't plaatselijke dialect is anders snapte je dr helemaal niets meer van :p
 
Helemaal juist Nickel!

Wees maar blij dat 't niet in 't plaatselijke dialect is anders snapte je dr helemaal niets meer van :p
:+

Als ik zo plaat mogelijk Brabants ga praten (voor zover dat gaat, als Leidse Brabander :P ) dan wordt het voor jou ook moeilijk :Y :')
 
Niet klaar, tussendoor 'n nieuwe uitlaat op de CBR gezet en zit een klein beetje vast nu. Ben zelf niet zo handig met de boormachine dus zou liever op m'n maatje vertrouwen om de gaatjes in de kappen te maken ... eens dat gebeurd is dan ga ik ze eens monteren om te kijken of alles pas is enzo.

Daarnaast ga ik ook eens uitvogelen hoe de crash protector er precies op moet en zal ook de remolie vervangen worden. Dat kan ik wel al doen dus waarschijnlijk dit weekend :).
 
...

Daarnaast ga ik ook eens uitvogelen hoe de crash protector er precies op moet ... ... ... Dat kan ik wel al doen dus waarschijnlijk dit weekend :).

Heb je beschrijving al bestudeerd? O-) En maak je gebruik van een of meerdere momentsleutels? Vastdraaien is op 40nm! :Y
 
Beschrijving als eens gelezen tijdens 't eten :D. Losjes dus ... heb wel geen momentsleutels ... ook maar eens op het lijstje zetten (zal eens het topic doorzoeken want meen gelezen te hebben welke het interessantst was voor ons nc30'ers).
 
Beschrijving als eens gelezen tijdens 't eten :D. Losjes dus ... heb wel geen momentsleutels ... ook maar eens op het lijstje zetten (zal eens het topic doorzoeken want meen gelezen te hebben welke het interessantst was voor ons nc30'ers).

Ik gebruik zelf tengtools gereedschap. prima kwaliteit.
 
Beschrijving als eens gelezen tijdens 't eten :D. Losjes dus ... heb wel geen momentsleutels ... ook maar eens op het lijstje zetten (zal eens het topic doorzoeken want meen gelezen te hebben welke het interessantst was voor ons nc30'ers).

Wel geen,


heeft google ook al een belgische translator gemaakt?


:+



Een momentsleutel moet ook maar eens op mijn lijstje, zo uit de losse pols is ook niet alles..
 
Komt van: "het is wel zo dat ik nog geen momentsleutel heb" ... moest je 't je afvragen :p

En om deze post toch een beetje nut te geven ...

Net gemerkt dat de verloren schroef/vijs van m'n stuurgewichtje toch in m'n rugtas zat ... blijkbaar heb ik ze na het ongeval samen met de andere brokken opgeraapt en in m'n rugzak gedumpt |( ... iemand dus een stuurgewichtschroef van me kopen? :z

Dit weekend ga 'k m'n fototoestel binnen doen want ik heb 't echt helemaal gehad met dat ding (nooit meer KODAK, jamais) ... zal weer weken wachten zijn tot 'k 'm terugkrijg ... mss koop ik snel het goedkoopste modelletje dat ze hebben .. zal nog zien. Tot dan dus geen foto's :(
 
Komt van: "het is wel zo dat ik nog geen momentsleutel heb" ... moest je 't je afvragen :p

En om deze post toch een beetje nut te geven ...

Net gemerkt dat de verloren schroef/vijs van m'n stuurgewichtje toch in m'n rugtas zat ... blijkbaar heb ik ze na het ongeval samen met de andere brokken opgeraapt en in m'n rugzak gedumpt |( ... iemand dus een stuurgewichtschroef van me kopen? :z

Dit weekend ga 'k m'n fototoestel binnen doen want ik heb 't echt helemaal gehad met dat ding (nooit meer KODAK, jamais) ... zal weer weken wachten zijn tot 'k 'm terugkrijg ... mss koop ik snel het goedkoopste modelletje dat ze hebben .. zal nog zien. Tot dan dus geen foto's :(

Aah, Wiim....ik ken het idee....camera van ander merk gehad (HP)...klote apparaat :r Binnen 1 mnd weer de deur uitgestuurd. Toen ff doorgespaard voor een DSLR van Canon. Echt fijne toestel! En een paar mnd terug in azie een canon G10 gehaald, voor erbij. Zeer aan te raden mocht je iets nieuws zoeken. Volgens mij is het nu trouwens al versie G11 :)

On-topic....is het al gelukt met de crash protectoren op je race-NC? Heb je niet direct een momentsleutel vooor nodig. Maar het is wel handig.
 
Laatst bewerkt:
heeyyy dat ik dit topic nu pas zie!

Je gaat zeker voortvarend te werk! Leuke projectjes!

Een stukje terug las ik deze vraag.

Heb ook al de blokken zelf eens moeten opendoen want de remmen stonden dicht. Ging inderdaad zeer snel en handig zoals je zei Jason. Vraag me wel af wat die goudkleurige substantie is die in de blokken zit?

Nu antwoordde iemand anders dat dat kopervet is. Nou mag ik hopen dat er geen kopervet op of in je remblokken zit. Vet + remmen = geen remmen.. ;) Als je remblokken monteert die je wel een klein beetje kopervet áchter de remblokken. Als het materiaal van de remblokken zelf die kleur heeft, zijn deze waarschijnlijk van het materiaal "sinterbrons". En da's gunstig want dat remt uitstekend.

Succes met de projecten!

Gr. Karl
 
Het is inderdaad in de rem zelf .. maar achter de pads, dus niet op het gedeelte dat tegen de remschijf komt, wel tegen het gedeelte dat tegen de zuigers komt (die ronde dingen die duwen ... ja de terminologie moet ik nog wat op studeren :9 )

M'n volgende cam zal wss de Canon D500 zijn, heb die G11 ook zien liggen, zag er goed uit. Moet dus wel nog even doorsparen voor die camera en ik eigenlijk wil ik ook 'n NSF 100'tje .. ooit.
Veel dromen, maar we doen 't op 't gemak.

Hoe dan ook, de camera gaan binnendoen vandaag, 'n werkoverall van de Lidl meegenomen en volgende week denk ik ook zo'n setje handschoenen mee te doen want ik heb van die broze informatica-nerd vingertjes :Y .. en 't is niet zo warm in de garage.
 
heeyyy dat ik dit topic nu pas zie!

Je gaat zeker voortvarend te werk! Leuke projectjes!

Een stukje terug las ik deze vraag.Nu antwoordde iemand anders dat dat kopervet is. Nou mag ik hopen dat er geen kopervet op of in je remblokken zit. Vet + remmen = geen remmen.. ;) Als je remblokken monteert die je wel een klein beetje kopervet áchter de remblokken. Als het materiaal van de remblokken zelf die kleur heeft, zijn deze waarschijnlijk van het materiaal "sinterbrons". En da's gunstig want dat remt uitstekend.

Succes met de projecten!

Gr. Karl

Het is kopervet en is gesmeerd aan de achterzijde van de SBS brake pads! Hoe ik dat weet? Nou, omdat ik dat zelf heb gedaan bij deze set Brembo's en ze zo heb gemonteerd op mijn eigen NC30 ;) De SBS brake pads zijn qua voering inderdaad gesinterd :Y en kostte me nieuw 36 eur per remklauw (en dat zijn 2 remblokken per remklauw), dus voor twee remklauwen was dat ff 72 euro aftikken bij ducati Biggelaar.

(Ben nu een beetje verdrietig....want helaas ga ik morgen afscheid nemen van haar.....boehoee... :') )
 
apparaat? Nee hoor, gewoon 'n PVC slangetje op de "bleed-valve" (het ontluchtingsklepje), het moertje losdraaien terwijl het potje open is en pompen en vullen, pompen en vullen, pompen en vullen .. tot je beneden propere olie ziet :) .. en dan de andere kant.
 
Laatst bewerkt:
apparaat? Nee hoor, gewoon 'n PVC slangetje op de "bleed-valve" (het ontluchtingsklepje), het moertje losdraaien terwijl het potje open is en pompen en vullen, pompen en vullen, pompen en vullen .. tot je beneden propere olie ziet :) .. en dan de andere kant.

Oke, netjes. Lang mee bezig geweest?
 
Terug
Bovenaan Onderaan