Ducati 748s lekt olie

Cebae

MF'er
23 jul 2010
61
0
Zonhoven - België
voor Duc-kenners,

Ik heb gisteren een Ducati 748s gekocht met 18000 km! Nu met het naar huis rijden van Oudenaarde naar Hasselt. Ritje van 1h 30 min.

Wat zeer goed ging op de autostrade, als we even mijn nekpijn en rugpijn wegdenken (1m89), was ik bijna thuis en gaat mijn olielampje aan. Ook vond ik de moto slechter rijden. Of ik raakte gewend aan de snelheid?! Ik reed voornamelijk met oldtimer moto's. (Honda four, BMW's,..)

Nochtans was de temperatuur mooi 80 graden. Nu bij het afhalen van de rechterkuip had ik veel olie aan de zijkant van het motorblok! DE RECHTERKANT onder de batterij. Op het "oliekijkglaasje" ook precies aan het oliecontact! Dit hing goed onder een laag olie.


Van Ducati heb ik nog niet veel kaas gegeten. Kan iemand mij zo even, ongeveer, helpen of vertellen wat er mis kan zijn? Op de cilinders op aan de pakkingen was nergens een drup olie te bespeuren.


Cédric
 
Zit er nu ook echt teweinig olie in? Want als je lampje gaat branden is het allang foute boel
Kan ook lekken door een kapotte oliedruk sensor

Idd superduc !! Ik dacht juist hezelfde heel de bekabeling zit onder de olie en vooral rond de sensor! Langs daar komt de olie! Ik ga het morgen verder onderzoeken. alvast bedankt! Nu ben ik wat geruster :)

In het kijkglaasje zit genoeg olie !!


Cédric
 
Terug
Bovenaan Onderaan