duc monster met vermogen probleem

marco76

Rookie
18 okt 2012
8
0
assen
ik heb onlangs een duc monster m600 uit 1994 gekocht.

een duc is wat nieuws voor mij, net zoals het motorforum.
dus hallo allemaal......


nu heeft een m600 geen mega vermogen, maar de mijne is wel erg sloom.
hij wil zelfs niet harder dan 100...... :N

ik heb zelf het idee dat hij teveel brandstof krijgt.
als ik hem stilzet ruikt hij naar benzine.

iemand enig idee wat het kan zijn???
 
heb je hem met dit defect gekocht of is dit achteraf gebeurt?
wat is de onderhoudshistory? misschien even de carbs schoonmaken (mocht hij ze hebben, ken de duc niet)

Het zou ook kunnen zijn dat het luchtfilter niet goed zit waardoor hij valse lucht trekt....
met een ZZR 1100 gehad, ramair zat niet goed. liep netjes stationair maar boven de 100 ho maar..
 
Laatst bewerkt:
toen ik hem kocht liep hij wel goed, maar omdat een 2 cilinder nieuw voor mij is, weet ik ook niet wat ik qua vermogen kon verwachten.

maar de laatste dagen is de gang eruit zeg maar.

onderhouds history heb ik helaas niet.
de vorige eigenaar heeft er wel nieuwe riemen op laten zetten.
heb de kappen los gehad, en er zaten inderdaad nieuwe riemen op.

de carbs schoonmaken is zeker een optie
 
Lagere temperaturen, hoge luchtvochtigheid... Er zit onder je blok aan de voorkant een kraantje dat je kan opendraaien, waarmee je de "winterstand" aanzet. Kijk anders even in het instructieboekje als je het niet kunt vinden. Door het kraantje open te draaien word een deel van de olie langs de carbs geleid waardoor "carb-icing" wordt tegengaan. Geen idee of dit jouw probleem oplost, maar het valt in ieder geval te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Koude motor starten, en beide uitlaatbochten voelen of ze warm worden.....
Zo niet: dan weet je waar je het kan gaan zoeken (bougie, bougiekapje, bougiekabel, bobine etc).

Als hij slecht loopt en na benzine stinkt (terwijl hij daarvoor wel goed liep) zou ik het gaat zoeken in de vonk/ontsteking en niet direct in de brandstoftoever (er is brandstof, anders stinkt hij er niet naar).
 
Laatst bewerkt:
Carb icing zijn deze Ducjes onder huidige weersomstandigheden gevoelig voor, ik had er 3, en zorgt ervoor dat de luchttoevoer verminderd (uiteindelijk na werkelijke bevriezing volledig blokkeert) waardoor het mengsel te rijk wordt. Loopt de motor (na een tijdje) stationair goed?
 
probleem opgelost.....!!!!!!

tank verwijdert, luchtfilter los gemaakt.

zie ik bij 1 bobine een stekkertje los hangen.

stekker er weer op, alles weer monteren.

en hij loopt weer super......

maar nog bedankt voor alle reactie's.
 
Lagere temperaturen, hoge luchtvochtigheid... Er zit onder je blok aan de voorkant een kraantje dat je kan opendraaien, waarmee je de "winterstand" aanzet. Kijk anders even in het instructieboekje als je het niet kunt vinden. Door het kraantje open te draaien word een deel van de olie langs de carbs geleid waardoor "carb-icing" wordt tegengaan. Geen idee of dit jouw probleem oplost, maar het valt in ieder geval te proberen.

Kraantje naar je oliekoelert???
Weinig kans...600 heeft alleen maar luchtkoeling!!! :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan