Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Ja wil ik wel graag maar hij staat nogal ver achter in Duitsland.
Om precies te zijn vlakbij Neurenberg, 750km van mijn plek...
Ik ga even contact opnemen betreft mijn vragen, nogmaals dank :)

Ps. Weet iemand een plek waar je nog een duc 848 kan huren ivm dat ik wil weten hoe deze rijdt en niet daar ter plekke wil achter komen?
 
Laatst bewerkt:
Morgen goed weer, dus nog even de Duc's in de wash zetten en ketting smeren.
Eind van de week naar Italie "WDW2016" heb er zin.
Nog meer mensen van hier naar de WDW2016 ?

full
 
:W nog steeds een 1198s met 3500 km op de teller :X

Maar dit jaar nog niet gereden, alleen op de Pani op t circuit
 
Kijken of ik er nieuw leven in kan blazen. *O*

Zal me ff voorstellen. Nick, 24 jaar, Monnickendam, rijbewijs sinds 18e. Begonnen op een Kwaak zx6r uit '98. Nu twee jaar niet gereden en een 1098 aangeschaft (heeft 1198s kuipen)

70mm Termi systeem
Powercommander 3
Ducati performance QS
K&N open filter


full

full

full



Dusszzzzz... :]

~[Edit] Zie net dat de vorige eigenaar hier ook in dit goeie clubje zit (Pjee). ~[Edit]
 
Laatst bewerkt:
Kijken of ik er nieuw leven in kan blazen. *O*

Zal me ff voorstellen. Nick, 24 jaar, Monnickendam, rijbewijs sinds 18e. Begonnen op een Kwaak zx6r uit '98. Nu twee jaar niet gereden en een 1098 aangeschaft (heeft 1198s kuipen)

70mm Termi systeem
Powercommander 3
Ducati performance QS
K&N open filter


[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Dusszzzzz... :]

\[Edit] Zie net dat de vorige eigenaar hier ook in dit goeie clubje zit (Pjee). \[Edit]

Very nice, :Y :Y :Y
 
Enorm gave 1098 hier boven!

Ik doe ook mee! Sinds 2 jaar rijd ik rond op deze 848:



Hm quickshifter
1198 dempers zonder cat's
Carbon onderkuip, voorspatbord, heelplates, hitteschild
Puig hendels
Mra ruitje

Gr. Wilco
 
Meteen een vraag; zijn hier nog meer mensen die een hm quickshifter gebruiken, ik ben benieuwd op hoeveel m/s jullie hem hebben staan.
 
Nope, geen QS voor mij. Lijkt me wel lachen, maar op het moment speel ik met de gedachten om de mijne volgend jaar te verkopen/in te ruilen. Nu nog een QS kopen en installeren vind ik een desinvestering.
 
Heb de 848 ingeruild en er 111 bij opgeteld... Mijn fiets kan uit de openingspost.. :-)

... Ik mis 'm wel.. een heeeeel klein beetje.. voornamelijk voor het geluid..
 
NIet veel bijzonders.. Wel de Akra's natuurlijk, taartschep ingekort en nog wat kleine cosmetische dingetjes.. Eerst eens rustig de fiets leren en dan zien we wel wat belangrijk is... De standaard vering is iig een stuk beter dan waarmee de 848 kwam.. :p



Gefeliciteerd, mooie fiets.
Nog extra dingen erbij aangeschaft ?
 
Van mijn kant ook een paar kleine updates voor mijn 848:

70 mm systeem
Geflowde koppen door biggelaar (141 pk op achterwiel)
Droge koppeling met slipperclutch
Zwarte tandwieldrager met zwarte moeren
 
Hi, ik ben iets langer dan de gemiddelde Nederlander en vroeg me af of er mensen hier zijn die over de 2 meter zijn en op een 848 rijden? Heb nu een 999 die ik ook een paar dagen per jaar op het circuit gebruik. Ik ben nu een beetje aan het kijken voor een 848, hopelijk corse, om volgend jaar op te gaan rijden. Moet dan wel even mijn 999 en 996 (laatste zonder kenteken 😅) verkopen. .....

Gr,
Joep
 
2 meter haal ik niet. Ik kom tot 1,86. Maar naar wat ik begrepen heb van andere is de 1098/848 weer net wat comfortabeler dan de voorgangers. Je zit wat dichter op je stuur waardoor je minder druk krijgt op je schouders/bovenarmen. Maar of dat dan ook een plus is als je 2 meter bent...
 
Dan wat ander nieuws... ik mag uit de openingspost. Sinds woensdag ben ik geen eigenaar meer van een 848. Na een stomme fout van mijn kant heb ik wat schade gemaakt aan mijn 848. Maar door creatief denken van de dealer heb ik een mooie overstap kunnen maken naar een veel jongere Streetfighter 848, ook erg leuk :D


Well... That's broken by Erik Hendrikx, on Flickr

;( ;( ;(


My new ride! by Erik Hendrikx, on Flickr

*O* *O* *O*
 
Hi, ik ben iets langer dan de gemiddelde Nederlander en vroeg me af of er mensen hier zijn die over de 2 meter zijn en op een 848 rijden? Heb nu een 999 die ik ook een paar dagen per jaar op het circuit gebruik. Ik ben nu een beetje aan het kijken voor een 848, hopelijk corse, om volgend jaar op te gaan rijden. Moet dan wel even mijn 999 en 996 (laatste zonder kenteken 😅) verkopen. .....

Gr,
Joep

Of de 848 geschikt is voor jouw lengte ligt denk ik voornamelijk aan je zelf dus ik kan je daar niet mee helpen, wel kan ik je helpen aan de 848 Corse ;) ;) ;) :Y _O-
 
Daar valt inderdaad wel over te praten. Ik zou ik elk geval graag wel over je ervaringen met de corse willen praten. En ben me aan oriënteren dus je weet maar nooit ☺
 
Daar valt inderdaad wel over te praten. Ik zou ik elk geval graag wel over je ervaringen met de corse willen praten. En ben me aan oriënteren dus je weet maar nooit ☺

Hi, ervaring heb ik ongeveer 16000Km met de corse, wellicht jij nog veel meer met al je andere Duc's die je heb gehad of nog heb.
Maar wellicht kan ik het beantwoorden :? :? :? :? :? :? ;)
Ben me aan het orienteren op een andere Duc mar twijfel nog wel heel erg, zijn best wat muntjes wat erbij moet.
full
 
Middag :W

Ook maar even melden

13925795_1100302536750312_4344280623734320107_o.jpg


Sinds een kleine paar weken in bezit van deze 1098 uit 2007.
Volledig standaard op hyperpro vering na.
De motor is hierdoor wel wat verlaagd en de bandenkeus van de vorige eigenaar (Michelin Pilot Road) is wat minder op het circuit :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan