Ducati 1000 DS Supersport

Monster 2.0

Toch geen Monster;)
19 jun 2020
11
8
Enter
Ik heb me nog maar net voorgesteld en plaats al een zoekertje. Dit wordt een uitdaging, maar ik heb naast Google en veel motivatie nu ook jullie :) De jacht naar mijn rode Ducati 1000 DS Supersport is geopend. Op de foto's in de bijlagen zie je enkele voorbeelden van de motor en uitvoering die ik zoek.
  • bouwjaar ca. 2003
  • rood (sterke voorkeur) en anders Senna (grijs/rood)
  • volle kuip
  • de uitvoering met de Marchesini-velgen, alu achterbrug en Öhlins demper
  • liefst (hoge) Termignoni's
  • lage kilometerstand (<30.000)
  • in zeer goede staat
  • volledige onderhoudshistorie (boekjes, facturen, alle sleutels, zoals je bij een liefhebbersmotor mag verwachten vind ik)
Mocht Nederland op een gegeven moment hopeloos blijken te zijn, dan ben ik zelfs bereid om hem uit het buitenland te halen.

Helpen jullie mee zoeken, of heb/weet je een te koop? Wie met de gouden tip komt, die tot aanschaf leidt, krijg een gepast kado!

Groet en dank
Ciao

Hans
 

Bijlagen

  • ducati-supersport-1000-ds-2005-6.jpg
    ducati-supersport-1000-ds-2005-6.jpg
    40,8 KB · Weergaven: 19
  • ducati-supersport-1000-ds-fullfairing-2003-6.jpg
    ducati-supersport-1000-ds-fullfairing-2003-6.jpg
    283,5 KB · Weergaven: 17
  • ducati-1000-ds-supersport-senna.jpg
    ducati-1000-ds-supersport-senna.jpg
    46,4 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
En het is geworden... geen 1000 DS, maar een 1993 900 SS! Die vind ik puurder en zal bij een eventuele verkoop in de toekomst zijn waarde meer houden vermoed ik. Het belangrijkste vind ik dat ik hier blijer van word.

Uiteraard een rode en gelukkig met verse grote beurt (o.a. riemen, olie, bougies, remblokken en verse achterband), fraaie vrij zeldzame Remus Ducati Performance Titanium dempers, de o-zo-belangrijke FE olietemperatuurmeter en maar 38.xxx op de teller.

Om de hoek bij een leuk stel liefhebbers in Almelo gevonden! Ik heb er deze week al 300 heerlijke kilometers mee gereden en krijg er geen genoeg van. Dat geluid... dat scherpe sturen... die looks...
 

Bijlagen

  • C94AC0F4-4B32-4C4D-A576-44D26C41F355.jpeg
    C94AC0F4-4B32-4C4D-A576-44D26C41F355.jpeg
    70,6 KB · Weergaven: 11
  • 79BA9D07-5D51-4D70-A08C-FA28BD7E9424.jpeg
    79BA9D07-5D51-4D70-A08C-FA28BD7E9424.jpeg
    71 KB · Weergaven: 9
  • BF6B8C2D-2C1C-406A-ACC6-A94E544C3C53.jpeg
    BF6B8C2D-2C1C-406A-ACC6-A94E544C3C53.jpeg
    73,4 KB · Weergaven: 9
  • 0818F045-B4D7-462E-A61D-81384374B1E8.jpeg
    0818F045-B4D7-462E-A61D-81384374B1E8.jpeg
    589,2 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Hou even het olieverbruik in de gaten en check of de cilinderbouten vervangen zijn.
Zuigerringen slijten snel en zo rond deze km stand kunnen ze al op zijn. Niet erg en makkelijk te vervangen
Cilinderbouten breken regelmatig bij de 900. Originelen zijn blank staal (chroomkleur), de uprades zijn zwart.

Verder een superfiets! Enne niet te vergelijken met de 1000DS
 
En het is geworden... geen 1000 DS, maar een 1993 900 SS! Die vind ik puurder en zal bij een eventuele verkoop in de toekomst zijn waarde meer houden vermoed ik. Het belangrijkste vind ik dat ik hier blijer van word.

Uiteraard een rode en gelukkig met verse grote beurt (o.a. riemen, olie, bougies, remblokken en verse achterband), fraaie vrij zeldzame Remus Ducati Performance Titanium dempers, de o-so-belangrijke FE olietemperatuurmeter en maar 38.xxx op de teller.

Om de hoek bij een leuk stel liefhebbers in Almelo gevonden! Ik heb er deze week al 300 heerlijke kilometers mee gereden en krijg er geen genoeg van. Dat geluid... dat scherpe sturen... die looks...

Ik vind deze mooier als degene die je eerst wilde. :Y
 
Hou even het olieverbruik in de gaten en check of de cilinderbouten vervangen zijn.
Zuigerringen slijten snel en zo rond deze km stand kunnen ze al op zijn. Niet erg en makkelijk te vervangen
Cilinderbouten breken regelmatig bij de 900. Originelen zijn blank staal (chroomkleur), de uprades zijn zwart.

Verder een superfiets! Enne niet te vergelijken met de 1000DS
Dank voor je reactie. Olieverbruik blijkt ca. 1:1200 te zijn, niet super en niet schokkend denk ik. Verder heeft deze alle onderhoud tijdig gehad, ik zie wel hoe ze het houdt. De kleur van de cilinderbouten weet ik zo niet, ga ik checken.
 
Niet erg en makkelijk te vervangen

hierin ben ik geïnteresseerd. Zelf zou ik dit niet snel aanpakken, misschien in de winter, maar loopt dit bij een specialist niet in de papieren? Ik ben bereid een realistische vergoeding te betalen via het forum ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan