Ducati 848-1098-1198 Topic Deel 10, met lekker veel koppel !

Beste allemaal,

Ik ga binnenkort kijken voor een 1098 voor op het circuit. Nu hoor ik wat horror verhalen over brekende krukassen enzo, maar klopt dit ook? Het gaat om een 2008 model, geen S of R. Verder rij ik zelf al een hele poos probleemloos een 999. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

Gr Ron
 
Mijn mening (voor wat ie waard is)...

Hoe verder je dat spul uitmergelt, hoe sneller kapot.

Dikke tweecilinder motoren a la de 1098 hebben het qua slijtage sowieso al wat zwaarder dan viercilinders.
Hoe meer je volle bak rijdt, hoe meer onderhoud je moeten plegen. En dan nog zal de boel (relatief gezien) geen heel lang leven hebben... zuigers gaan op een gegeven moment wat kantelen, de big end lagers hebben het ook zwaar.

Met name veel koppel vragen in de lage toeren en het hoge toerengebied verhoogt slijtage.
 
Beste allemaal,

Ik ga binnenkort kijken voor een 1098 voor op het circuit. Nu hoor ik wat horror verhalen over brekende krukassen enzo, maar klopt dit ook? Het gaat om een 2008 model, geen S of R. Verder rij ik zelf al een hele poos probleemloos een 999. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?

Gr Ron

Biggelaar kan je er alles over vertellen.
Ze (B te O) hebben er wel verbeteringen voor.
 
Heren Kenners.....voor mijn eigenbouw guzzi heb ik een set injectorhuizen met dubbele injectors in elk en dacht dat het van een monster s4 was....niet dus. Kreeg te horen dat het van een sportievere duc was maar welke? ik zoek nl afbeeldingen van de inlaat rubbers want ik moet van scratz spruitstukken maken en denk dat die rubbers een mooie verbinding kunnen maken? excuus voor de topic vervuiling ;)
 
Heren Kenners.....voor mijn eigenbouw guzzi heb ik een set injectorhuizen met dubbele injectors in elk en dacht dat het van een monster s4 was....niet dus. Kreeg te horen dat het van een sportievere duc was maar welke? ik zoek nl afbeeldingen van de inlaat rubbers want ik moet van scratz spruitstukken maken en denk dat die rubbers een mooie verbinding kunnen maken? excuus voor de topic vervuiling ;)
Dan zou ik wel een paar goede foto's van jouw throttlebodies plaatsen hier in dit draadje. Op basis daarvan zullen de reacties wel komen vermoed ik.
 
Bij deze dus... Ze stonden op mijn foon!
IMG_20190327_143736.jpg
IMG_20190327_143736.jpg
IMG_20190302_152908.jpg
IMG_20190116_174410.jpg
IMG_20190319_171303.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20190327_143723.jpg
    IMG_20190327_143723.jpg
    96 KB · Weergaven: 7
Tijdje geleden dat ik hier ben geweest. Laatst tijdens vervangen van mijn kettingset (werd toch wel tijd na 30dkm) een hoop water ‘gedraind’ uit de achterbrug. Hebben meer mensen hier last van? Heb zojuist alles gedemonteerd om goed schoon te maken en opnieuw in het vet te zetten
1409398


1409399


Voor de rest afgezien van een losse schakelarm en lekke radiateur weinig grote problemen gehad. Bevalt nog steeds super!

1409400
 
Mijn 1098 gaat (zoals ik er nu over denk) de verkoop in omdat ik voorlopig ga stoppen met de hobby. Ik rijd er zelden op en vind het zonde om hem te laten staan. Advertentie moet nog gemaakt worden en dat komt over 2 weken wel (eerst circuit rijden op Almeria). Dus mocht er iemand interesse hebben :).

Net vorige week onderhoud gehad twv een heel fors bedrag:
- Nieuwe kettingset
- Nieuwe koppelingsplaten
- Nieuwe koppelingscilinder
- Nieuwe voorvorkkeerringen
- Kleine beurt waarbij alle vloeistoffen zijn ververst
- Vorig voorjaar grote beurt uitgevoerd waarbij de riemen zijn vervangen en de kleppen zijn gesteld.
Facturen van onderhoudshistorie zijn aanwezig.

Voorlopig dus helemaal geen onderhoud! Kilometerstand is ongeveer 49000. Ik ga volgende week 3 dagen rijden op circuit Almeria en daarna wil ik hem verkopen. Kilometerstand zal dus nog wat oplopen. Prijs zit ik ongeveer aan 6250 te denken.

xpr6fn.jpg


nb9j4h.jpg
 
Even dit dooie topic omhoog schoppen :) De 1098 is dus verkocht! Hier heb ik het volgende aan overgehouden:

Ducati ruitje origineel € 30,00
Ducati achterbok voor een 1098 (enkelzijdige brug) € 100,00
Ducati achterwielmoer voor 1098 € 30,00
Ducati Excentrische kettingspanner voor Ducati € 25,00
Ducati 1098 standaard stuurdemper € 50,00
Ducati 1098 standaard uitlaatdempers € 75,00
Set Constands bandenwarmers (ongeveer 10 dagen gebruikt, in prima staat, perfect voor de beginnende circuitrijder) € 75,00
Set Metzeler Racetecs. 1 Sessie gebruikt. Voorband DOT xx19, Achterband DOT xx14. Weeknummers nog even checken. € 75,00
EBC remblokken voor Ducati 1098. 2 Sets, dus voor beide klauwen. Prima blokken voor op straat alswel circuit voor beginnende/langzamere rijder. € 50,00
Duoseat + voetsteunen€ 75,00

Mocht er iemand interesse hebben hoor ik het graag! Foto's komen er nog aan!
 
Hallo! Nieuw hier. Ik ga volgende week mijn kersverse 1098s ophalen. Ik heb een vraag. Hebben hier mensen ervaring met:

- Sargent seats
- Aftermarket clipons zoals de Speedymoto omni bars

Foto's volgen volgende week!
 
Hallo allen,

Heeft er iemand hier een standaard/jiffy schakelaar nog in de schuur liggen waar hij/zij niks meer mee doet?
Ik zou deze graag overnemen. Mijn 1098S stottert/valt stil tijdens rijden.


Edit: Nieuwe besteld.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel!

Na lang wikken en wegen tussen een Panigale en de 1198S toch gegaan voor de (in mijn optiek) laatste echte Ducati ;-)
Zal er wel een hoop tegen het zere been schoppen maar is mijn bescheiden mening.
Helaas zal ik nog even moeten wachten voordat ik echt meters kan gaan maken, maar dat de fiets soms nukkig is had ik al ondervonden haha..

Iemand nog een paddock-stand voor een 1198 in de aanbieding toevallig?
 
Ik wil de originele spiegels van mijn witte 848 evo laten spuiten. Nu vraag ik me af hoe de spiegels uit elkaar moeten. Van de kuip halen is geen probleem. Vooral hoe het knipperlicht en spiegel eruit moet (en ook weer in elkaar)
 
Terug
Bovenaan Onderaan