Ducat 848 koelvloeistof warm-condens display

Pee Jee

Rookie
23 jun 2019
3
2
Hallo,

Compleet nieuw met motoren, net het rijbewijs in april gehaald en een ducati 848 gekocht wat ik altijd al graag wou.

Ik weet dat hij vrij warm kan worden maar wil graag weten of het normaal is wat mijn motor doet.

Als ik een paar minuten 50 a 60 kmh rijdt loopt de temperatuur al op. Sta ik daarna stil bij een stoplicht dan gaat hij daarna al snel richting 100 graden. Laatst sloeg hij uit maar gingwel direct weer aan. Gistermiddag zelfde stuk zelfde verhaal. Sloeg dit keer niet af en werd circa 104 graden en ik kon bijna niet meer blijven zitten zo heet werd het...
Met rijwind 70-80 kmh is hij normaal 60 a 70 graden. Terug naar huis kort stukje door de stad 40 kmh of lager ja dan loopt het bij thuiskomst richting 90 graden.

Vast normaal maar ik hoor graag andere ervarigen die dat hopelijk bevestigen.

Onlangs motor uit de schuur even buiten gezet om 19 uur en er ontstond wat condens wat na een tijdje rijden uiteindelijk weer weg ging. Gistermiddag even licht schoongemaakt met een beetje water zag ik onder het rijden een groot stuk condens. Ook dat ging later weer weg. Is dit normaal?

Vraag over termignoni dempers: heb je een andere ecu nodig als je alleen de achterdempers vervangt en maakt dit edn enorm verschil tov de originele?
Op marktplaats zie ik voor 725 euro wat staan met een eco voor de Evo versie. Ik heb de standaard.

Sorry voor de wellicht rookie vragen.

In ieder geval alvast bedankt voor de reactie!

Groeten,

PJ
 
De genoemde temperaturen zijn normaal.
Het beslaan van de display komt voor bij veel motoren, waaronder Ducati, zo veel voor dat je het ook normaal zou kunnen vinden.
Voor het rijden met herriepijpen krijg je terecht een boete. Dat kan echt niet meer, er worden steeds meer leuke wegen afgesloten voor motoren.
 
Laatst bewerkt:
Waar je de boete ineens vandaan haalt weet ik niet maar het slaat als een lul op een drumstel...

Andere uitlaten betekend niet automatisch een teringherrie, er zijn ook gewoon fatsoenlijke uitlaten te koop. Ik zou persoonlijk ook niet meer voor herrie gaan, maar een goed sport setje met meer flow en een iets dieper geluid is niets mis mee. Hou het fatsoenlijk en denk aan andere mensen.

Als je de uitlaat aanpast moet de ecu opnieuw afgesteld worden, geen nieuwe ecu kopen dus.

Wat je met condens bedoeld weet ik niet, waar zit condens?

Temperaturen lijken mij normaal, niks aan doen. Ja het is warm buiten dus de motor krijgt het ook warm. Bij 104 zou de fan wel moeten draaien. Veel warmer dan dat mag het ook niet worden.
 
Hoi,

Bedankt!
Ja beetje condens in het display. Goed om te weten dat eea normaal is. Ventilator hoor ik niet met helm enz op. Vind het ook erg als ik hem bij thuiskomst moet laten draaien maar kan t eens proberen als hij toch al 90 graden is.

Losse achter dempers termignoli zullen wellicht een iets dieper geluid geven maar als ik het zo lees dus mooi origineel laten want ook de ecu moet worden aangepast.

Heb m ook nog maar net en laat m dan mooi origineel. Hij is van dec 2017 en nu 15500 km gedraaid (hoop ik ivm geen pasje geen historie) . Wel bij dealer in Zwolle gekocht en de ducati doet het nu bijna drie maanden prima.
 
is inderdaad normaal. de fan slaat ook pas bij ongeveer 105 gr aan en koelt dan tot 100. wordt inderdaad lekker warm want de pijpen lopen vlak onder je kont langs. harder rijden helpt :) condens is normaal bij ducati. in een warme zomer is het wel eens helemaal weg ! veel plezier met je aankoop. mooiste motor ooit gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan