Ducati 750 vragen

The Saint

MF veteraan
21 mei 2001
5.716
1
Dorp
Ben een beetje insterslet aan het afstruinen voor een Ducati 750 als ombouw project. Waarom de 750? Vanwege de redelijk gunstige aanschaf prijs. Ik ga proberen het zo goedkoop mogelijk te houden. De 900 heeft wel een bak meer vermogen maar is gelijk 1000 - 1500 euro duurder.

Het bouwjaar zal ergens tussen 1991 en 1997 liggen, nu valt het mij op dat er stiekem toch wel een paar moddelen in die tijd gepasseerd zijn. Heeft er imand een tip over welk bouwjaar te vermijden of welk bouwjaar goed bleek te zijn.

Tips over de aanschaf van een Duc kunnen overigens nooit kwaad.

Deze fiets moet ( als het rond komt ) naast de Gixxer komen te staan om als speel project / object te gaan dienen over een aantal maanden. Maar ik ben nu al vollop bezig info. te verzamelen.

full
 
Neem iig geval een uitvoering met 2 schijven voor, ik heb namelijk een een '93 en die had nog een een enkele schijf voor. Voor circuit werk is een enkele schijf uitvoering te licht, dat heb ik van horen zeggen in dit geval. Voor de rest zijn de 2 kleppers niet verschillend qua problemen dan....
 
Als je van plan bent de kuip der af te halen (dcn ;) ) is het makkelijker om een nuda te nemen. deze zijn goedkoper. echter denk ik dat je de volle kuip van de supersport zo weer verkocht hebt.

Sander
 
Wat doet een volledige kuipwerk van een 750 dan ongeveer? Dat kan ik dan "mee rekenen" in de aanschaf prijs van een Duc t.o.v. mijn budget.
 
Terug
Bovenaan Onderaan