Ducati 749

caferacerlemmer

Die hard MF'er
1 apr 2010
340
0
lemmer
Mijn vraag ik heb een ducati 749 gekocht,en nu wil ik er een boss open demper op doen kan dat zo of moet hij dan opnieuw afgesteld worden.?
 
Mijn vraag ik heb een ducati 749 gekocht,en nu wil ik er een boss open demper op doen kan dat zo of moet hij dan opnieuw afgesteld worden.?

je motor kan wat slechter gaan lopen, maar dit hoeft niet.
ook bestaat er een kans dat hij bovenin de toeren te arm komt te staan, dus als je rustig rijd is er geen probleem. ( zeker geen 3 minuten lang 240 + rijden )
overigens is het wel aan te raden om je motor opnieuw te laten afstellen, hij zal dan beter rijden en de motor word aangepast op je uitlaat. het laten afstellen kun je doen bij tovami in goes of bij Biggelaar Ducati.
 
De ducati 749 voor een grote beurt weg en dat was zeker nodig het verleden klopte dus niet helemaal ,Alle kleppen opnieuw gesteld ,luchtfilters waren erg zwart enz,.
Verder erg veel geluk gehad toen het kater er af was lag er een krukas moer en ring in het kater,maar gelukkig is alles op zijn plaats blijven zitten en de moer geen schade aangericht. O-) O-) O-) O-) O-) O-)
 
Een 749 heeft 2 katalysatoren:

In de standaard demper zit een katalysator voor de "staande" cilinder, en voor de "liggende" cilinder zit de katalysator in de link pipe (verdikking van je uitlaat pijp onder je karter).

Dus dan kan je beter ook je link pipe vervangen, en daarna het zooitje aftellen, gegarandeerd dat het beter gaat lopen (+vermogen en koppel winst)


... zelf heb ik mijn link pipe open geslepen, kat er uitgehaald, en dicht gelast, werkt perfect :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan