Ducati 900 SS 1991

Thijss

MF'er
18 mei 2004
54
0
Katwijk aan zee
Hallo ducati rijders.
Ik ben voor het eerst op deze site,en ik heb een vraag.
Ik ben momenteel met mijn motor rijbewijs bezig (12 lessen gehad)en natuurlijk al aan het zoeken naar een geschikte motor.
Ik heb altijd gezegd 'het wordt een Ducati'maar,ik dacht dat ik daar te groot voor was.
Nu heeft mijn instructeur een Ducati 900ss uit 1991 te koop en die vind ik echt onwijs!!

Mijn lengte is 1.96 m en weeg 95 kilo is het wel een normaal gezicht als ik er op zit?het moet er wel een beetje uit zien natuurlijk!!

Kan iemand hier iets van zeggen?

Ik heb gelezen dat er niet veel van gemaakt zijn 1200 las ik.
zijn het een beetje betrouwbare motoren of is het een drama met de 900 serie?

Sommige zeggen "ducati kapot gaatie"maar het gaat langs me heen want die het zeggen hebben er geen verstand van.

Dus bij deze vraag ik het aan de echte rijders.

Alvast bedankt voor jou reactie.

Groeten Thijss

Niks mis met een 900ss mits goed behandeld en onderhouden door de vorige eigenaar.

Meer info vindt je op het forum van Ducati club Nederland.

;)

Ik zit er zelf ook aan te denken om een ss uit die tijdsperiode te kopen (modeljaren 91 t/m 97). Twijfel nog tussen een 750 en een 900, de nuda vind ik zelf het mooist, maar de volle kuip modellen zijn er meer van 2e hands lijkt het.

Ik houd er in mijn budget gewoon rekening mee dat het onderhoud iets duurder zal zijn dan dat van mijn huidige fiets. Er zullen nu allemaal mensen gaan reageren dat dit niet zo is, maar ik hou er wel rekening mee, dan kan het altijd nog meevallen.

Kijk ook eens op:

http://arch.home.texas.net/ss/history.html

http://www.ducatitech.com/info/buyers_faq.html

http://www.ducatitech.com/

http://www.ducatifora.com/

kijk op www.dcnforum.com en je zult antwoord krijgen op je vragen

Ik heb zelf een 900ss model 1990, zwaar opfefokt en nog nooit echte problemen gehad. Hard gaat ie zeker en stuk gaat ie nie.

Ik ben jaloers op je dat je gelijk begint met een ducati, door alle lulverhalen rondom dit merk heb ik helaas 15 jaar op rijstracers gereden, de grootste fout van mijn leven.

Hallo ducati rijders.
Ik ben voor het eerst op deze site,en ik heb een vraag.
Ik ben momenteel met mijn motor rijbewijs bezig (12 lessen gehad)en natuurlijk al aan het zoeken naar een geschikte motor.
Ik heb altijd gezegd 'het wordt een Ducati'maar,ik dacht dat ik daar te groot voor was.
Nu heeft mijn instructeur een Ducati 900ss uit 1991 te koop en die vind ik echt onwijs!!

Mijn lengte is 1.96 m en weeg 95 kilo is het wel een normaal gezicht als ik er op zit?het moet er wel een beetje uit zien natuurlijk!!

Kan iemand hier iets van zeggen?

Ik heb gelezen dat er niet veel van gemaakt zijn 1200 las ik.
zijn het een beetje betrouwbare motoren of is het een drama met de 900 serie?

Sommige zeggen "ducati kapot gaatie"maar het gaat langs me heen want die het zeggen hebben er geen verstand van.

Dus bij deze vraag ik het aan de echte rijders.

Alvast bedankt voor jou reactie.

Groeten Thijss

Die met wit frame en witte velgen *D vind ik nog steeds erg mooi, is wel wat meer poetsen... ;)
Verder is de gebruikte 2-klepstechniek eenvoudig en betrouwbaar.
Kwa formaat is het een kwestie van een ritje maken... :]

kijk op www.dcnforum.com en je zult antwoord krijgen op je vragen

Ik heb zelf een 900ss model 1990, zwaar opfefokt en nog nooit echte problemen gehad. Hard gaat ie zeker en stuk gaat ie nie.

Ik ben jaloers op je dat je gelijk begint met een ducati, door alle lulverhalen rondom dit merk heb ik helaas 15 jaar op rijstracers gereden, de grootste fout van mijn leven.

Rijstracers hehehe :] ,das een goeie 8-)

Ik wil niet vervelend zijn maar qua onderhoud enzo is m'n BMW ook niet lekker goedkoop. Daarom wordt ie maar verkocht en komt er een Ducati..

Ik ben ook gelijk begonnen met een ducati (750s uit 2001).
Deze heb ik 1,5 jaar gehad en ingeruild op een 996 (1999) Wauw wat is dat een monster.
Onderhoud en dergelijke ik heb nog geen grote kosten gehad en rijd nu 2,5 jaar motor.
Ik heb ze wel bij een dealer gekocht en deze gaf 1 jaar garantie (zowel op die nieuwe 750s als op de 996.
Die 996 heb ik wel wat problemen mee gehad maar de dealer heeft dit netjes opgelost.
Nu verwacht ik ook geen gekke dingen meer maar ik houd me wel aan het onderhouds schema.
Voorkomen is beter dan genezen (geldt ook voor die Rijstracers geinige benaming).

Ik woon dicht bij Oisterwijk dus je kan wel raden waar ik naar toe ga voor onderhoud enz. ;)

Ik woon dicht bij Oisterwijk dus je kan wel raden waar ik naar toe ga voor onderhoud enz. ;)

Nou ik woon bijna 200km er vandaan maar de duc wordt netjes opgehaald en gebracht, en dat heet service van de zaak. Komende winter een grote beurt voor 595 Euro en hopelijk weer 20.000km erbij. Tenzij ik toch nog een 916 oid aanschaf.

Ik rij zelf ook een 900 SS uit 91 en ben blij dat ik hem heb gekocht, mijn eerste Duc en ik wil nooit meer wat anders ongeacht wat iedereen er ook over zegt.

Nou was er bij mijn fiets weinig tot geen onderhoud aan gedaan en dat heb ik ook wel gemerkt. Ik heb hem alleen wel voor een hele geschikte prijs kunnen kopen dus het viel allemaal nog reuze mee maar ik ben nog nooit ergens stil komen staan en heb er nu 14.000 km mee gereden. Ik persoonlijk vind het witte frame en de witte wielen het mooiste, is alleen wel vaak poetsen maar dat moet je er voor over hebben. Mocht je toch te zwaar twijfelen ga dan niet proefrijden want dan ben je zeker verkocht, ha ha.

Terug
Bovenaan Onderaan