Duc of Suz

Lennovich

Die hard MF'er
15 dec 2002
478
4
Stekene, belgium
Ik ben weer toe aan iets anders :) en zou graag een twin willen maar ben sterk aan het twijfelen tussen een Suz SV1000S of een Duc Supersport(800 of 1000 dr ben ik nog nie uit...). Maar ik weet niet goed wat te kiezen,er zit nogal redelijk wat verschil tussen deze fietsen, ben eingelijk nogal Japan minded maar ik moet toegeven dat die italiaanse fietsen me ook wel sterk beginnen te intimideren. Ik hou van koppel onderin en een goed stuurgedrag maar als ik de tests lees komen deze beide fietsen er niet slecht uit al heeft de SV wel een pak vermogen meer op papier. Zou de duc na een tijdje dan niet beginnen te vervelen? En hoe is de betrouwbaarheid van zo een SS? Ik zou het niet weer weten, mss kunnen jullie me enkele argumenten geven die de keuze vergemakkelijken?

Alvast bedankt!

Oh.

Dan niet.

Ik snap trouwens geen ene fuck van dat 1 cilinder vier in lijn etc verhaal.

De Duc natuurlijk!!!! Of een Voxan Caferacer misschien? 115 Nm, aan vermogen onderin geen gebrek zou ik zeggen! 8-)

Honda SP1!

(mijn droom)

Met een tweede handse zal je minder problemen hebben als een
nieuwe duc :X

En die soez ziet er niet uit :r

Ff snel naar de boekhandel rennen dan deze week want heb de zaterdag 2 bladen gelezen met allebei een 2 cylinder test erin.
Incl. de SV1000S en een Duc 1000SS. Dus had wel wat minder vermogen maar schijnt subliem onderstel te hebben (combinatie frame / vering). Daarentegen was het blok van de SV1000 errug goed / sterk (incl. eindschot), minpunt was de voorvering maar voor 350 euro heb je een Hyperpro combikitje incl. montage om dit alles op te lossen.

Ff snel naar de boekhandel rennen dan deze week want heb de zaterdag 2 bladen gelezen met allebei een 2 cylinder test erin.
Incl. de SV1000S en een Duc 1000SS. Dus had wel wat minder vermogen maar schijnt subliem onderstel te hebben (combinatie frame / vering). Daarentegen was het blok van de SV1000 errug goed / sterk (incl. eindschot), minpunt was de voorvering maar voor 350 euro heb je een Hyperpro combikitje incl. montage om dit alles op te lossen.

in de Promotor (sorry voor de spam) stond wel een leuke test.
Kijk maar eens naar de acceleratie tijden daar doet de duc het niet slecht voor "maar slecht" 85 PK's

Ga lekker proefrijden/ruiken/voelen/zien....misschien wordt je wel verliefd en is je keuze snel gemaakt. ;)
Succes!

ik zeg; Soes TL(S)....toch net wat meer ..euh... ballen ... dan een SV naar mijn mening..... en zijn (particulier) aardig betaalbaar te krijgen....mooie pijpjes eronder en brullen maar!!! :] :]

een Suzuki natuurlijk :}
een DUC is veel te duur
onderhoud ook duur :P

?????
Grote beurt yamaha Diversion 600 inclusief twee nieuwe banden: 625,- euro. Zonder banden 361,50 euro.
Grote beurt Cagiva Gran Canyon (duc 900ss blok) inclusief nieuwe riemen en een nieuwe kettingset 635,- euro. Zonder kettingset en riemen 398,84 euro.

Jaja, een duc is veel duurder :X

De Triumph Speed Triple is mijn droom!

Helaas vind ik de SS van Ducati niet mooi (vorig model wel), maar waarschijnlijk zou ik die wel kiezen. Heerlijk blok (op een SS900 gereden), zeer goed rijwielgedeelte en goede vering. De Suzuki is misschien een verstandigere keuze, maar dar heb ik niets mee.

Ducati :} :} :}

Gewooon altijd doen ;)

Ik heb er spijt van dat ik de Duc 600SS heb laten staan voor een GS500. Ben al zo enorm veel geld kwijt aan die Suz dat ik me afvraag of die 1000 euro duurdere Duc niet uit kon. Ik had er in ieder geval meer plezier mee gehad '(

Ducati :} :} :}

Gewooon altijd doen ;)

Ik heb er spijt van dat ik de Duc 600SS heb laten staan voor een GS500. Ben al zo enorm veel geld kwijt aan die Suz dat ik me afvraag of die 1000 euro duurdere Duc niet uit kon. Ik had er in ieder geval meer plezier mee gehad '(

Niet stiekum alle 2-cylinders over een kam scheren he! :)

Ga voor de duc. koop hem bij biggelaar te O. deze kijken de bike van te voren nog helemaal na.. dus veel rijplezier en geen gezeik.

Of je moet hem particulier kopen (dan raad ik aan om duitsland te gaan kijken)

why een duc?

-Koppel
-geluid
-uitstraling
-geluid
-uitstraling
-geluid
-uitstraling
-geluid
-uitstraling
en ga zo maar door.. ;)

Ga voor de duc. koop hem bij biggelaar te O. deze kijken de bike van te voren nog helemaal na.. dus veel rijplezier en geen gezeik.
Ik ben een Belg dus dat lijkt me niet zo intressant ;) , Ja veel meningen maar echt slimmer word ik er niet door,ieder geeft natuurlijk zijn eigen favoriete merk/type door. Maar wat ik wil horen zijn de voor/nadelen van beide motoren kwa prestaties/verbruik/onderhoud/wegligging .... en ga zo maar door.
Enfin...toch al bedankt voor de reacties :}

Terug
Bovenaan Onderaan