Ducati 600SS, uitlaat "open" maken?

Olifant

MF veteraan
17 okt 2007
2.742
2
Hoi,

Ik heb een Ducati 600SS die geheel standaard is. Hij is nu erg stil en wil er een sportiever geluidje uit laten komen. Nu kan het met een andere demper, maar die zijn prijzig.

Is er een mogelijkheid om de standaard uitlaat aan te passen zodat er een leuker geluidje uitkomt? Het lijkt nu alsof er in het eind van de demper een dbkiller zit.

Heeft er iemand ervaaring mee?
 
Ga naar het Ducati forum.Er is daar iemand die originele uitlaten opereerd :+ Heeft ie bij mijn duc ook gedaan.Woont in Apeldoorn.Nickname Lucky Ducy.{imgatt}
full
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb een Ducati 600SS die geheel standaard is. Hij is nu erg stil en wil er een sportiever geluidje uit laten komen. Nu kan het met een andere demper, maar die zijn prijzig.

Is er een mogelijkheid om de standaard uitlaat aan te passen zodat er een leuker geluidje uitkomt? Het lijkt nu alsof er in het eind van de demper een dbkiller zit.

Heeft er iemand ervaaring mee?

ik zat met hetzelfde probleem, geen een bekend merk levert meer dempers voor een 600 ss. ik persoonlijk zou de originele uitlaat laten voor wat het is.
je kunt een open vervangingsdemper op maat laten maken bij startwin, ik was 300 euro kwijt :) lengte, uiterlijk etc. alles kun je zelf bepalen. en het geluid is super ! je hebt garantie en je loopt niet te kutten.
 
Laatst bewerkt:
lucky moet je hebben!
ik had ook van die standaard dempers op mn monster en wilde ook wat harde geluid.

Heeft ie goed voor elkaar gekregen door old skool conti dempers (ducati race uitlaten) erop te gooien, en nu .. te bruuutt voor woorden en dat voor ook nog 's n zeer scherpe prijs.
 
Voor de duidelijkheid, ik zoek een doe-het-zelf oplossing :)

Iemand tips?

tsja, dan gewoon je oude demper uit mekaar halen, schotjes etc. slopen. stuk plaat met gaten en demperwol kopen, de plaat rond maken en vasthechten met mig mag of tig. demperwol om de ronde koker wikkelen en deze hecht/popnagel je weer in de demper.
en als laatst popnagel je het tuutje weer vast ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan