ducati 750 ss, hoe schakelen?

icebreaker1

MF'er
24 jun 2009
32
0
hoogeveen
goedenavond allemaal, ik heb sinds kort een ducati 750ss, nu heeft een collega van mij er ook 1 maar die waarschuwde mij voor t juist schakelen?, zijn platen waren namelijk zeer snel versleten
al wist hij niet of ze dat al waren sinds zijn aanschaf of door zijn manier van rijden, is er dus dan een manier waarop je 'moet'schakelen?
ik kom van een suzuki gsxr 750 en vind afremmen op de motor prettig rijden, kan dit ook nog steeds met de duc of moet t anders?

ik win liever info in dan nieuwe koppelings platen:)
 
Volgensmij moet je bij deze motor niet op een specifieke manier schakelen, maar zoals bij elke andere motor zijn er wel een paar puntjes waar je op kan letten.

Zorg voor speling in je koppelingshevel, als die te straks staat afgesteld slijten je platen ook harder. Probeer bij het schakelen eerst je voet onder of op het pookje te zetten en daarna te koppelen en hem in de volgende of vorige versnelling te zetten.
Probeer de koppeling niet teveel te belasten tijdens het optrekken, ontkoppel zo kort mogelijk en probeer te accelereren op het gas en niet met slippende koppeling
 
ok bedankt allemaal, ja met de gsxr kon je in zn 2 of wat sneller in zn 3 over de rotonde en met de duc in zn 1 of sneller in zn 2 en dat is nog wel ff wat wennen maar t gaat al beter:D..nu alleen nog het reserve lampje in de gaten houden want had begrepen dat daar weinig licht vanaf komt,vandaar dat ik al eens zonder bezine heb gestaan,grr....bedankt voor de info
 
ok bedankt allemaal, ja met de gsxr kon je in zn 2 of wat sneller in zn 3 over de rotonde en met de duc in zn 1 of sneller in zn 2 en dat is nog wel ff wat wennen maar t gaat al beter:D..nu alleen nog het reserve lampje in de gaten houden want had begrepen dat daar weinig licht vanaf komt,vandaar dat ik al eens zonder bezine heb gestaan,grr....bedankt voor de info

zet na het tanken je dagteller op 0, dan leer je snel genoeg wanneer je ongeveer moet gaan tanken.

dat je lampje zwak brandt betekent waarschijnlijk dat je vlotter in je tank is overleden. Hou rekening bij een nieuwe met een bedrag van 70-80 euro.

Ik weet niet welk voor tandwiel je nu hebt, maar als het een 15 is zou een overstap naar 14 wel wat lekkerder de rotonde over gaan.
 
ja ok dat is inderdaad wel een goed idee,en dat van het tandwile,weet zo niet wat er onder zit ,daar zal ik ff naar moeten kijken,maar cker t overwegen waard bij vervanging dus..en voor de rest is t gewoon een heerlijke motor:D
 
Terug
Bovenaan Onderaan