Ducati 848 Aankoop aandachtspunten

Speedgloves

Die hard MF'er
19 mrt 2004
776
71
Dag allemaal,

Ik kreeg helaas geen reactie in het 848 topic.

Waar moet ik bij de aankoop van een Ducati 848 aandacht aan besteden?

Model 2008.

Cheers
 
Laatst bewerkt:
Onderhoudsgeschiedenis verifieerbaar...en voor de rest schiet maar raak voor knaak.
 
Bij mij bekend zijn de volgende punten:

- Zoals Swetty aangeeft altijd vragen naar de onderhoudsgeschiedenis en algehele staat van de fiets!
- Spanningsregelaar ( is volgens mij een recall op geweest )
- Radiator lekkage bij linker ophangpunt ( is een zwak punt 848/1098 serie )

Volgens mij verder geen noemenswaardige zaken ( rij zelf 848 van 2009 ) en is super fijne machine!!

Succes!
 
kamerraad heeft er net één ingeruild bij Moto puro in Neunen. Dit betreft een motor van een liefhebber voor een liefhebber. Onderhouden bij de Biggelaar.
 
Condens in het dashboard heb ik wel al gelezen op forum.

Carbon Termi's zijn die CE gekeurd?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb interesse om in de toekomst een 848 aan te kopen.
Op dit moment heb ik een Honda VFR v-tec en bezig met een ombouw opgepepte Honda Dominator.
Daarvoor had ik een Ducati S4R Testastretta die ik fantastisch vond, ook nog een Pan European gehad en een Hornet.

De Corse versie is natuurlijk het aantrekkelijkste door de gadgets.

Mensen raden me een 1098 aan maar ik denk dat dat wat te veel overkill zal zijn om gewoon vlot op de baan te begeven.
Ik rij geen circuit en zoek een vlotte, lichte, leuke, betrouwbare Ducati met hoge funfactor.
En de 848 ziet er bloedheet uit met die dempers onder de kont en neus.

Wat zijn de zwakke punten van een 848?
Iemand die van een stevige monster naar een 848 gegaan is?

Bedankt alvast
 
Ik heb interesse om in de toekomst een 848 aan te kopen.
Op dit moment heb ik een Honda VFR v-tec en bezig met een ombouw opgepepte Honda Dominator.
Daarvoor had ik een Ducati S4R Testastretta die ik fantastisch vond, ook nog een Pan European gehad en een Hornet.

De Corse versie is natuurlijk het aantrekkelijkste door de gadgets.

Mensen raden me een 1098 aan maar ik denk dat dat wat te veel overkill zal zijn om gewoon vlot op de baan te begeven.
Ik rij geen circuit en zoek een vlotte, lichte, leuke, betrouwbare Ducati met hoge funfactor.
En de 848 ziet er bloedheet uit met die dempers onder de kont en neus.

Wat zijn de zwakke punten van een 848?
Iemand die van een stevige monster naar een 848 gegaan is?

Bedankt alvast
Wij hebben een 848 en monster 1100 en een zx6 in de schuur staan en heb zo'n beetje elke monster wel een keer bereden. De 848 is gewon een lekker rap ding hoewel die s4r ook geen kattepis is. zwakke punten zie boven. Verder zou ik er gelijk een kleiner voortandwiel op zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan