Requiem
MF'er
Het geval is het volgende:
Ik heb vorige week een Ducati 750 ss uit '96 gekocht, mét schade. Dat wil zeggen, geen voorkuipdelen meer, wat lichte beschadigingen op de tank, en verder de doorsnee dingen als rempedaaltje kapot, voeten steuntje, balansgewichtje, enz.. De motor heeft nu nog een italiaans kenteken en moet uiteraard op Nederlands kenteken komen, dus ik heb alle originele delen van een 900 ss uit '94 weten te bemachtigen.
Toen eenmaal alles gemonteerd was, bleek mijn voorwiel tegen de kuip aan te lopen, en wel onderaan in het midden, dus bij de punt van de onderkuip.
Dit kan volgens mij 2 dingen betekenen:
Kuip te ver naar voren gemonteerd. Dit lijkt me stug, aangezien de ophangpunten van de kuip redelijk vast zijn.
Voorvork krom.
Iemand enig idee hoe dit goed te meten is? op het oog zie ik niets, en de poot veert en dempt ook nog prima! neem aan dat als de poot licht krom is dit de binnenpoot is en niet de buitenpoot? Neem ook aan dat als er 1 krom is ze allebei krom zijn?
Ik heb vorige week een Ducati 750 ss uit '96 gekocht, mét schade. Dat wil zeggen, geen voorkuipdelen meer, wat lichte beschadigingen op de tank, en verder de doorsnee dingen als rempedaaltje kapot, voeten steuntje, balansgewichtje, enz.. De motor heeft nu nog een italiaans kenteken en moet uiteraard op Nederlands kenteken komen, dus ik heb alle originele delen van een 900 ss uit '94 weten te bemachtigen.
Toen eenmaal alles gemonteerd was, bleek mijn voorwiel tegen de kuip aan te lopen, en wel onderaan in het midden, dus bij de punt van de onderkuip.
Dit kan volgens mij 2 dingen betekenen:
Kuip te ver naar voren gemonteerd. Dit lijkt me stug, aangezien de ophangpunten van de kuip redelijk vast zijn.
Voorvork krom.
Iemand enig idee hoe dit goed te meten is? op het oog zie ik niets, en de poot veert en dempt ook nog prima! neem aan dat als de poot licht krom is dit de binnenpoot is en niet de buitenpoot? Neem ook aan dat als er 1 krom is ze allebei krom zijn?