Ducati 750 SS

Typhoon

MF'er
22 sep 2003
153
0
oooooooooooooh man.. Ik ben verliefd!! :o

Deze motor staat bij ons in de buurt en ik heb een proefritje mogen maken. En eigenlijk is het nu van.. Hebbe Hebbe Hebbe..

Maar als je zo regelmatig het forum bezoekt (lees iedere dag intensief *D ) dan scoren duci's toch niet zo heel hoog.

Zijn er hier mensen die deze Duc 750 SS ook bezitten en mij er wat meer over kunnen vertellen.
Waar moet ik op letten als ik hem zou willen kopen? Hoe zit het met onderdelen? Reparaties..

Kilometerstand is 35.000
Bouwjaar '96
Prijs 5500 Euri's

Heb altijd een Honda CB 500 gereden en heb nu een jaartje mijn rijbewijs. Ik snak naar meer!!

Huuuuuuuuuuuuuulp

full
.

Zeg nu zelf... Is toch een geweldig ding.
 
Laatst bewerkt:
Heb me ooit laten vertellen (door biggelaar) dat die 750's een van de meest betrouwbare zijn en ze maken het minste "lawaai". Minder gerammel dan de 600 blokken enzo.

Mooie fiets!
 
Hij is mooooiiii :9~ !!

Maar verder, als je er gewoon zeer regelmatig onderhoud aan (laat) doen, dan zal dat echt wel meevallen hoor. Het zal allicht wat duurder zijn als een CB500, maar alla, daar heb je ook wat voor!!

Zeker doen als je hier het geld voor hebt..
 
ik heb der nu ook 1. moet hem alleen nog laten keuren. ik kan dus niet wachten. ik snap goed waarom je verliefd bent op die fiets..... ;)
Der zitten mooie uitlaatjes onder bij die. verder lijkt het wel of de kap kapot is....ff checke. (aan een kan kom je niet zo snel nameljik)

zoek ff hier op het forum, daar heb ik een keer een lijstje weggezet waar je op moet letten bij zo'n duc kopen. ik dacht bij een 916 kopen. kan het lijstje namelijk niet vinden (nu)

suc6 met de aankoop.

Sander

ps. de prijs valt ook wel mee (goedkoop)... (goed opletten dus!!)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

ik sta ook op het punt om een Duc 750 SS te kopen. ik ruil hem in voor mijn aprilia af1 125. zal dus wel wat verschil merken :} . ik had al wat geinformeerd bij een andere eigenaar over de kosten. ze worden door jap-dealers afgeschilderd als dure onderhoud fietsen, maar dat is een beetje flauw. voor een grote beurt bij een kawa ben je bv 300 euro kwijt. dan doen ze wat olie filtertjes vernieuwen en wat nieuwe olie erin. een grote beurt voor een duc 750 ss (om de 20K kilometers) kost 1200 euro. verschil is dan wel dat het hele blok er onderuit gehaald wordt en min of meer gereficeerd wordt. (het schijnt wel dat een duc blok meer slijtage gevoeliger is dan japans spul).

dus het lijkt duurder, maar de kans op schade is veel kleiner en dat betaald zich op de lange duur toch weer terug. (als je je netjes aan de voorgeschreven onderhoud houd)

maar het grootste voordeel van een duc over een jap..............HET IS EEN DUC TOCH!!!! (sorry kon het niet laten O-) )

Peter
 
ps

die ik heb uitgezocht kost dit:

1500km geleden grote beurt bij biggelaar gehad.
Prijs: Eu. 4995.00
Kilometers: 42680

die jou wordt aangeboden is dus wel aanmerkelijk goedkopen. houd er dus wel rekening mee dat die ook nog voor zijn grote beurd weg mag/moet.

peter
 
Heb even wat moeten wijzigen..

De prijs blijkt 5500 Euri's te zijn en hij heeft 35.000 (plus) op de teller..

Mmmm... Over een verschil gesproken..

Enne.... Dat op die kap is een weerspiegeling van buiten. Hij heeft ook maar geen één krasje. Echt tip top in orde..

Tsjaaaaaa....... En toch :}
 
OK foutje. het is mij verteld door de eigenaar zelf. maar zo te zien heeft hij guldens met euro's verwisseld. dan zal hij ook wel 300 piek bedoeld hebben voor de japanners (maar gaat gaat ook meer om de verhouding).
 
Onderhoudskosten vallen inderdaad wel mee voor een tweeklepper. Achterstallig onderhoud is een stuk duurder, maar dat is bij alle merken zo.

Het beste kun je iemand meenemen die verstand heeft van Ducati's en tussen al de normale geluiden de abnormale kan herkennen. En natuurlijk tijdens de proefrit en de handen van het stuur enzo.

Die 750 blokken zijn onverwoestbaar, je moet echt gek doen om ze kapot te krijgen.

Kijk anders even op http://www.dcnforum.com
 
De prijs blijkt 5500 Euri's te zijn en hij heeft 35.000 (plus) op de teller..

klink al wat logischer. ik heb al op marktplaats.nl gekeken, en die daar staan zijn wel iets goedkoper (scheelt niet erg veel), maar dan koop je wel particulier en dat durf ik iig niet aan........ je weet maar nooit.

de ellende met ducati's voor mij is: hoe duurder ze worden..... nog steeds hebbe hebbe hebbe.

peter
 
Waar ben je in godsnaam mee bezig man?!?! In die tijd dat jij hier
zit te typen, koopt een ander je liefje. Plunder je bankrekening en
koop dat schatje!
 
Bug heeft de 2001 variant, rijdt als een godin, ziet er uit om op te vreten en tja.. het is een Duuc...

Iets minder kilometers trouwens, 7500km tot nu toe, maar ze schijnen onder de Duuc's wel de betrouwbaren e zijn. Heeft ook met de berijder te maken denkt Bug

Maargoed: kope! Afspreken en rije! Met de Ducatisten alhier...

:]
 
Bug heeft de 2001 variant, rijdt als een godin, ziet er uit om op te vreten en tja.. het is een Duuc...

Iets minder kilometers trouwens, 7500km tot nu toe, maar ze schijnen onder de Duuc's wel de betrouwbaren e zijn. Heeft ook met de berijder te maken denkt Bug

Maargoed: kope! Afspreken en rije! Met de Ducatisten alhier...

:]

Ja, koop een Duc!
 
Wat weet jij daarvan? Je rijdt nu BB en reed GSX, okay, je gaf wel toe dat je een doekje nodig had ne hat horen van het liefelijke gezang van Bug's 2 cylinder... :)

Ja, maar jij laat me binnenkort vast wel op die Duc rijden... ;)

Mag jij misschien een rondje op de Blackbird :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan