Dubbelproject 2x NC30

45minutjes alles samen .. heb 't ondertussen al paar keer gedaan maar toch nog es goed de manual gechecked om zeker te zijn datk niets vergeten ben ... liever wat tijd verspillen en goed dan snel en niet kunnen remmen :D.

Het grappige is dat ik vanmiddag 15 minuten hebben zitten pielen om dat onnozele clipje op het buisje wat bovenop de tank zit erop te krijgen ... en 't is me nog niet gelukt ook. Heb 't maar ff aan de kant laten liggen anders worrek gefrustreerd van zo'n klusjes B|
 
45minutjes alles samen .. heb 't ondertussen al paar keer gedaan maar toch nog es goed de manual gechecked om zeker te zijn datk niets vergeten ben ... liever wat tijd verspillen en goed dan snel en niet kunnen remmen :D.

Het grappige is dat ik vanmiddag 15 minuten hebben zitten pielen om dat onnozele clipje op het buisje wat bovenop de tank zit erop te krijgen ... en 't is me nog niet gelukt ook. Heb 't maar ff aan de kant laten liggen anders worrek gefrustreerd van zo'n klusjes B|

Ja, nog geen uurtje werk op die manier remvloeistof te vervangen. Ach, je kunt maar beter goed doen dan te gehaast.

Dat clipje is fijn werk...en is niet zo moeilijk te doen. Gewoon ff geduld voor hebben ;)
 
45minutjes alles samen .. heb 't ondertussen al paar keer gedaan maar toch nog es goed de manual gechecked om zeker te zijn datk niets vergeten ben ... liever wat tijd verspillen en goed dan snel en niet kunnen remmen :D.

Het grappige is dat ik vanmiddag 15 minuten hebben zitten pielen om dat onnozele clipje op het buisje wat bovenop de tank zit erop te krijgen ... en 't is me nog niet gelukt ook. Heb 't maar ff aan de kant laten liggen anders worrek gefrustreerd van zo'n klusjes B|

Kep daar zo'n tangetje voor. Knijp je in, gaat ie uit elkaar. hartstikke handig!
 
FRUSTRATIE :r

Net 3 uur bezig geweest met de crash protectors. Er moet een plaatje tegen het frame/blok en op dat plaatje moet dan de protector komen (heb ff geen camera voorhanden)

krijg het plaatje wel op z'n plaats en weet waar de moeren van elk ding moeten komen MAAR de moer om het plaatje vast te maken blijft nog zeker 3-4 cm uitzitten op het moment dat ie volledig muurvast gedraaid is .. de andere kant gaat wel mooi tot 't einde.
Het is allemaal zo nipt ..
 
FRUSTRATIE :r

Net 3 uur bezig geweest met de crash protectors. Er moet een plaatje tegen het frame/blok en op dat plaatje moet dan de protector komen (heb ff geen camera voorhanden)

krijg het plaatje wel op z'n plaats en weet waar de moeren van elk ding moeten komen MAAR de moer om het plaatje vast te maken blijft nog zeker 3-4 cm uitzitten op het moment dat ie volledig muurvast gedraaid is .. de andere kant gaat wel mooi tot 't einde.
Het is allemaal zo nipt ..

Slijptol?
 
zit nog 3 cm uit aan de kant waar je aan moet draaien ... lijkt me ook dat 't niet de bedoeling is dat je de moer er niet in kan draaien ... waarschijnlijk zit het plaatje dus niet perfect op z'n plaats .. liever geen slijptol dus :+ . Kan dr niet mee werken ook niet
 
zit nog 3 cm uit aan de kant waar je aan moet draaien ... lijkt me ook dat 't niet de bedoeling is dat je de moer er niet in kan draaien ... waarschijnlijk zit het plaatje dus niet perfect op z'n plaats .. liever geen slijptol dus :+ . Kan dr niet mee werken ook niet

Dan moet je het niet doen natuurlijk.

Blijven prutsen dan maar!
 
zit nog 3 cm uit aan de kant waar je aan moet draaien ... lijkt me ook dat 't niet de bedoeling is dat je de moer er niet in kan draaien ... waarschijnlijk zit het plaatje dus niet perfect op z'n plaats .. liever geen slijptol dus :+ . Kan dr niet mee werken ook niet
Je lijkt wel een Belg! :+
 
Oef... ze zitten erop.

Wat "grease" aan de waarbarstige moer gedaan ... echt vlot ging het nog steeds niet maar heb 'm er uiteindelijk wel opgekregen .. hoop wel dat ie dr nooit meer af moet want ik weet niet of dat nog wel gaat lukken. :/ .

Daarna ook nog een probleem gehad met de moeren voor het vastmaken van de verbinding tussen de 2 kanten (ingewikkeld als je't niet visueel kan voorstellen waarschijnlijk) ... Ik vond het wat onduidelijk in de handleiding of ik nu wel of niet een "spacer" moest gebruiken. Men sprak 2 keer van een spacer, waarvan 1 keer enkel bij de NC35 .. maar er was maar 1 spacer meegeleverd. Dus heeft het even geduurd eer ik doorhad dat ik een NC30 specifiek kitje had met een NC30+NC35 handleiding.

Bovendien kon ik de spacer niet gebruiken omdat de moer te kort was, vandaar dat ik dus dacht dat ik 'm niet moest gebruiken. Blijkt dat er een langere en een kortere moer was meegeleverd .. en dat had ik niet gezien.

't Heeft dus wel een eindje geduurd maar uiteindelijk zit ie dr dan eindelijk op .. oef.

Up next:
  • Achterrem opendoen en openduwen want hij piept als een stoomboot alstie verplaatst wordt.
  • De lichtgewicht beugel monteren
  • Uitzoeken of ik het gaas wat voor de radiators zit niet kan recupereren van de reserve onderdelen.
  • Remolie achteraan vernieuwen om me bezig te houden (en terwijl tie open is)
  • Uitzoeken hoe ik 't spatbord erop zal krijgen .. want momenteel lijkt het wel alsof ik de volledige voorvork eruit moet halen ... beetje overdreven.
  • Vriend blijven spammen zodat ie gaatjes komt boren

... Till next time
 
Oef... ze zitten erop.

Wat "grease" aan de waarbarstige moer gedaan ... echt vlot ging het nog steeds niet maar heb 'm er uiteindelijk wel opgekregen .. hoop wel dat ie dr nooit meer af moet want ik weet niet of dat nog wel gaat lukken. :/ .

Daarna ook nog een probleem gehad met de moeren voor het vastmaken van de verbinding tussen de 2 kanten (ingewikkeld als je't niet visueel kan voorstellen waarschijnlijk) ... Ik vond het wat onduidelijk in de handleiding of ik nu wel of niet een "spacer" moest gebruiken. Men sprak 2 keer van een spacer, waarvan 1 keer enkel bij de NC35 .. maar er was maar 1 spacer meegeleverd. Dus heeft het even geduurd eer ik doorhad dat ik een NC30 specifiek kitje had met een NC30+NC35 handleiding.

Bovendien kon ik de spacer niet gebruiken omdat de moer te kort was, vandaar dat ik dus dacht dat ik 'm niet moest gebruiken. Blijkt dat er een langere en een kortere moer was meegeleverd .. en dat had ik niet gezien.

't Heeft dus wel een eindje geduurd maar uiteindelijk zit ie dr dan eindelijk op .. oef.

Up next:
  • Achterrem opendoen en openduwen want hij piept als een stoomboot alstie verplaatst wordt.
  • De lichtgewicht beugel monteren
  • Uitzoeken of ik het gaas wat voor de radiators zit niet kan recupereren van de reserve onderdelen.
  • Remolie achteraan vernieuwen om me bezig te houden (en terwijl tie open is)
  • Uitzoeken hoe ik 't spatbord erop zal krijgen .. want momenteel lijkt het wel alsof ik de volledige voorvork eruit moet halen ... beetje overdreven.
  • Vriend blijven spammen zodat ie gaatjes komt boren

... Till next time

Spatbord moet je los draaien, en dan kan je de bevestigings-dingen draaien, en kan ie er zo uit :)

Succes ermee
 
Oef... ze zitten erop.

Wat "grease" aan de waarbarstige moer gedaan ... echt vlot ging het nog steeds niet maar heb 'm er uiteindelijk wel opgekregen .. hoop wel dat ie dr nooit meer af moet want ik weet niet of dat nog wel gaat lukken. :/ .

Daarna ook nog een probleem gehad met de moeren voor het vastmaken van de verbinding tussen de 2 kanten (ingewikkeld als je't niet visueel kan voorstellen waarschijnlijk) ... Ik vond het wat onduidelijk in de handleiding of ik nu wel of niet een "spacer" moest gebruiken. Men sprak 2 keer van een spacer, waarvan 1 keer enkel bij de NC35 .. maar er was maar 1 spacer meegeleverd. Dus heeft het even geduurd eer ik doorhad dat ik een NC30 specifiek kitje had met een NC30+NC35 handleiding.

Bovendien kon ik de spacer niet gebruiken omdat de moer te kort was, vandaar dat ik dus dacht dat ik 'm niet moest gebruiken. Blijkt dat er een langere en een kortere moer was meegeleverd .. en dat had ik niet gezien.

't Heeft dus wel een eindje geduurd maar uiteindelijk zit ie dr dan eindelijk op .. oef.

Up next:
  • Achterrem opendoen en openduwen want hij piept als een stoomboot alstie verplaatst wordt.
  • De lichtgewicht beugel monteren
  • Uitzoeken of ik het gaas wat voor de radiators zit niet kan recupereren van de reserve onderdelen.
  • Remolie achteraan vernieuwen om me bezig te houden (en terwijl tie open is)
  • Uitzoeken hoe ik 't spatbord erop zal krijgen .. want momenteel lijkt het wel alsof ik de volledige voorvork eruit moet halen ... beetje overdreven.
  • Vriend blijven spammen zodat ie gaatjes komt boren

... Till next time

Goed bezig, Wiim! ;) Heb geduld, dan gaat het je gemakkelijker van af, dan wanneer het perse moet in een korte tijd.

Lichtgewicht topkuipsteun monteren is 5 minuten werk. Plug & Play.

Qua gaas.....zou je niet eens kunnen rondkijken bij een autoshop accessoires winkel om daar racegaas te halen? En die op je Tyga onderkuip te monteren? Kun je je originele NC30 onderkuip lekker origineel laten ;)

En je spatbord...dat was toch voor de voorzijde? Om die te monteren (en te demonteren) zul je je voorwiel eraf moeten halen. Als je geen voorzijde paddockstand hebt, maar eventueel wel autosteunkrikken, dan kun je nu mooi deze autosteunkrikken onder je R&G crashprotectoren links en recht plaatsen. Hiermee maak je je voorwiel vrij van de grond, en kun je gemakkelijk aan de voorzijde werken en voorspatbord vervangen.

Laat maar weten of je nog info nodig hebt... :)
 
Laatst bewerkt:
Ah leuk, NC30's
Ik heb er zelf ook 4 jaar lang 1 gehad.
Deze had ik ook een beetje omgebouwd voor het circuit.
Check mijn filmpje maar eens, zie link hieronder.
Ruben.
 
@Djeepert: het afhalen is inderdaad 'n fluitje van 'n cent; maar 't tyga spatbord is wat anders waardoor die niet langs de voorkant tussen je vorken kan.

@NC30: leuk filmpje, ik had 'm al es gezien toen ik aan 't zoeken was naar 't filmpje dat Vodkat had geplaatst van de hare (en nu dus de mijne :p)

Alvast bedankt voor de tip Jason. Ga sowieso m'n maatje derbij moeten halen want heb zelf geen zo'n hydraulische dingetjes en bij zo'n stunten is 't altijd handig dat je iemand hebt staan aan elke zijde van de moto ;)

Maargoed dat weten we ook alweer! En ondertussen leer ik dan ook hoe 'n voorwiel eraf moet ... waarschijnlijk moeten die remblokken der dan ook weer af? Crap ... :')
 
Laatst bewerkt:
@Djeepert: het afhalen is inderdaad 'n fluitje van 'n cent; maar 't tyga spatbord is wat anders waardoor die niet langs de voorkant tussen je vorken kan.

@NC30: leuk filmpje, ik had 'm al es gezien toen ik aan 't zoeken was naar 't filmpje dat Vodkat had geplaatst van de hare (en nu dus de mijne :p)

Alvast bedankt voor de tip Jason. Ga sowieso m'n maatje derbij moeten halen want heb zelf geen zo'n hydraulische dingetjes en bij zo'n stunten is 't altijd handig dat je iemand hebt staan aan elke zijde van de moto ;)

Maargoed dat weten we ook alweer! En ondertussen leer ik dan ook hoe 'n voorwiel eraf moet ... waarschijnlijk moeten die remblokken der dan ook weer af? Crap ... :')

Nee, Moer los, as eruit en trekken maar. Blokken kunnen gewoon blijven zitten.
 
Goed bezig, Wiim! ;) Heb geduld, dan gaat het je gemakkelijker van af, dan wanneer het perse moet in een korte tijd.

Lichtgewicht topkuipsteun monteren is 5 minuten werk. Plug & Play.

Qua gaas.....zou je niet eens kunnen rondkijken bij een autoshop accessoires winkel om daar racegaas te halen? En die op je Tyga onderkuip te monteren? Kun je je originele NC30 onderkuip lekker origineel laten ;)

En je spatbord...dat was toch voor de voorzijde? Om die te monteren (en te demonteren) zul je je voorwiel eraf moeten halen. Als je geen voorzijde paddockstand hebt, maar eventueel wel autosteunkrikken, dan kun je nu mooi deze autosteunkrikken onder je R&G crashprotectoren links en recht plaatsen. Hiermee maak je je voorwiel vrij van de grond, en kun je gemakkelijk aan de voorzijde werken en voorspatbord vervangen.

Laat maar weten of je nog info nodig hebt... :)
En anders eentj bij Powerplustools bestellen :Y


Kei fijne bokken!! *D
 
Thx voor de reacties, ziet er goed uit!

Moet nog eventjes zo weinig mogelijk uitgeven want anders kan ik m'n autotje niet aankopen (en trekhaak erop zetten en ermee naar de plaats rijden waar ik 'n karretje ga ophalen).

Maar 't racegaas en voorbok zijn genoteerd.

Racegaas, zou dat in Halfords te vinden zijn?
Welke voorbok heb jij zelf precies Nickel?
 
Racegaas kun je bij de Halfords of zo'n beetje elke scooterzaak vinden :Y

Ik heb deze bok en geloof me, ze zijn prima :P
paddockstand.jpg


Mijn NC24 staat er al een maand of wat op B|
797572838_5_zewv.jpeg


Ow, trouwens leuk weetje waar ik ook pas sinds kort achter ben... die uit stekende pennetjes onderaan zijn om je wielassen in te leggen, dan liggen ze niet op de grond O-)
 
Laatst bewerkt:
...

Maar 't racegaas en voorbok zijn genoteerd.

Racegaas, zou dat in Halfords te vinden zijn?
...

Wiim, hier heb je wat gerichte info voor racegaas... ;)

imagegen.ashx


Race-Gaas rvs 30 X 90 cm
Sheet inox race mesh
Universeel
GR ME4 46.50 EUR

imagegen.ashx


RaceGaas Blue 1 x 1000 x 300 mm
Race mesh blue
Universeel
SR GSA2B 52.00 EUR

imagegen.ashx


RaceGaas Black 1 x 1000 x 300 mm
Race mesh black
Universeel
SR GSA2N 52.00 EUR

imagegen.ashx


RaceGaas RS4 95x25cm RuitDesign Mattig Zwart
Sheet race mesh in RS4 look, plastic
Universeel
TG 1203 35.00 EUR

[ Geen foto zichtbaar ]
RaceGaas 'Round Hole' 148x22cm Zwart Kunstst.
Sheet race mesh with round holes, plastic
Universeel
TG 1204 35.00 EUR


Adressen van dealers in BE voor autostyle accessoires:
http://www.autostyle.nl/dealers.aspx?reg=Belgium


draft_lens2197088module11881078photo_1223149346statler-waldorf-muppet-show.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ow ... die prijzen vallen wel wat tegen. Voor die prijs lijkt het me toch de moeite om die van de originele eraf te halen. Tenslotte is de kans klein dat er ooit iets aan komt terwijl 't op m'n racer zit .. kan 't altijd weer terugzetten..

Afin, zal nog zien, bedankt voor antwoord beiden :)
 
Laatst bewerkt:
Weer wat uurtjes in de schuur doorgebracht:

Een aantal kleine klusjes: de beugel gemonteerd, eens gekeken hoe dat racegaas op de tyga kuip kan (weer boren blijkbaar) en ook de remhendel op de vodkat weer wat rechter gezet want die was naar voren gedoken met de valpartij.

De hoofdschotel vandaag was echter het openmaken van de remklauw om te zien of ik niet kon vinden waarom het telkens klinkt alsof er een stoomboot passeert als 'k 'm vooruit/achteruit duw.

Redelijk wat mee gesukkeld om het ding er af te krijgen, dan de pistons terug te duwen. Alles ingevet met grafiet-vet (zou beetje zelfde moeten zijn als koper, heb geen koper liggen)... Alles weer samengestopt .. maar nog steeds is daar de Sint op zijn stoomboot...

M'n vrienden beweren dat het waarschijnlijk vanzelf zal weggaan als ik een eindje ermee zal rijden, hun uitleg klonk wel logisch dus we zullen afwachten ...

Enige dat ik nu nog kan doen is de remolie vervangen achteraan en eventueel de race stepjes monteren .. en dan is het boren geblazen..
 
Laatst bewerkt:
Weer wat uurtjes in de schuur doorgebracht:

Een aantal kleine klusjes: de beugel gemonteerd, eens gekeken hoe dat racegaas op de tyga kijp kan (weer boren blijkbaar) en ook de remhendel op de vodkat weer wat rechter gezet want die was naar voren gedoken met de valpartij.

De hoofdschotel vandaag was echter het openmaken van de remklauw om te zien of ik niet kon vinden waarom het telkens klinkt alsof er een stoomboot passeert als 'k 'm vooruit/achteruit duw.

Redelijk wat mee gesukkeld om het ding er af te krijgen, dan de pistons terug te duwen. Alles ingevet met grafiet-vet (zou beetje zelfde moeten zijn als koper, heb geen koper liggen)... Alles weer samengestopt .. maar nog steeds is daar de Sint op zijn stoomboot...

M'n vrienden beweren dat het waarschijnlijk vanzelf zal weggaan als ik een eindje ermee zal rijden, hun uitleg klonk wel logisch dus we zullen afwachten ...

Enige dat ik nu nog kan doen is de remolie vervangen achteraan en eventueel de race stepjes monteren .. en dan is het boren geblazen..

Ik had een piepend geluid (neem aan dat je dat bedoelt) omdat mijn remblokken op waren. (20 jaar lang de achter remblokken niet vervangen, ijzer op ijzer)

Zijn ze nog wel van goede dikte van jouw?
 
Jap; dr staat een rode lijn op en die is nog ver af, dat heb'k ook es gecontroleerd. 't Is ook vooral bij het traag duwen dat het opvalt, hoe sneller je duwt hoe minder lawaai..
 
Laatst bewerkt:
Weer wat uurtjes in de schuur doorgebracht:
...
De hoofdschotel vandaag was echter het openmaken van de remklauw om te zien of ik niet kon vinden waarom het telkens klinkt alsof er een stoomboot passeert als 'k 'm vooruit/achteruit duw.

Redelijk wat mee gesukkeld om het ding er af te krijgen, dan de pistons terug te duwen. Alles ingevet met grafiet-vet (zou beetje zelfde moeten zijn als koper, heb geen koper liggen)... Alles weer samengestopt .. maar nog steeds is daar de Sint op zijn stoomboot...

M'n vrienden beweren dat het waarschijnlijk vanzelf zal weggaan als ik een eindje ermee zal rijden, hun uitleg klonk wel logisch dus we zullen afwachten ...

Enige dat ik nu nog kan doen is de remolie vervangen achteraan en eventueel de race stepjes monteren .. en dan is het boren geblazen..

Is dit je achterremklauw, Wiim? Die zitten met regelmaat vast inderdaad. Maar even uit elkaar halen en de rem-seals vervangen, net als verse remolie erin en op de achterzijde van je remblokken wat "kopervet" smeren...dan zal weer moeten doen.

Ik heb geen ervaring met het gebruik van grafietvet op achterzijde van remblokken. Wel handig voor bijvoorbeeld op/in cardanassen, kogelgewrichten van bijvoorbeeld aanhangers (zie je veel bij vrachtauto combinaties) en in enkele gevallen in een balhoofd dacht ik.
Kopervet heeft wel een iets andere werking dan grafietvet. Weet wat je doet. ;)
 
Wel m'n maatje weet in principe wat ie doet; zegt dat er veel discussie over is wat nu eigenlijk 't beste is maar dat er uiteindelijk nog steeds geen uitsluitsels over is, enkel veel discussie... Hij is met zo'n job ook dagelijks bezig met machines in 'n fabriek .. ik vertrouw 'm wel.
Bovendien was er nu gewoon GEEN vet meer .. dus kwaad kan 't volgens mij al helemaal niet doen.

Hoe dan ook; het is inderdaad de achterrem ... de rem-seals? Wat is dat juist?
 
Terug
Bovenaan Onderaan