Duc 748, alweer

Sinner 2stroke

MF veteraan
26 feb 2003
2.067
0
-
jahoor, het is weer zo ver -O-

vandaag, onderweg naar de wekelijkse filmavond (op de duc) merk ik vlak voor mijn bestemming, dat ik ineens wel heel veel motorrem had.. doe mn vizier open (standaard "what the fuck" actie bij mij) en hoor een ratel/bonk uit t vooronder komen. op mijn bestemming aangekomen (20m verder, gelukkig) begint mn olielampje te branden. ik contact uitgezet, kuip eraf, maar geen druppel olie te bekennen, op t blok dan, erin wsk wel. zondag nog gepeild, en zat hoger dan de helft tussen min en max. biggel gebeld, die gaven t advies om m te laten staan. gelukkig hebben ze daar een grote poort. ze komen m van de week ophalen. iemand ideeen wat het kan zijn? het zal ongetwijfeld wel wat ongezonds zijn, maar ik kan niet uitstaan dat ik het niet weet. dus ideeen zijn welkom.
 
Jep snelsluiters, die kuip heb je er erg snel vanaf...net als de rest overigens.

Ik zou niet weten wat het kan zijn, was je duc toen erg warm toen het gebeurde?

niet echt, iets boven de 80. was net bij biggelaar geweest, voor een fles olie (om achter de hand te hebben, pas gepeild, zat nog ruim goed) dus op en neer naar oisterwijk, plus een klein, rustig ritje door de stad, ivm lasers. schijnt dat ze er gister weer stonden. waar ik wel mee zit, is dat ik sinds kort (gisteren :P ) met oordoppen rijd. mss als ik zonder had gereden dat ik al eerder wat had gehoord ;( ... maar goed.. dat weet je natuurlijk nooit.
 
Ja misschien had je wel wat gehoord, misschien. Kan ook niet. Maar je had je motor toch bij Biggelaar ook voor een grote beurt gehad toch? Dan mag je toch aannemen dat alles gecheckt is. IMHO kunnen ze je dan ook nog wel matsen.
 
ik had in principe garantie tot de volgende grote b eurt, volgens mij. iig op onderdelen waar ze aan gewerkt hebben. maar dat komt allemaal wel goed denk ik. ik kan alleen niet uitstaan dat ik niet weet wat er mee is! :(
 
ik had in principe garantie tot de volgende grote b eurt, volgens mij. iig op onderdelen waar ze aan gewerkt hebben. maar dat komt allemaal wel goed denk ik. ik kan alleen niet uitstaan dat ik niet weet wat er mee is! :(

Ze zijn bij die grote beurt bij Biggelaar 15 uur bezig geweest.

Vervolgens heb je daarna een handje vol km's gereden en je hebt weer problemen.

Ik mag hopen dat ze nu nog "ff" kostenloos willen kijken.
 
Ja misschien had je wel wat gehoord, misschien. Kan ook niet. Maar je had je motor toch bij Biggelaar ook voor een grote beurt gehad toch? Dan mag je toch aannemen dat alles gecheckt is. IMHO kunnen ze je dan ook nog wel matsen.
Bij een grote beurt wordt echt niet alles gechecked. Ook na een grote beurt kan er gewoon wat in de soep lopen. Wat er eventueel dan onder coulance mogelijk is, is natuurlijk een tweede, maar een grote beurt is gewoon regulier onderhoud. Geen volledige technische keuring.
 
Bij een grote beurt wordt echt niet alles gechecked. Ook na een grote beurt kan er gewoon wat in de soep lopen. Wat er eventueel dan onder coulance mogelijk is, is natuurlijk een tweede, maar een grote beurt is gewoon regulier onderhoud. Geen volledige technische keuring.

Een beurt bij een Ducati dealer gaat ff verder dan bij een gemiddelde japanner.

Vanzelfsprekend worden eventuele garantiewerkzaamheden tijdens de grote beurt geheel gratis verzorgd en omdat tijdens de grote beurt alles wordt gecontroleerd, zelfs de versnellingsbak en de krukas, blijven eventuele toekomstige mankementen tot een minimum beperkt.
 
De lokale duc-specialist rijd zelf op een 996 die hij voor enkele 10 duizenden euro's te koop aanbied, rara waar betaalt'ie dat van?

[me]_P_ wil pas duc gaan rijden als'ie zelf AL het onderhoud kan doen
[/me]


En in ducati jargon betekent onderhoud hetzelfde als 'reviseren' bij rijstracers..
 
Terug
Bovenaan Onderaan