Ducati 748 of 916?

Martin Bub

Rookie
11 okt 2001
13
0
Zutphen
Ik zou een Ducati willen kopen.
Om in de toekomst makelijkker of beter te kunnen inruilen of verkopen welk type is volgens jou het meest gevraagd? 748 of 916?
 
996R? ...ongelovelijk wat een bak koppel die fiets heeft. Zelfs bij 120 km/u even terugschakelen en het wiel de lucht in :9

misc.php
misc.php

misc.php
 
Ik geloof dat Dennis leuk met Maximum zou kunnen spelen :)

Dennis, als ik ook een SM heb, dan moet je me een aantal SM-handigheidjes leren hoor! :)
 
Ik zou een Ducati willen kopen.
Om in de toekomst makelijkker of beter te kunnen inruilen of verkopen welk type is volgens jou het meest gevraagd? 748 of 916?
beide type`s zijn zeer veel gevraagd (en dus ook moeilijk te vinden )
beide motoren zijn bij mij in de zaak veel gevraagd en heb er zelfs wacht lijst voor .
doe er je voordeel mee
greetz redbull man
 
Zou een motor niet kiezen op inruilwaarde na zoveel jaar. Wel op rijplezier en praktische onderdelen (en...). De 748 lijkt me lichter dan de 916/996/998, met gelijkwaardig rijwielgedeelte. Alleen kleinere motor dus minder vermogen. Zo\'n 748 lijkt me wel ietsje makkelijker rijden door het mindere gewicht (en het mindere vermogen), dus misschien houdt je hem langer heel. Wordt de doorverkoopwaarde vanzelf hoger dan van de 916...
 
Bedankt Marcoo voor je mening, is tot nu toe de de eerste op mijn vraag gericht!

Sorry hoor, maar dan moet je redbull man\'s antwoord toch echt nog een keer lezen.
En RbM is de ducati dealer dus nemen me gelijk ook maar aan: de expert :)
 
sm staat niet alleen voor SuperMotard, maar ook voor super-gemakkelijk om mee te stunten

en staat ook voor sadomasochisme :r
:)

Ik vraag me af, die chopperrijders met die reetveters aan hun stuur, zouden dat nou zeer actieve sm-liefhebbers zijn? Of zit ik daarvoor in het verkeerde forum-onderdeel? :)
 
wel JK ik heb al veel chopper-rijders gezien met littekens en ik denk niet dat het in de meeste gevallen road rash is...

maar nu gaan we wel wat off topic, misschien moet die vraag maar eens gesteld worden bij \"choppers\"
 
wel JK ik heb al veel chopper-rijders gezien met littekens en ik denk niet dat het in de meeste gevallen road rash is...

maar nu gaan we wel wat off topic, misschien moet die vraag maar eens gesteld worden bij \"choppers\"

Laat ik die vraag daar maar niet stellen, straks heb ik een heel leger van dat soort gasten voor m\'n deur :)
 
Hier allen aantwoorden op mijn vraag a.u.b.,
voor de rest bestaat een chat line!
mja, je hebt best wel antwoor dgehad op je vraag he? En trouwens, door zulk gelul blijft je topic lang genoeg in de active topics lijst staan zodat iemand die niet dagelijk op het forum komt het ook nog leest.
 
Hier allen aantwoorden op mijn vraag a.u.b.,
voor de rest bestaat een chat line!

Wees blij dat je zoveel stof doet opwaaien.

Als inruilwaarde dus niet uitmaakt, zou ik 916 nemen. 748 mag misschien iets lichter sturen, 916 stuurt ook niet helemaal verkeerd dacht ik. Wheelies geven de doorslag.
 
Bedankt Marcoo voor je mening, is tot nu toe de de eerste op mijn vraag gericht!
Dit antwoord is juist geen direct antwoord op je vraag, als je heel precies gaat doen...
Jij vraagt: welke is populairder ivm inruil?
Als antwoord krijg je: hier zou ik mij niet door laten leiden... Koop een 748, want die is makkelijker heel te houden, dus beter voor inruil...

Zie hier toch echt nergens staan welke tweedehands populairder is....

Ook een beetje onnodig schoppen tegen de verkeerde schenen (Redbull gaf tenslotte een antwoord op wat je precies vroeg...) naar mijn mening... Als je vindt dat je niks aan het antwoord hebt, vraag dan om verduidelijking, zoals \'welke zou jij me aanraden?\' en doe het niet meteen af als nutteloos...

En de ouwehoer-posts tussendoor zijn vast wel lastig met mail-notification aan, maar zorgen er ook voor dat het topic actueel blijft, zodat ook minder frequente bezoekers met een schat aan kennis op je vraag kunnen reageren...

Ik persoonlijk zou toch voor een 916 of, beter nog, 996 gaan... Geluid vind ik nog net iets beter, besturing valt wel mee, is niet heel zwaar traag of log en de power is :9~
Ook is de 916-996 nog net iets populairder, maar ook duurder...

Alleen: ik heb nog nooit een 748 gereden (en de 916 ook maar een uurtje), dus zal mijn antwoord ook wel als nutteloos gebrabbel worden afgedaan, ook al is het goed bedoeld... \ '(

Daarom nog een nuttig advies: Gooi de fantastische ideën over inruilwaarde overboord & laat je keuze afhangen van je voorkeur... Wat heb je aan een motor die misschien 1000 gulden meer oplevert bij inruil als je een andere motor fijner vindt rijden?

Koop gewoon de fiets die je fijner vindt... Als je de fiets fijn vindt, ruil je deze ook niet meer in tot ie echt op is... :) Kies je voor een fiets die minder fijn is vanwege een hogere inruilwaarde en je rijdt de fiets kapot, heb je voor niks al die tijd een minder fijne fiets gereden...

Maak dus effe een proefrit op meerdere fietsen & kies de fijnste... Beste garantie voor lol met je (toch dure) aankoop... :)
 
Ik zou persoonlijk voor de 748 kiezen,waarom?...ik heb zelf nog nooit (helaas) op een duc 748/916 etc gereden maar als je de testen leest in de diverse motorbladen zijn alle testrijders helemaal weg van de 748.
Dat hij een lagere topspeed heeft dan b.v mijn R1 maakt mij langzaammerhand niet echt veel meer uit,zo gauw er een bocht aankomt pak ik/jij ze weer terug.
De 748 schijnt zeer goed/mooi te sturen waar je al profeit van hebt(als je het zelf ook kan?),en wat betreft het mindere... vermogen tja denk dat onze duckenner nog wel een kitje heeft liggen voor de 748,als je het nodig zou vinden.
 
Ik zou persoonlijk voor de 748 kiezen,waarom?...ik heb zelf nog nooit (helaas) op een duc 748/916 etc gereden maar als je de testen leest in de diverse motorbladen zijn alle testrijders helemaal weg van de 748.
Dat hij een lagere topspeed heeft dan b.v mijn R1 maakt mij langzaammerhand niet echt veel meer uit,zo gauw er een bocht aankomt pak ik/jij ze weer terug.
De 748 schijnt zeer goed/mooi te sturen waar je al profeit van hebt(als je het zelf ook kan?),en wat betreft het mindere... vermogen tja denk dat onze duckenner nog wel een kitje heeft liggen voor de 748,als je het nodig zou vinden.

het verschil tussen 916/996 en een 748 is zeer klein (behalve het blok) de 996/916 heeft een breder achter wiel en band ,en een hogere voorband
voor de rest zijn ze qua rijwiel gedeelte exact het zelfde ,zelfde fram ,achtervork veering et etc etc
dus als de keuze gedaan moet worden op rijcapaciteit dan is deze heel makkelijk te beinvloeden ,(denk aan een lager band op een 916/996 of andersom een hogere op de 748 )
de basis van m9ijn fiets (de red bull duc) is een 748 sp ,maar het eerste wat ik gewijzigd heb is
de banden maat en het balhoofd omgedraaid ,een achter de kont omhoog gezet.
en de inruil waarde van beide fietsen is gelijk uitgaande van de nieuw waarde ,alleen heeft de 748 serie nu een goedkoper instap model de E
deze heeft geen verstelbaar balhoofd ,andere vering achter ,geen snelsluiters op tank en kuip
mijn voorkeur zou ook uit gaan naar een 996 ivm hoog koppel ,maar aangezien die ook nog vrij prijzig zijn ,is een 916 een goed alternatief .
mischien zelfs een 916 sp omdat die het vermogen van een 996 zeker benaderen ,en een leuk hoog toerig (lees 4 cilinder) karater hebben
doe er je voordel mee en succes met het zoeken
greeetttzz redbull man , die voldoend informatie geeft als er om gevraagd wordt ;)

 
Laatst bewerkt:
Gisteren met een paar Duc 916-rijders gepraat, 1 van hen reed op een CBR400RR en heeft proefgereden op een 748, dit leverde hem totaal geen gewenningsproblemen op. Maar zogauw hij op de 916 stapte viel het hem tegen hoeveel zwaarder het apparaat stuurde. (kan misschien ook deels komen doordat er erg dikke voorvorkolie in zat, hij veerde amper in of uit) Hij had dus liever de 748 gehad, maar aangezien het een Belgische schadefiets was kon hij hem niet importeren. In Belgie mogen handelaren nl. bij schadefietsen een nieuw framenummer inslaan :) , maar de RDW vindt dat niet zo\'n geslaagde actie...

Ander puntje is dat de 748 veel onderhoudsgevoeliger schijnt te zijn dan de 916 (heb ik ook maar van horen zeggen), dus ook weer een stuk duurder.

Overigens was er een ander aanwezig gisteren die een soortgelijke vergelijking tussen de R6 en R1 maakte: dat de R6 hartstikke lekker stuurt en de R1 rijdt als een olifant. Misschien een boude bewering, maar aangezien de goede man al 7 jaar wedstrijden rijdt zal hij wel wat weten... okee, 7 jaar ervaring wil nog niet zeggen dat je weet waar je mee bezig bent ;( maar aangezien dit de vent was die ook de TOMS-cursussen organiseert...

Zie http://www.motorxtra.nl/ voor de TOMS-cursussen en andere zaken.
 
Dat de R6 beter stuurt dan de R1 ben ik helemaal met die man eens,maar sturen als een olifant?....prrrrrrrr.... :j

Op het circuit zal (bijna) iedereen genoeg hebben aan een R6.
 
Dat de R6 beter stuurt dan de R1 ben ik helemaal met die man eens,maar sturen als een olifant?....prrrrrrrr.... :j

Op het circuit zal (bijna) iedereen genoeg hebben aan een R6.

Ach, de sfeer zat erin en de tongen kwamen los... 8-) En dat alleen maar van de koffie en thee.

Maar vraag me toch af waar dat verschil dan in zit. Die 7 kg? Gewichtsverdeling? Of toch ander rijwielgedeelte? Volgens mij zat daar inderdaad wel wat verschil in... Was de R6 niet langer dan de R1? (ook langere wielbasis)
 
Terug
Bovenaan Onderaan