duc 851 hapert/stottert boven 7000 rpm

ducie851

Rookie
27 aug 2008
8
0
probleem mijn 851 begint ,als ik snel het gas opendraai bij 7000rpm te haperen,horten,stoten,noem maar op.
als ik het gas rustig open draai niks aan het handje.
radeloos alles al geprobeert leg ik het vraagstuk hier neer
iemand suggesties

m.v.g. een rijder die weer wil rijden
 
probleem mijn 851 begint ,als ik snel het gas opendraai bij 7000rpm te haperen,horten,stoten,noem maar op.
als ik het gas rustig open draai niks aan het handje.
radeloos alles al geprobeert leg ik het vraagstuk hier neer
iemand suggesties

m.v.g. een rijder die weer wil rijden


Beter in het Ducati topic posten

Ducati topic 27 *Casey Stoner is de naam*
 
Laatst bewerkt:
tps is vervangen
die verstoorde sensoren en dan welke ,ik meet geen vreemde waarde maar ik kan het fout hebben kan ik ergens aan alle meet waarden komen

mvgr cas
 
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijke zoals Swetty omschrijft :Y omdat hij opzich geen probleem heeft om in die hogere toerenregionen te komen, zal het haast een [versnelde] benzine toevoer probleem moeten zijn. vervuilde tank misschien??
Zal ff alles checken wat betreft de benzine gebeuren naar je carbs.
Suc6
 
Lijkt mij ook het meest waarschijnlijke zoals Swetty omschrijft :Y omdat hij opzich geen probleem heeft om in die hogere toerenregionen te komen, zal het haast een [versnelde] benzine toevoer probleem moeten zijn. vervuilde tank misschien??
Zal ff alles checken wat betreft de benzine gebeuren naar je carbs.
Suc6

Shiny... een 851 heeft injectie.... de p7 ecu broodtrommel formaat...

full
 
Als je hem geleidelijk wel naar 7000 rpm en meer krijgt denk ik nog steeds niet aan de brandstoftoevoer, maar wel uitsluiten.

Succes,
Remco
:^ denk dat het probleem in de ontsteking zit. Als je de gaskraam snel opendraait is het vacuum heel groot. de ionisatie spanning (de spanning die nodig is om een vonk over te laten schieten) is dan het grootst.

Als je carbs had gehad zou je de gasschuif (dus niet de gasklep) kunnen controleren of die makkelijk opengaat. Daarom vroeg ik dat.
 

tanx for the intel daar heb ik wat aan
ik ga weer aan de meet jullie horen het vervolg :) ;)
 
Hen je alle stekers van sensoren gecontroleerd op corrosie.... contactspray gebruiken en een paar keer koppelen en ontkoppelen.

Lijkt op dat je verrijkingsfase niet werkt tijdens het snel opendraaien van je gashendel niet goed is.

Bel anders vd Biggelaar op, wellicht kunnen hun je telefonisch helpen...
 
de injectie op mijn elefant ( is dezelfde als jouw 851) was relatief betrouwbaar , maar een paar dingen kun je nog checken ,
allereerst het de benzinedruk, blijft die ook bij 7000 toeren op de 3 bar?
zo niet benzinefilter en evt pomp vervangen ,
( pomp uit een willekeurige auto , bijvoorbeeld een BX of een renault 21)

verder is het een kwestie van zo secuur mogelijk alle sensoren nalopen , en daarna alle bedrading.
vergeet ook niet de aarding van de injectiekast ,

maar ik zou zelf gokken op een tps die verkeerd staat afgesteld, of de benzinedruk...
 
Terug
Bovenaan Onderaan