Ducati 1199 Panigale

Status
Niet open voor verdere reacties.

Panigale1199S

MF veteraan
19 jun 2010
1.557
0
C_8_Edicola_123_immagine_main.jpg


ITALIAN magazine Moto Sprint has managed get pictures of Ducati's new superbike testing at Mugello.

A race-spec version of the machine was being ridden there at the same test as the new Desmosedici GP12, with Italian superstock rider Danilo Petrucci at the helm. Since the bike appeared on the cover of Moto Sprint this morning, the rider has been bombarded with questions about the bike on his Facebook page, but is refusing to say anything about it.

We can see that the new bike retains the trademark single-sided swingarm, and although it's largely hidden under the disguised bodywork, it appears that the trellis frame has been ditched, as expected, in favour of a monocoque as used on the firm's GP bike – although it's impossible to be sure if it's made of carbon fibre on the production machine.

The rear shock has been mounted horizontally and the swingarm appears to be enormously long. That would confirm earlier rumours that the new bike has a totally new V-twin engine, with an ultra-short stroke and huge bore (the bike's suggested codename “Superquadrata” translates as “super-square” - a reference to the over-square nature of the cylinder dimensions.)

Unlike previous Ducatis, where the V-twin is arranged as an 'L' with one cylinder pointing straight forward, the new bike tilts the engine back to move the mass of the motor forward in the chassis – hence the ability to use a longer swingarm.

Styling wise it's hard to make out many details thanks to the disguise and the lack of headlights mean the bike's “face” is missing, but the super-short tail looks very much like Aprilia's RSV4 (designed by former Ducati man Miguel Angel Galluzzi).

The test of a WSBK-spec machine also suggests that Ducati is scheming to make an official return to the series in 2012.

Now it's out of the bag, you can be sure this bike will be the biggest topic of conversation in motorcycle magazines for the rest of the year. Let us know your first impressions...
 
Lijst van geruchten of feiten:

we have:
-unofficial name in italian media "Ducati 1200 Extreme"
-test rider was Danilo Petrucci: http://www.facebook.com/danilopetrucci9
-auto/clutchless upshift
-wheelie control
-linked abs
-traction control
-electronic suspension
-112mm bore x 60.1mm stroke (1184cc); giving 1.86:1 ratio
-11.5k redline and weak(er) mid-range power.
-no dry clutch?
-2 radiators?
-new marchesini wheels
-new brembo brakes
-under-engine exhaust
-frame integrated airbox-no trellis
-L engine tilted upward from 90degrees to increase swingarm length
-gear-driven cams
-super-long sssa
-exhaust split between underbody and undertail a-la d16rr GP exhaust!
 
Laatst bewerkt:
Een minder krachtig middengebied...

dat was noh juist het leuke aan de vroegere twins... ben benieuwd wat ze er van gaan maken
 
ben erg benieuwd, het zal wel een superfiets worden, maar of het oorspronkelijke karakter ook een beetje behouden blijft...

[me="Zoeperman"]is zoooo verslaafd aan z'n 150 Nm[/me]
 
Lijst van geruchten of feiten:

we have:
-unofficial name in italian media "Ducati 1200 Extreme"
-test rider was Danilo Petrucci: http://www.facebook.com/danilopetrucci9
-auto/clutchless upshift
-wheelie control
-linked abs
-traction control
-electronic suspension
-112mm bore x 60.1mm stroke (1184cc); giving 1.86:1 ratio
-11.5k redline and weak(er) mid-range power.
-no dry clutch?
-2 radiators?
-new marchesini wheels
-new brembo brakes
-under-engine exhaust
-frame integrated airbox-no trellis
-L engine tilted upward from 90degrees to increase swingarm length
-gear-driven cams
-super-long sssa
-exhaust split between underbody and undertail a-la d16rr GP exhaust!

Kleine correctie ;)
L-twin is exit ... de 1200 krijgt/heeft een V-twin met over-square cilinders :Y
Uitlaten komen ook niet meer in de staart te zitten maar ala gsx-r 750 K6/K7 onderaan '(

Singleside swingarm houden ze (GODZIJDANK *O* ) wel :Y

Hier is ook het 1 en ander over de 1200 te vinden ;)
Ducati-Superbikes - New 2012 Ducati Superbike
 
Laatst bewerkt:
ben erg benieuwd, het zal wel een superfiets worden, maar of het oorspronkelijke karakter ook een beetje behouden blijft...

[me="Zoeperman"]is zoooo verslaafd aan z'n 150 Nm[/me]

Koppel bij 1200 schijnt minder te worden dan bij de 1198 ;(
 
Laatst bewerkt:
De kop lijkt op die van een 848/1098/1198 ,staart op die van een RSV4 :Y
Voorpoten lijken ook dikker dan "normaal" ...

Zoals ze de achtershock hebben neergelegd is wel apart ... beetje Vyron idee :P
 
Ja, ik denk dat dit de basis versie is. Showa voorvork. Wat is dat achter het reservoir van de schokbreker. Is dat een uitlaatbocht? Bleehh. En bij de zijstandaard. Is dat een uitlaat?

Ik had liever een uitlaat beneden en een boven gezien. Een demper maakt ook een heel ander geluid twee. Dat merk ik bij mijn Shelbys ook.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik denk dat dit de basis versie is. Showa voorvork. Wat is dat achter het reservoir van de schokbreker. Is dat een uitlaatbocht? Bleehh. En bij de zijstandaard. Is dat een uitlaat?

Ik had liever een uitlaat beneden en een boven gezien. Een demper maakt ook een heel ander geluid twee. Dat merk ik bij mijn Shelbys ook.

Ziet er idd uit als een uitlaatbocht :Y

Lekker ,een uitlaatbocht langs het reservoir van je achtershock :X
Iets met kokende vloeistof :/
 
Laatst bewerkt:
Ja, lijkt mij ook niet ideaal. Petrucci is 1.81m. Wij Nederlanders zijn over het algemeen allemaal tussen de 1.8 en 1.9m of soms langer. Hoe denk je hier het idee te krijgen dat je in de motor zit ipv er bovenop.
 
Kleine correctie ;)
L-twin is exit ... de 1200 krijgt/heeft een V-twin met over-square cilinders :Y
Uitlaten komen ook niet meer in de staart te zitten maar ala gsx-r 750 K6/K7 onderaan '(

Singleside swingarm houden ze (GODZIJDANK *O* ) wel :Y

Hier is ook het 1 en ander over de 1200 te vinden ;)
Ducati-Superbikes - New 2012 Ducati Superbike


een L-twin is hetzelfde als een liggende V4, dus als je hem achterwaarts draait is het een L-twin die naar achteren gekanteld is....
 
Ja, lijkt mij ook niet ideaal. Petrucci is 1.81m. Wij Nederlanders zijn over het algemeen allemaal tussen de 1.8 en 1.9m of soms langer. Hoe denk je hier het idee te krijgen dat je in de motor zit ipv er bovenop.

De testrijder in de eerste foto lijkt me een stukje langer.....
 
Ik vind dat hij er wel al veelbelovend uitziet :Y

RSV4-style achterkant is :9~

Hopelijk wordt de motor in het geheel echter inderdaad niet te klein (zoals de RSV4)...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan