Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Goedemiddag,

Even een vraagje, zondag staat er een circuitdag op de boeken in zolder..... ik zou hier gaan rijden met mijn 848 voorzien van termignoni db-killers.... nu kunnen ze die echter niet leveren voor zondag..... :N

Dus de vraag is..... weet hier iemand nog een setje tekoop/huur/ een ander geweldig idee....... het liefst in omgeving Eindhoven/Brabant

Gaat om een 848 2008 met ovale uitlaten....

Alvast bedankt.

Mvg,

Silvan

Ik heb een setje liggen, mag je wel lenen, maar die wil ik zeker terug hebben!
 
Hi allemaal, wie weet waar je een goed voorspatbord van carbon kunt kopen (liefst origineel als dat bestaat) voor een Ducati 1098 uit 2007? Kom veel zooi tegen op ebay etc., maar heb geen idee wat goed is en wat niet.

Thanks!
 
Schop!

Iemand toevallig interesse in een gebruikte 1098 voorvork, met aan de rechterzijde een lekkende keerring door (waarschijnlijk) een krasje op de binnenpoot? Bij verkoop doe ik er een revisiesetje bij voor de vork. Linker vork is prima en mankeert niets. Allebei helemaal recht. Tegen elk aannemelijk bod. Ik heb zelf namelijk via marktplaats een andere vork kunnen bemachtigen en die er direct in laten zetten.

Tevens heb ik besloten om de 1098 zelf ook te verkopen; dus mocht iemand meer info willen dan hoor ik het graag! Dit voorjaar een grote beurt gehad en technisch in zeer goede staat.
 
Vraagje hoor, hoe warm wordt de koelvloeistof van jullie 848? (of 1098). Mijne wordt sinds ik vorige zomer de koelvloeistof heb vervangen als ik rijd niet warmer dan 60 graden. Als ik dan in de stad langzaam rijd loopt hij wel langzaam op naar 100, en dan slaat de fan aan en koelt hij gewoon.. Kan me niet meer herinneren hoe warm hij hiervoor werd.

om hier nog even op terug te komen. Ben net terug van een ritje zwitserland/Italie. Wat kleine probleempjes gehad, maar erg lekker kunnen rijden daar! Op de heenweg erg veel regen gehad, en jawel in Luxemburg gaf de startonderbreker niet meer thuis. Heb deze droog gemaakt en gelukkig weer kunnen starten. Later die vakantie op internet gevonden dat ik met de code op m'n pasje alsnog kan starten (zonder de startonderbreker überhaupt gemonteerd). Niet meer nodig gehad.

Ook de stekker van m'n koplamp is vocht bij gekomen en was helemaal gesmolten. Dit provosorisch kunnen repareren met een nieuwe lamp en wat tape :)

Tenslotte nog 1,5 week met een lekke radiateur rondgereden. Hij is lek bij het Linker ophangpunt, is een bekend probleem volgens mij. hij ligt in ieder geval al bij de lasser *D lekte overigens niet erg veel, niet bij hoeven vullen, en toch nog 2000km mee gereden.
Nu toch de radiateur eraf was heb ik de thermostaat gecheckt in een pan water met een thermometer. De waardes lijken goed (zelfde als een gebruikt exemplaar via boonstra). Alleen hapert hij met dichtgaan. Als het goed is moet het ''koelprobleem'' dan ook meteen opgelost zijn :)

Wel erg lekker gereden. Ook de stelvio meegepakt, al zijn er in de buurt daar veel mooiere passen te vinden :]
 
Laatst bewerkt:
Schop!

Iemand toevallig interesse in een gebruikte 1098 voorvork, met aan de rechterzijde een lekkende keerring door (waarschijnlijk) een krasje op de binnenpoot? Bij verkoop doe ik er een revisiesetje bij voor de vork. Linker vork is prima en mankeert niets. Allebei helemaal recht. Tegen elk aannemelijk bod. Ik heb zelf namelijk via marktplaats een andere vork kunnen bemachtigen en die er direct in laten zetten.

Tevens heb ik besloten om de 1098 zelf ook te verkopen; dus mocht iemand meer info willen dan hoor ik het graag! Dit voorjaar een grote beurt gehad en technisch in zeer goede staat.

Wat is je vraagprijs voor de poten
 
Hallo allemaal,

Ik heb altijd op japanse motoren gereden en wil eens een ducati proberen.
Ik rijd zo'n 6 tot 12 circuitdagen per jaar (vrij rijden) op tempo 1.15 mettet, 1.51 zolder. Nu heb ik een mooie 1098 op het oog (geen S-versie) en vraag me af of zo'n motor standaard goed genoeg is voor wat circuitdagen? Vaak kwam ik in de problemen met remmen en vering bij de zx10r, gsxr en r6.

Verder nog tips of specifieke zaken die goed zijn om te weten? Ik kijk nu naar een 2007 bij Roké: Ducati van € 8.750,-
 
Mooi ding!

Remmen zijn hetzelfde van S en niet S als ik die foto zo zie van die bij Roké staat. Ik zou persoonlijk altijd voor een S gaan. Beter ff 1000 bijleggen voor betere specs dan later alles moeten upgraden :P Alhoewel een standaard 1098 ook echt geen rommel is.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding!

Remmen zijn hetzelfde van S en niet S als ik die foto zo zie van die bij Roké staat. Ik zou persoonlijk altijd voor een S gaan. Beter ff 1000 bijleggen voor betere specs dan later alles moeten upgraden :P Alhoewel een standaard 1098 ook echt geen rommel is.

Welke betere specs? Van de ohlins vering? Denk dat dat op het circuit te verwaarlozen is. Als je een beetje doorrijdt op het circuit zul je je massa-productie-ohlinsvering net zo snel moeten upgraden als de Showa vering denk ik. :P
 
Hallo allemaal,

Ik heb altijd op japanse motoren gereden en wil eens een ducati proberen.
Ik rijd zo'n 6 tot 12 circuitdagen per jaar (vrij rijden) op tempo 1.15 mettet, 1.51 zolder. Nu heb ik een mooie 1098 op het oog (geen S-versie) en vraag me af of zo'n motor standaard goed genoeg is voor wat circuitdagen? Vaak kwam ik in de problemen met remmen en vering bij de zx10r, gsxr en r6.

Verder nog tips of specifieke zaken die goed zijn om te weten? Ik kijk nu naar een 2007 bij Roké: Ducati van € 8.750,-

Mijn 1098 staat op dit moment ook in de verkoop (veel goedkoper dan die van Roke ja :+ ). Wel een hogere kilometerstand (43k), maar dit voorjaar een grote beurt gehad en technisch in meer dan prima staat. Tevens zijn de facturen van al het onderhoud erbij.

Ik heb er ook mee op het circuit gereden, Brno en Aragon. Daar is ie voor gemaakt.
Als je wil kun je me altijd een PB sturen, dan stuur ik meer informatie en foto's.
Zit een Hyperpro stuurdemper op, Arrow slipon dempers met Ekeur en db-killers en een open koppeling (alles vorig jaar gekocht). Standaard dempers en stuurdemper zitten erbij. De witte vlakken zijn stickers.

28l4174.jpg

2mrzdht.jpg

3328nq0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welke betere specs? Van de ohlins vering? Denk dat dat op het circuit te verwaarlozen is. Als je een beetje doorrijdt op het circuit zul je je massa-productie-ohlinsvering net zo snel moeten upgraden als de Showa vering denk ik. :P

Hm ja wellicht. Ik heb het niet vergeleken. Maar het ziet er iig lekker uit :9

Is de vering het enige verschil tussen die twee?

Wellicht verwar ik het een beetje met de Factory modellen van Aprilia, want daar zijn de verschillen wel vrij groot. Het grootste voordeel is daarbij de lichtere wielen (bijna 5kg minder afgeveerd gewicht) en veel carbon wat er ook gewoon lekker uit ziet.

Is ook persoonlijk dingetje. Ik wil altijd de dikste _O-
 
Laatst bewerkt:
Hm ja wellicht. Ik heb het niet vergeleken. Maar het ziet er iig lekker uit :9

Is de vering het enige verschil tussen die twee?

Wellicht verwar ik het een beetje met de Factory modellen van Aprilia, want daar zijn de verschillen wel vrij groot. Het grootste voordeel is daarbij de lichtere wielen (bijna 5kg minder afgeveerd gewicht) en veel carbon wat er ook gewoon lekker uit ziet.

Is ook persoonlijk dingetje. Ik wil altijd de dikste _O-

Wellicht dat de S ook andere velgen heeft, dat weet ik zo niet. Misschien dat dat een verschilletje maakt dan.

Hiervoor heb ik 9 jaar lang een RSV2003R gehad, ook met forged Marchesini velgen en Ohlins vering. In mijn ogen koop je die versies idd vooral voor de looks.
 
Wellicht dat de S ook andere velgen heeft, dat weet ik zo niet. Misschien dat dat een verschilletje maakt dan.

Hiervoor heb ik 9 jaar lang een RSV2003R gehad, ook met forged Marchesini velgen en Ohlins vering. In mijn ogen koop je die versies idd vooral voor de looks.

Looks speelt daarin zeker een grote rol. Het is gewoon net wat mooier afgewerkt allemaal.
 
Ik heb afgelopen zaterdag voor de eerste keer op mijn 848 een circuitdag gedaan op Mettet. Ik heb wel eerder op het circuit gereden, maar dat was op een supersport en ik noem mezelf zeker niet heel ervaren. Mijn probleem is dat ik de zesde versnelling niet haal. Er ligt nu 15-38 op en ik wil dus eigenlijk naar een andere tandwielcombinatie. Ik werd bij een motorzaak gewezen op een snelwisselsysteem omdat een nieuw achtertandwiel (bijna) net zo duur is en ik ook nog niet weet wat ik precies wil, aangezien er ook nog heel veel winst te behalen valt bij mezelf (zitpositie, aanremmen).

De opties die ik zelf had bedacht:
A. 14-38 want de goedkoopste oplossing
B. 15-41 want ik rijdt voorlopig vaker op Mettet, Croix etc en ik kan uiteraard altijd terug naar 15-38 (kom ik dan niet in de knoei met mijn kettinglengte -O- )
C. Een snelwisselsysteem want dan kun je altijd redelijk makkelijk en voordelig wisselen (maar welk merk/type moet ik dan hebben en ook hier speelt kettinglengte weer mee -O- )

Kan iemand me adviseren wat het slimste is? (en als iemand een snelwisselsysteem met een paar tandwielen heeft voor wennagh dan heb ik misschien wel interesse. :Y
 
Wellicht dat de S ook andere velgen heeft, dat weet ik zo niet. Misschien dat dat een verschilletje maakt dan.

Hiervoor heb ik 9 jaar lang een RSV2003R gehad, ook met forged Marchesini velgen en Ohlins vering. In mijn ogen koop je die versies idd vooral voor de looks.

Inderdaad.
De S heeft Forged Aluminium, en dat is bijna net zo licht als magnesium.
 
Ik heb afgelopen zaterdag voor de eerste keer op mijn 848 een circuitdag gedaan op Mettet. Ik heb wel eerder op het circuit gereden, maar dat was op een supersport en ik noem mezelf zeker niet heel ervaren. Mijn probleem is dat ik de zesde versnelling niet haal. Er ligt nu 15-38 op en ik wil dus eigenlijk naar een andere tandwielcombinatie. Ik werd bij een motorzaak gewezen op een snelwisselsysteem omdat een nieuw achtertandwiel (bijna) net zo duur is en ik ook nog niet weet wat ik precies wil, aangezien er ook nog heel veel winst te behalen valt bij mezelf (zitpositie, aanremmen).

De opties die ik zelf had bedacht:
A. 14-38 want de goedkoopste oplossing
B. 15-41 want ik rijdt voorlopig vaker op Mettet, Croix etc en ik kan uiteraard altijd terug naar 15-38 (kom ik dan niet in de knoei met mijn kettinglengte -O- )
C. Een snelwisselsysteem want dan kun je altijd redelijk makkelijk en voordelig wisselen (maar welk merk/type moet ik dan hebben en ook hier speelt kettinglengte weer mee -O- )

Kan iemand me adviseren wat het slimste is? (en als iemand een snelwisselsysteem met een paar tandwielen heeft voor wennagh dan heb ik misschien wel interesse. :Y
Dat je de 6e versnelling niet haalt is geen ramp (zeker op zo'n kort circuit), tenzij je echt acceleratie te kort komt.

Heb zelf een 14T op mijn 1100 Monster en dit gaf echt een verbetering. Dit is de makkelijkste en goedkoopste oplossing. Zal dat eens proberen.
 
Lijkt me niet, er zitten alleen wat andere spulletjes op (vering/wielen) en carbon spatbordje.

Ja ik zie het ook op de wiki dat het verschil tussen de twee meevalt. Ging uit van de duc van m’n pa daar is alles wat normaal zwart plastic is carbon. Maar blijkbaar is dat niet standaard voor een S.

Miss is afwerking niet het juiste woord. Ik bedoel meer aankleding. Afwerking van de Ducs is altijd top. (Zit bij Aprilia ook goed btw)
 
Mijn 1098 staat op dit moment ook in de verkoop (veel goedkoper dan die van Roke ja :+ ). Wel een hogere kilometerstand (43k), maar dit voorjaar een grote beurt gehad en technisch in meer dan prima staat. Tevens zijn de facturen van al het onderhoud erbij.

Ik heb er ook mee op het circuit gereden, Brno en Aragon. Daar is ie voor gemaakt.
Als je wil kun je me altijd een PB sturen, dan stuur ik meer informatie en foto's.
Zit een Hyperpro stuurdemper op, Arrow slipon dempers met Ekeur en db-killers en een open koppeling (alles vorig jaar gekocht). Standaard dempers en stuurdemper zitten erbij. De witte vlakken zijn stickers.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ha Chiel,

Prachtig ding maar iets te veel km voor me helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan