Ducati 1199 Panigale deel 2, wat zal 2013 ons brengen?

:W

Ik heb het tegenwoordig erg druk en dus staat de Panigale warm en droog in de garage. Mijn Pirelli SC2 hebben de laatste 2 circuitdagen zwaar afgezien en zijn dus zo goed als op. Niet echt ideaal om met dit weer te gaan rijden.

Al is daar iemand niet zo mee opgezet... :+

177292_10151074685312315_254154140_o.jpg
 
De panigale R van 2013 staat nu ook op de site van ducati. Carbon kuipen en veel titanium delen in het blok wat ik zo lees.
 
Inderdaad de Akra is qua ontwerp niet zo mooi. Haalt de lijn uit de onderkant van de motor. Verder moet je niet opkijken van een prijskaartje van 2000 voor de slip on, schat ik zo in. Ik ga er niet voor. Wel hoge kwaliteit
 
dat is dik,...nu nog gewoon zoals in de motogp met je voet terug schakelen zonder koppeling!



Paar maanden geleden in Duitse blad PS een test van een racefiets waar een schakelsysteem op zat waar je niet hoefde te ontkoppelen tijdens het terugschakelen. Werkte meer dan perfect alleen de prijs niet zo.Was iets van €15000.
 
We hebben als DOC-nl een erg leuke, en leerzame middag op 15 December in het verschiet mensen

DOC-NL en Biggelaar organiseren een technomiddag voor circuitrijders
Voor de wintermaanden zijn we druk bezig dingen te organiseren. We
beginnen met een Circuit technomiddag bij Biggelaar.
3 onderdelen:
* algemene set-up ( vering, bandenspanning, balhoofd, rijhoogte,
gewichtreductie en -verdeling)
* mechanische Tuning van de motoren ( portflowing, Corse onderdelen,
hoge compressie zuigers, etc)
* ECU tuning, het hoe en wat over het tunen door het herschrijven van de
ECU map. ( waarom en hoeveel is er te bereiken)
Deze drie onderdelen komen allemaal voorbij, er worden drie groepjes
gemaakt en er wordt gedurende de middag gerouleerd langs de drie onderdelen.
Meebeleven? DOC-NL leden gratis, niet leden € 3,00
Geef je op via evenementen@doc-nl.org
max 21 deelnemers ( 3 groepjes van 7 man)
kijk ook op de site http://www.doc-nl.org/technomiddag-circuitmotoren.html
het evenemententeam van DOC-NL
 
Iemand al de nieuwe up-map geinstalleerd ?
Meer vermogen onderin, minder horten en stoten tijdens rustig rijden en de quickshifterafstelling schijnt ook beter te zijn, ben benieuwd :)
 
Hoe zit dit in mekaar?
Aanvragen bij dealer? Quanta costa?
Ja, aanvragen bij de dealer,
Die kan de nieuwe map downloaden bij Ducati en vervolgens instaleren op de fiets.
Kosten varieert per dealer, meestal gratis binnen garantieperiode van de fiets.
Zijn 3 up-maps beschikbaar :
- standaard
- Termignoni slip-ons
- Termignoni EVO full system
 
Inderdaad de Akra is qua ontwerp niet zo mooi. Haalt de lijn uit de onderkant van de motor. Verder moet je niet opkijken van een prijskaartje van 2000 voor de slip on, schat ik zo in. Ik ga er niet voor. Wel hoge kwaliteit

Akra full titanium; € 3400,- excl. BTW.................. :N

Niet voor mij dus.
 
Leuk filmpje. Pas nadat de Porsche GT2RS ruim boven de 300 komt loopt hij in en gaat er voorbij. Op alle andere manieren is de Panigale onverslaanbaar.

 
Terug
Bovenaan Onderaan