Ducati 750 ss

Okee, goed, mar dan nog... de jongen wil nou eenmaal een duc, ik zeg: laat 'm lekker die duc kopen als hij dat kan.

..en je krijgt er nog steeds genoeg voor terug, qua rijplezier.


btw, ik had het niet over jouw zxr, ik zag ook meteen wel dat je 750 schreef. Wel een heel gave fiets, maar dan nog denk ik niet dat je dat zo eenvoudig als alternatief aan kan dragen.

Je neemt dat dubbel posten wel erg serieus he? 8-)
 
Onderhoudskosten liggen hoger bij een Duc dan bij een Jap, intervallen ook (elke 5k km een beurt, en elke 10k grote, bij Jap, 6k en 12k resp.

Volgens mij heb jij het bij de Duc over Euro-beurten ofzo. Bij mijn weten is het onderhoudsinterval namelijk 10kkm (10kkm kleine en 20kkm grote beurt).
Of heb jij het nu over de SPS modellen?
 
Op maandag 11 augustus 2003 04:41 schreef SuperKris het volgende:

...En ik ben geen kenner, maar ik denk dat een gsxr750 toch wel wat sneller is dan zo'n 750ss

Ik vind de snelheid opzich niet zo heel interessant... Persoonlijk vind ik bijvoorbeeld de oudere gsx r 750 types echt niet mooi :r ( in tegenstelling tot de huidige... :} )

En ja, ik weet dat een duc nu eenmaal duur in t onderhoud is, als het dan maar niet zo is dat ie niet start nadat ik m 2 weken niet gebruikt heb, maar ik denk dat dat wel meevalt...

Wat is trouwens t beste type om te nemen, want ik twijfel nu een beetje? de 600, 750 of 900? qua prijs ontloopt het elkaar niet zoveel... qua betrouwbaarheid misschien wel??
 
Als iedereen nou eens even zijn werkelijke kosten per 20.000 km optelt (is dus inclusief grote en kleine beurten) ipv van dat gezeur over betrouwbaarheid.

Ik heb in mijn studententijd een pantah gereden. En ik had echt niet teveel geld ofzo. Heb overigens 3 jaar met het ding rondgekacheld zonder pro-actief onderhoud en had nergens last van. Wat nou niet betrouwbaar???????

Rij nu een 900SSC uit '93 en de beurten doe ik voor het grootste deel zelf. Dat scheelt aardig in de kosten. Dingen als kleppen stellen kun je laten doen. De riemen vervangen is een fluitje van een cent en kost je 50 euro. Ook niet iets om het voor te laten. Oliefiltertje: 8 euro. Bougies: 20 euro, Brandstoffilter: 3 euro.

De onderdelen zijn in geen geval duurder dan die van een japanse motor!!!

Het arbeidsloon maakt het wat duurder doordat de handelingen wat meer tijd kunnen kosten, maar dat is eigelijk alleen het geval bij de 748, 916 en consorten. De 8 kleppers dus.

Ik denk dat ik per 20.000 km zo'n 2000 euro aan onderhoud kwijt ben. 10 cent de km.....
 
Op maandag 11 augustus 2003 14:28 schreef amnesia het volgende:
Wat is trouwens t beste type om te nemen, want ik twijfel nu een beetje? de 600, 750 of 900? qua prijs ontloopt het elkaar niet zoveel... qua betrouwbaarheid misschien wel??

ik zou de 750 nemen (heb ik ook gedaan), zit er lekker tussenin. denk
dat de 600 te licht is en de 900 te zwaar. en daarmee bedoel ik niet het
gewicht maar de power. klik ook es hieronder

duc750ssc geschikte beginnersfiets??

 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe super rijk jij bent maar ik zou als studentje (al had ik het geld) zeker geen duc kopen!

[*]Ze zijn niet extreem betrouwbaaar
[*]Ze koste klauwen vol geld bij aanschaf
[*]Ze vreten behoorlijk wat geld weg per zoveel km

Als je zoveel geld heb koop dat lekker eeen GSXR750 of een andere leuke snelle japanse sportfiets!

[*]Zijn heel betrouwbaar
[*]Zijn relatief veel goedkoper in onderhoud
[*]En zijn waarschijnlijk nog goedkoper in aanschaf ook!

En ik ben geen kenner, maar ik denk dat een gsxr750 toch wel wat sneller is dan zo'n 750ss

kijk duidelijk een reaktie van iemand die eigelijk liever een duc had willen hebben
maar ja moeders heeft besloten geen italiaan want ooit van de oorlog tijd maakten ze dingen die niet altijd betrouwbaar zijn

oke ze zijn duurder in aanschaf maar euh als jij na een jaar je jap inruild krijgt je er net een leegkratje bier voor terug omdat het model al weer op 3 miljoen punten verbeterd is (mmm is een duc zo goed dat dit niet gebeurt)

en ja een soes of kawa 750 loopt veel harder maar euh heeft het ook het zelfde genot als en duc?????

onderhoud duur mmm nou dat is nou echt dat je zegt geen verstand van waar hij over lult echt geval van ooit wat gehoord via via en daar weer een kennis van

ben meer van mening dat ducati rijder meer liefhebber zijn van hun motor en daar om hun motor meer vertroetelen

roy
super trots op zijn ss600c
(meer fun faktor is niet tekoop)
 
Hmm wil niet veel segge, maar als je een student bent en je hebt niet veel poen is het laatste waar je aan moet denken een Duc.

Die dingen zijn veel duurder in onderhoud dan andere vergelijkbare motoren. En ducs hebben de slechte gewoonte om vaker kapot in de schuur te staan als wat je op em rijdt.

Ps. Ik ben zelf ook student en heb ook wat rondgekeken na motoren die ik kan bekostigen. En tsja ik heb me nu een VFR Honda, niet kapot te krijgen.

jij bent dus duidelijk iemand die niet bij de tijd is..
Want ja.. vroeger was het inderdaad zo dat het veel onderhoud kostte..
en dat het onderhoud duur was..
Tegenwoordig is dat niet meer zo..
Dus ja..
(moet je natuurlijk niet een ouder model kopen!)
En tjah.. als je in hart en nieren een ducati-fan bent.. zoals ik..
dan maakt het je niet uit wat het kost..
Het is je hobby.. daar moet je wat voor over hebben!!
Maar dat is je eigen beslissing.. en hoe belangerijk vind je het zelf. :9
 
Volgens mij heb jij het bij de Duc over Euro-beurten ofzo. Bij mijn weten is het onderhoudsinterval namelijk 10kkm (10kkm kleine en 20kkm grote beurt).
Of heb jij het nu over de SPS modellen?


Elke 5k olie verversen + filter ( == kleine beurt)
elke 10k kleppen controleren en ev. afstellen en nog wat zooi
elke 20k riemen vervangen + all of the above ;)
 
Je hebt ook van die vervangingskoplampen
full

maar ik weet nog steeds niet wat ik liever zou hebben, of die dubbele lampen of toch liever het originele ontwerp, hoe "lelijk" ook...
 
Elke 5k olie verversen + filter ( == kleine beurt)
elke 10k kleppen controleren en ev. afstellen en nog wat zooi
elke 20k riemen vervangen + all of the above ;)

Waar haal jij die wijsheden vandaan? Iedere 10K olie verversen is meer dan voeldoende hoor. En om de 20K komen de kleppen pas. Weet je wat de toleranties zijn?
 
Dubbele koplampjes zien er in ieder geval beter uit dan die grote... Waar tover je die vandaan??
 
Laatst bewerkt:
Waar haal jij die wijsheden vandaan? Iedere 10K olie verversen is meer dan voeldoende hoor. En om de 20K komen de kleppen pas. Weet je wat de toleranties zijn?

en sp sps r of rs uitvoering die moeten om de 6k olie en om de 12k kleppen riemen en zo
"gewoone" ducati's om de 10 olie en om de 20k kleppen riemen en zo
 
ff over die 'autokoplamp', hij is lekker groot en valt dus
extra op in vergelijking met dubbele en eventueel kleinere
koplampen. dit komt je veiligheid wel ten goede.
of zie ik dat nou verkeerd?? oh ja, je moet natuurlijk wel
je lichje aanzetten
 
Waar haal jij die wijsheden vandaan? Iedere 10K olie verversen is meer dan voeldoende hoor. En om de 20K komen de kleppen pas. Weet je wat de toleranties zijn?

Die wijsheden haal ik van mn dealer. Mn Monster 620 moet elke 5k km nieuwe olie, en elke 10k km een beurt waarbij de kleppen gecontroleerd worden (en gesteld indien niet binnen toleranties), en op 20K nieuwe riemen
 
Dubbele koplampjes zien er in ieder geval beter uit dan die grote... Waar tover je die vandaan??
Quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 11:46 schreef amnesia het volgende:
Met dubbele koplampies zou ie trouwens nog mooier zijn... iemand een idee hoe je die kunt regelen??
Ik zag een set op marktplaats.nl staan, maar die is nu verkocht zie ik...
Zijn te koop online via www.italo-shop.de of www.italo-shop.com (alleen doet die link het op dit moment ff niet )
:)
 
Die wijsheden haal ik van mn dealer. Mn Monster 620 moet elke 5k km nieuwe olie, en elke 10k km een beurt waarbij de kleppen gecontroleerd worden (en gesteld indien niet binnen toleranties), en op 20K nieuwe riemen

Om de 5k is raadzaam als je minerale olie gebruikt. Gelukkig is de kwaliteit van minerale olie de laatste tijd ook erg vooruit gegaan en is in somige gevallen ook bruikbaar tot 10K.

Wie is jouw dealer trouwens?
 
Terug
Bovenaan Onderaan