Duc Monster voor meiden?!

Poisy

Die hard MF'er
3 jul 2006
313
0
Grave
Als niet technisch aangelegde vrouw, vraag ik me af of het verstandig is om aan een Duc Monster te beginnen. Ik hoor allerlei spookverhalen over veel onderhoud, probleempje hier, probleempje daar. Ik wil natuurlijk zo veel mogelijk rijden en vooral niet stil staan. Zijn er meiden die ervaring hebben? :]
 
Als niet technisch aangelegde vrouw, vraag ik me af of het verstandig is om aan een Duc Monster te beginnen. Ik hoor allerlei spookverhalen over veel onderhoud, probleempje hier, probleempje daar. Ik wil natuurlijk zo veel mogelijk rijden en vooral niet stil staan. Zijn er meiden die ervaring hebben? :]

En je denkt dat de meeste mannen wel technisch zijn aangelegd. Zo doen ze het misschien klinken, maar veel mannen kunnen hun motor niet repareren hoor.

Gewoon kopen als je er gek van bent dus.
 
Als niet technisch aangelegde vrouw, vraag ik me af of het verstandig is om aan een Duc Monster te beginnen. Ik hoor allerlei spookverhalen over veel onderhoud, probleempje hier, probleempje daar. Ik wil natuurlijk zo veel mogelijk rijden en vooral niet stil staan. Zijn er meiden die ervaring hebben? :]
Ik zou het niet doen :X

* Ze gaan altijd stuk
* Onderhoud is niet te betalen
* Ze zijn niet naar eigen smaak te maken
* Is echt een mannen motor hoor :P (moet mijn vrouwtje lezen, pak ze m niet meer)
* Worden nooit meetings voor gehouden
* Geluid is lelijk
* Gaan altijd "spookverhalen" over een Duc
* Op een jap sta je nooit stil
* enz enz

O-)

vrouwen: :N
full


Meetings :N
full


Soms: O-)
full


Eigen smaak :P
full


Zonder gekheid:
Ga gewoon is een proefrit maken en kijk wat je zelf vindt *D :P
 
Laatst bewerkt:
Ben geen meid, maar het beste advies wat ik je kan geven is: huur zo'n ding en maak er een lange proefrit mee. Daarna weet je het zeker. Voor de rest : veel, heel veel indianenverhalen...

 
Ik ben er zelf ook gek van maar heb er uiteindelijk na lang nadenken niet voor gekozen. Ik rij zo'n 25.000 km per jaar en heb verschillende kennissen die Duc rijden en het mij dus hebben afgeraden. Bijna, bijna had ik deze raad in de wind geslagen maar heb toch maar voor de betrouwbaarheid van een BMW gekozen. Ik heb em wel een beetje die brutale, naakte look gegeven en nu ben ik er echt waanzinnig blij mee. Ook omdat ik er inmiddels 40.000 totaal probleemloze kilometers heb opzitten.
Maar als je financieel wel het risico kunt nemen zou ik er lekker voor gaan!!!

IMG_0419.JPG
 
Ik heb suzuki, kawasaki en een honda gehad.

Ook met deze type's had ik zo mijn problemen.
 
Ik heb naast mijn Monster nog een BMW Rockster, nieuw gekocht en minder dan 10K erop. Deze staat nu bij de dealer, koppelingshulpcilinder lek. EN DAT IS NOU TYPISCH EEN DUCATI KWAAL...Hahaha, wat een ironie... O-)
 
Ik heb naast mijn Monster nog een BMW Rockster, nieuw gekocht en minder dan 10K erop. Deze staat nu bij de dealer, koppelingshulpcilinder lek. EN DAT IS NOU TYPISCH EEN DUCATI KWAAL...Hahaha, wat een ironie... O-)

Stonden ze naast elkaar?
Typisch geval van besmetting. Daarom zet ik mijn motoren ook nooit naast een Ducati :P ;)
 
Laat ik het zo zeggen, je moet de tijd er voor nemen om te weten waar je op rijdt. In het geval van een monster ga je de motor meer waarderen naar mate je de techniek en dergelijken beter snapt. Als je er niets van weet en ook niet wil weten, en als je het financieel kan dragen, kan je als er wat is ook naar de dealer.

Als je een "Pug & Play" motor wilt, kan je idd beter een jap kopen ofzo.. Hoe dan ook veel suc6 met je keuze, maar als je lekker wilt motorrijden moet je zeker voor de Duc gaan.
 
Stonden ze naast elkaar?
Typisch geval van besmetting. Daarom zet ik mijn motoren ook nooit naast een Ducati :P ;)


Dat ze naast elkaar staan klopt. De rest van je verhaal geloof ik geen snars van, maar wel goed gevonden ! Anders zou jouw KTM nu moeten klinken als een viercilinder ;)
 
Ik lak altijd eerst mijn nageltjes Ducati-rood voor ik ga rijden.
Als je dat consequent doet heb je nooit problemen.
:+

Zonder gekheid, als jij het een mooie fiets vindt moet je er gewoon eentje kopen.
Met alle motoren is er wel eens wat en in Japan hebben ze ook een maandagmorgen.
Ik heb blijkbaar het geluk dat ik een woensdagmiddag-monster heb aangeschaft want er is eigenlijk nooit iets mee. Ik heb alleen een probleempje met de remmerij maar er wordt hard aan gewerkt om dat (onder garantie uiteraard) op te lossen. Als je het kunt betalen zou ik wel voor een nieuwe gaan, vanwege die fabrieksgarantie, en met zorg een dealer uitzoeken. Er zijn er meerdere die goed staan aangeschreven. Ikzelf heb gekozen voor B. te O. maar er zijn ook anderen. Na die twee jaar weet je echt wel of je een goede Monster hebt.
En zeg nou zelf, als je dan met je dertien-in-een-dozijn-Yamasuki rondpruttelt en er komt zo'n plaatje van een Monster voorbij denderen bijt je toch even op je lip nietwaar? Ik zou zeggen: "Ga d'r voor." Met de keuze voor je partner ga je toch ook niet op het oordeel van anderen af?
 
hoe zit het nou met het vermogen van zo'n monster 600?
ik lees hier wel veel dat een 4 cylinder en een 2 cylinder allebei totaal verschillend hun vermogen afgeven maar ik heb nu een bandit 600 met 78 pk en ik wil als ik een andere motor koop er wel op vooruit gaan qua vermogen.

een monster 600 geeft minder vermogen op dan 78 dacht ik?
 
hoe zit het nou met het vermogen van zo'n monster 600?
ik lees hier wel veel dat een 4 cylinder en een 2 cylinder allebei totaal verschillend hun vermogen afgeven maar ik heb nu een bandit 600 met 78 pk en ik wil als ik een andere motor koop er wel op vooruit gaan qua vermogen.

een monster 600 geeft minder vermogen op dan 78 dacht ik?

Een 2 cilinder heeft bij gelijke inhoud over het algemeen minder vermogen dan een 4 cilinder. Wel naar dezelfde groep types kijken natuurlijk.
 
Ik rijd zelf een 900 en als jij er voor wil gaan, moet je ervoor gaan! Met elke motor is wel eens wat. Maar goed mijn keuze zou geen rijstkorrel zijn....
Leve vrouwen op Monsters!!! :]
 
hoe zit het nou met het vermogen van zo'n monster 600?
ik lees hier wel veel dat een 4 cylinder en een 2 cylinder allebei totaal verschillend hun vermogen afgeven maar ik heb nu een bandit 600 met 78 pk en ik wil als ik een andere motor koop er wel op vooruit gaan qua vermogen.

een monster 600 geeft minder vermogen op dan 78 dacht ik?
ik heb 90 pk aan het wiel en een r1/gsx1000 is de eerste meters voor mij,bij een duc gaat het om het koppel niet direct om de pk's
 
ik zal het anders vragen,

is zo'n monster nu wel of niet sneller dan mijn bandit 600.

het zou dan trouwens gaan om een monster met dubbele schijfrem,
weet niet of dat een 600 of een 900 ofzo is?
 
ik zal het anders vragen,

is zo'n monster nu wel of niet sneller dan mijn bandit 600.

het zou dan trouwens gaan om een monster met dubbele schijfrem,
weet niet of dat een 600 of een 900 ofzo is?


Een 600 Monster legt het af tegen een 600 Bandit. Punt uit.
Dubbele schijf zegt niets over de cilinderinhoud.
Komend van een 600 Bandit zou ik gaan voor een 900 Monster.
 
Een 600 Monster legt het af tegen een 600 Bandit. Punt uit.
Dubbele schijf zegt niets over de cilinderinhoud.
Komend van een 600 Bandit zou ik gaan voor een 900 Monster.


als de 600 trager is dan de bandit dan gaat dat het zowieso niet worden.
de bandit is al dodelijk traag dus er moet wel een aardig beetje meer power in mijn volgende motor zitten.

bedankt.

:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan