Ducati 848 vs. Aprilia RSV 1000 R

Paja

MF'er
29 jul 2005
76
0
Hoi,

Ik zit er aan te denken om mijn Suzuki GSXR-750 (1998) in te ruilen op een heuse tweepitter, namelijk een Ducati 848 of een Aprilia RSV 1000 R. Dit o.a. omdat ik een beetje verliefd ben op de looks van deze laatstgenoemde motoren. Ik moet natuurlijk nog wel eerst een proefrit op beide maken, aangezien een tweepitter toch heel anders rijden is dan een vierpitter.

Kan iemand mij zo vertellen of een eventuele overstap tegen zal vallen qua vermogen e.d. (ik snap wel dat de vermogensafgifte anders is, maar ga je dat eindschot van een vierpitter niet enorm missen)?

Kan iemand die meer verstand van tweepitters heeft dan ik, wellicht een uitspraak doen over een 848 vs. een RSV 1000 R? En dan even los van het uiterlijk, maar puur qua rijden en vermogen (laatste ligt redelijk dicht bij elkaar volgens de specificaties, maar ik lees in de eerste tests dat de snelheidsbeleving op een 848 nogal tegenvalt).

Bij voorbaat dank!


Groet,

Paja
 
Hoi,

Ik zit er aan te denken om mijn Suzuki GSXR-750 (1998) in te ruilen op een heuse tweepitter, namelijk een Ducati 848 of een Aprilia RSV 1000 R. Dit o.a. omdat ik een beetje verliefd ben op de looks van deze laatstgenoemde motoren. Ik moet natuurlijk nog wel eerst een proefrit op beide maken, aangezien een tweepitter toch heel anders rijden is dan een vierpitter.

Kan iemand mij zo vertellen of een eventuele overstap tegen zal vallen qua vermogen e.d. (ik snap wel dat de vermogensafgifte anders is, maar ga je dat eindschot van een vierpitter niet enorm missen)?

Kan iemand die meer verstand van tweepitters heeft dan ik, wellicht een uitspraak doen over een 848 vs. een RSV 1000 R? En dan even los van het uiterlijk, maar puur qua rijden en vermogen (laatste ligt redelijk dicht bij elkaar volgens de specificaties, maar ik lees in de eerste tests dat de snelheidsbeleving op een 848 nogal tegenvalt).

Bij voorbaat dank!


Groet,

Paja

Ik heb zelf een tijdje een 2 cilinder gehad (SP1) na 15 jaar op vier cilinders te hebben gereden. Kon er niet echt aan wennen, vrij bokkig in de stad en bij langzaam rijden.
Je krijgt een hele andere snelheidsbeleving op een 2 cilinder, iets wat ik minder vond.


Je zult echt zelf moeten gaan rijden of je het wat vind, ik zelf heb weer een 4 cilinder (ZX10R) kon er niet echt aan wennen.

Ik denk dat de Aprillia wat soepeler zal zijn gezien zijn 60 graden blok.
Maar als je 2 cilinders wat vind zou ik voor de Ducati gaan.
Aprilia is bezig met de ontwikkeling van een nieuw blok, zou anders daarop op wachten.
 
Laatst bewerkt:
Voordelen Aprilia: Ohlins, OZ 1000cc, later model vrij van kinderziektes. 138pk/107nm bij 185kg
Voordelen Ducati: Iets lichter, 1098 look. 134pk/96nm bij 168kg

Ik kom van een lichte 4 pitter en rij nu een eerste model RSV :Y
Geen last van bokken ed, wel van een smile van oor tot oor zonder 200 te rijden :Y
 
Laatst bewerkt:
ik heb altijd 4 cilinders gereden vanaf 1984 sinds een jaar een 2 pitter honda vtr sp1 bevalt zeer goed veel snelheid bij weinig toeren meot je wel aan wennen,maar als je gewend bent wil je niet anders het leeft veel meer als een vier cilinder 8-) 8-) 8-)
 
Met een viercilinder ga je de kick opzoeken, wat vooral in hoge toerentallen ligt.
Met de 2pittert kan je lekker doorrijden zonder hem in toeren te jagen.
Dus meer fun met de straatlegalere snelheden.

Dat eindschot van die 4cilinder is ook leuk, maar als je tegenwoordig al 170km/h in 1e versnelling rijdt is die lol ook wel redelijk weg.... -O-
 
Denk dat als jij van een 98 gixxer komt en op een 84 of rsv1000R stapt, effe helemaal NIETS tegenvalt ! Houdt er even rekening mee dat jij 10 jaar ontwikkeling vooruit gaat !!!!

(en die gixxer van jou heeft niets meer vermoren, alleen die duc of mille is veel lineairder met zijn vermogen en koppel)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan