Ducati 1199 Panigale deel 2, wat zal 2013 ons brengen?

Hallo allemaal, ik ben ferry en ik heb sinds afgelopen week een ducati 1199r in mijn bezit.

Ik gebruik hem voor op straat en af en toe een track day maar dat zal 2018 zijn.

Hij is verder standaard( zit vol doende op) op een dp3 termignoni.
De termignoni super stock kit ga ik verkopen en wil een akra systeem erop hebben.
Bij interesse in de termignoni dempers+super stock bochten(lange bochten) graag een privé bericht.

Wat ik verder nog wil doen, akra systeem en afstellen op de dyno.
Sprint filter
1199r 2015+ lager cups en swingarm op -4mm zetten.
Kleine optische dingetjes
Andere set wielen(carbon of magnesium)
 
Stomme vraag misschien, maar kan er weinig over vinden.
Wat zit er standaard aan elektronica op de 1199? TC weet ik, maar bijv. ook launch & wheelie control?
QS zowel up- als downshift? Of alleen up?

Ik vind het lastig om goede informatie te vinden, nu de 1199 niet meer het huidige model is.
Wat zijn precies de verschillen tussen de normale en de S?
Elektronische vering, wielen, ....?
Heeft de S standaard ABS of net als de normale ook niet?

Bedankt

[edit]Heb al een lijstje gevonden met de verschillen tussen S en normaal. De vraag over electronics blijft.

1 - Ohlins NIX30 front forks - Electronic Compression and rebound adjustment
2 - Ohlins TTX36 rear shock - Electronic Compression and rebound adjustment
3 - DES - Ducati Electronic Suspension control
4 - Marchesini light forged alloy wheels - saves ~2.1Kg over the standard wheels
5 - Full LED headlights
6 - Carbon front mudguard
7 - Ohlins Steering Damper
8 - Little 's' sticker after the Panigale
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ben geïnteresseerd in een 899 in het rood, nou lees ik op andere internationale fora dat de lak erg gevoelig is omdat er geen blanke lak laag toegepast is, zijn er 899 eigenaren die dat kunnen bevestigen ? En eventueel hier een oplossing voor hebben gevonden ?
 
Zoooooo bijna 5000 racekilometers met de 2015 Panigale R verder....

Bij 4500 complete revisie, zuigers volledig op, lagers op, koppeling/korf volledig op.... nog één sessie meer en ik had geen blok meer gehad :X

full

full


Ik had maar weinig plezier van de Pani, kon er niet goed mee uit de voeten komen. Uiteindelijk na een paar dagen gefocused met de geometrie en vering bezig geweest te zijn een redelijke basissetup gevonden.... toen heb ik na een grondige revisie van mijn vering, de mogelijkheid gehad om met een TTX25 binnenwerk (voor) te rijden.... dat was een wereld van verschil! Wat een vertrouwen en stabiliteit ineens... eindelijk weer vertrouwen om echt druk op de voorkant te zetten en terug op mn oude rondetijden van twee jaar geleden en sneller!

Helaas diende na 3 dagen rijden de volgende tegenslag zich aan, uitlaat afgescheurd bij de staande cylinder... en er was al eerder een scheur gelast.. (titanium racesysteem van Akrapovic) enfin die is weer gelast... veeeeeeel geld verder maar wel weer happy met de pani....
 
Zoooooo bijna 5000 racekilometers met de 2015 Panigale R verder....

Bij 4500 complete revisie, zuigers volledig op, lagers op, koppeling/korf volledig op.... nog één sessie meer en ik had geen blok meer gehad :X

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik had maar weinig plezier van de Pani, kon er niet goed mee uit de voeten komen. Uiteindelijk na een paar dagen gefocused met de geometrie en vering bezig geweest te zijn een redelijke basissetup gevonden.... toen heb ik na een grondige revisie van mijn vering, de mogelijkheid gehad om met een TTX25 binnenwerk (voor) te rijden.... dat was een wereld van verschil! Wat een vertrouwen en stabiliteit ineens... eindelijk weer vertrouwen om echt druk op de voorkant te zetten en terug op mn oude rondetijden van twee jaar geleden en sneller!

Helaas diende na 3 dagen rijden de volgende tegenslag zich aan, uitlaat afgescheurd bij de staande cylinder... en er was al eerder een scheur gelast.. (titanium racesysteem van Akrapovic) enfin die is weer gelast... veeeeeeel geld verder maar wel weer happy met de pani....

Haat liefde verhouding met die dingen :P
Je kunt niet met en niet zonder ze. Ik heb ook nog steeds niet hetzelfde gevoel als met de 999. Blijft een lastige fiets om hard mee te gaan. Desondanks blijft het een fantastisch apparaat om te zien en geniet ik toch iedere keer als ik er op rij. Vooral nu de tijden er voor mij toch niet meer toe doen heb ik er meer plezier in.

Zit jij ook aan een ander uitlaatsysteem te denken Jaap?
 
Ja inderdaad, de termi d170 👌 mooie looks en je bent van die vervelende dip af rond de 6k toeren. Ff eBay in de gaten houden :)
full
 
Vind het jammer dat er geen race twins meer gemaakt worden straks, -O- op de openbare weg vind ik een zware twin leuker dan een hoogtoerige v4 of 4 in lijn.
Wel een brute machine die nieuwe duc :)
 
Hallo allemaal, ik ben ferry en ik heb sinds afgelopen week een ducati 1199r in mijn bezit.

Ik gebruik hem voor op straat en af en toe een track day maar dat zal 2018 zijn.

Hij is verder standaard( zit vol doende op) op een dp3 termignoni.
De termignoni super stock kit ga ik verkopen en wil een akra systeem erop hebben.
Bij interesse in de termignoni dempers+super stock bochten(lange bochten) graag een privé bericht.

Wat ik verder nog wil doen, akra systeem en afstellen op de dyno.
Sprint filter
1199r 2015+ lager cups en swingarm op -4mm zetten.
Kleine optische dingetjes
Andere set wielen(carbon of magnesium)


Nog interesse in complete kuipset van een 2015R?
 
Wat moet die kuip kosten Zoeperman?

Was een flink duur grapje zeker het blok revisie? Wat was je daar nog voor kwijt ongeveer als ik vragen mag.

Slechte kwaliteit dan van akra, bij superdukes hoor je het ook vaak dat akra scheurt.

Ik kan nog aan een sbk/bsb termi systeem komen met de hele lange bochten en carbon dempers naar voren.

Maatje van me maakt zelf uitlaten voor de 1199 die passen op je akra dempers en schijnt een hele bult vermogen te geven midden gebied en op top. Alleen in rVS helaas niet in titanium
 
Ik heb voor het eerst een panigale gekocht en zoek een paddockstand.
Wat zijn stevige en stabiele merken en kan iemand bevestigen dat de V4R dezelfde gebruikt als een standaard V4(S)?
 
Gisteren een bezoek gebracht aan Biggelaar voor een keuring. Ik wilde weten of alles in orde is bij deze tweedehands motor en daarom door deze Ducati specialist op de vermogensbank laten testen.
P1170283C.jpg

En alles bleek (volgens verwachting) goed.
P2240284C.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan