Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Giel0

MF veteraan
9 aug 2005
23.522
23

steel driver

Die hard MF'er
27 nov 2007
582
0
Zaandam
Beste allemaal,

Ik ga binnenkort kijken voor een 1098 voor op het circuit. Nu hoor ik wat horror verhalen over brekende krukassen enzo, maar klopt dit ook? Het gaat om een 2008 model, geen S of R. Verder rij ik zelf al een hele poos probleemloos een 999. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

Gr Ron
 

duc of prunes

Die hard MF'er
13 mrt 2011
888
113
52
Mijn mening (voor wat ie waard is)...

Hoe verder je dat spul uitmergelt, hoe sneller kapot.

Dikke tweecilinder motoren a la de 1098 hebben het qua slijtage sowieso al wat zwaarder dan viercilinders.
Hoe meer je volle bak rijdt, hoe meer onderhoud je moeten plegen. En dan nog zal de boel (relatief gezien) geen heel lang leven hebben... zuigers gaan op een gegeven moment wat kantelen, de big end lagers hebben het ook zwaar.

Met name veel koppel vragen in de lage toeren en het hoge toerengebied verhoogt slijtage.
 

V Rossi 46

MF veteraan
29 mrt 2012
3.831
520
37
Capelle a/d IJssel
Beste allemaal,

Ik ga binnenkort kijken voor een 1098 voor op het circuit. Nu hoor ik wat horror verhalen over brekende krukassen enzo, maar klopt dit ook? Het gaat om een 2008 model, geen S of R. Verder rij ik zelf al een hele poos probleemloos een 999. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

Gr Ron
Biggelaar kan je er alles over vertellen.
Ze (B te O) hebben er wel verbeteringen voor.
 

diegekmetdieguzzi

MF veteraan
8 jun 2004
6.347
27
strijen
Bezoek site
Heren Kenners.....voor mijn eigenbouw guzzi heb ik een set injectorhuizen met dubbele injectors in elk en dacht dat het van een monster s4 was....niet dus. Kreeg te horen dat het van een sportievere duc was maar welke? ik zoek nl afbeeldingen van de inlaat rubbers want ik moet van scratz spruitstukken maken en denk dat die rubbers een mooie verbinding kunnen maken? excuus voor de topic vervuiling ;)
 

duc of prunes

Die hard MF'er
13 mrt 2011
888
113
52
Heren Kenners.....voor mijn eigenbouw guzzi heb ik een set injectorhuizen met dubbele injectors in elk en dacht dat het van een monster s4 was....niet dus. Kreeg te horen dat het van een sportievere duc was maar welke? ik zoek nl afbeeldingen van de inlaat rubbers want ik moet van scratz spruitstukken maken en denk dat die rubbers een mooie verbinding kunnen maken? excuus voor de topic vervuiling ;)
Dan zou ik wel een paar goede foto's van jouw throttlebodies plaatsen hier in dit draadje. Op basis daarvan zullen de reacties wel komen vermoed ik.
 
  • Like
Waarderingen: diegekmetdieguzzi

Arm-Rs

MF'er
13 sep 2012
249
0
Arnemuiden
Tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Laatst tijdens vervangen van mijn kettingset (werd toch wel tijd na 30dkm) een hoop water ‘gedraind’ uit de achterbrug. Hebben meer mensen hier last van? Heb zojuist alles gedemonteerd om goed schoon te maken en opnieuw in het vet te zetten
1409398

1409399

Voor de rest afgezien van een losse schakelarm en lekke radiateur weinig grote problemen gehad. Bevalt nog steeds super!

1409400
 

Giel0

MF veteraan
9 aug 2005
23.522
23
Mijn 1098 gaat (zoals ik er nu over denk) de verkoop in omdat ik voorlopig ga stoppen met de hobby. Ik rijd er zelden op en vind het zonde om hem te laten staan. Advertentie moet nog gemaakt worden en dat komt over 2 weken wel (eerst circuit rijden op Almeria). Dus mocht er iemand interesse hebben :).

Net vorige week onderhoud gehad twv een heel fors bedrag:
- Nieuwe kettingset
- Nieuwe koppelingsplaten
- Nieuwe koppelingscilinder
- Nieuwe voorvorkkeerringen
- Kleine beurt waarbij alle vloeistoffen zijn ververst
- Vorig voorjaar grote beurt uitgevoerd waarbij de riemen zijn vervangen en de kleppen zijn gesteld.
Facturen van onderhoudshistorie zijn aanwezig.

Voorlopig dus helemaal geen onderhoud! Kilometerstand is ongeveer 49000. Ik ga volgende week 3 dagen rijden op circuit Almeria en daarna wil ik hem verkopen. Kilometerstand zal dus nog wat oplopen. Prijs zit ik ongeveer aan 6250 te denken.



 

Giel0

MF veteraan
9 aug 2005
23.522
23
Even dit dooie topic omhoog schoppen :) De 1098 is dus verkocht! Hier heb ik het volgende aan overgehouden:

Ducati ruitje origineel € 30,00
Ducati achterbok voor een 1098 (enkelzijdige brug) € 100,00
Ducati achterwielmoer voor 1098 € 30,00
Ducati Excentrische kettingspanner voor Ducati € 25,00
Ducati 1098 standaard stuurdemper € 50,00
Ducati 1098 standaard uitlaatdempers € 75,00
Set Constands bandenwarmers (ongeveer 10 dagen gebruikt, in prima staat, perfect voor de beginnende circuitrijder) € 75,00
Set Metzeler Racetecs. 1 Sessie gebruikt. Voorband DOT xx19, Achterband DOT xx14. Weeknummers nog even checken. € 75,00
EBC remblokken voor Ducati 1098. 2 Sets, dus voor beide klauwen. Prima blokken voor op straat alswel circuit voor beginnende/langzamere rijder. € 50,00
Duoseat + voetsteunen€ 75,00

Mocht er iemand interesse hebben hoor ik het graag! Foto's komen er nog aan!