Ducati 748 / 916

The Lee

Rookie
2 okt 2005
1
0
Middelburg
Ik ben momenteel aan het beslissen voor een ducati 748 of 916, kan iemand mij vertellen of er veel voorkoemnde problemen van deze modellen zijn
Na ongelukje.............
 
hou je vast en wacht op de reacties van de Pro-Rijstracers..........

Ik heb nu sinds 12500 km een 748 en voorlopig zonder probelemen gereden, een keer verse olie erin, kleppen stellen,riemspanning checken en thats it.

Wel schijnen er veel probs te zijn met nokvolgers van bepaalde bouwjaren en brakke spanningsregelaars, maar die zijn dan ook vaak van japanse makelij ;)

748 leeft pas bij 7000 rpm en een 916 gaat al vanaf 3000 rpm van kiet, maar ik zou persoonlijk eerder voor een 996/998 gaan dan voor een 916
 
Nokvolgers zijn inderdaad een puntje.. daarom is het van belang dat de machine goed onderhouden is. Spanningsregelaar hebben de oudere Ducs last van gehad, de nieuwere hebben daar geen last van.

Ik heb nog wel een mooie 748 staan ;) en altijd goed onderhouden bij Ducati dealers :)

Lees effe het stukje op de link in mijn signature :Y :} :9
 
Een Honda, kan je 's winters doorrijden :+

O-)

[edit]

Als ik de post van Sparxx in z'n signature zo eens lees, kan je idd net zo goed een CBR 600 RR kopen _O-

Maar 't is natuurlijk geen ducati... :P

[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Je hebt nu de kans om voor weinig een 748/916 te kopen.
Ducati eigenaren rennen massaal naar het maffiasteunpunt om de nieuwe 749/999 te kopen.

De oude serie staat nu voor veel te weinig in de verkoop. (particulier dan)
Dit is wel het moment om er eentje aan te schaffen.
 
Je hebt nu de kans om voor weinig een 748/916 te kopen.
Ducati eigenaren rennen massaal naar het maffiasteunpunt om de nieuwe 749/999 te kopen.

De oude serie staat nu voor veel te weinig in de verkoop. (particulier dan)
Dit is wel het moment om er eentje aan te schaffen.


denk je.... dacht het niet
 
dat gaat je vies tegenvallen dan, een mooie jonge 748/996/998 doet kwa prijs niets onder voor een 749/999 of is zelfs duurder.

de 'oude' superbike blijft toch de mooiste, alhoewel een 749 in Breil uitmonstering ook wel zeer dik is en dus de concurrent is van de 998 bij mijn volgende aankoop.

Maar een dikke duizend is ook wel weer eens leuk tov de 748/749
 
Terug
Bovenaan Onderaan