ducati 900 ss

Martijn098

Rookie
25 okt 2015
1
0
Beste,

Ik zit erover te denken om een Ducati 900 ss te kopen (1997). Is dit nog steeds een motor waarop je behoorlijk kunt rijden, of misschien een beetje langzaam en log en kan ik beter een nieuwer modernere motor kopen.

Ik hoor het graag.

MVG,

Martijn
 
Wat voor rijder ben je dan.....iets voor de borrelpraat....300km/h en sneller dan een Ferrari dan ga voor een 200pk machine.....of meer realistisch:

Hou je van een 2-cilinder en lekker toeren en af en toe vlotjes rijden dan een 900ss, snel zat.

Maar het beste is dat je een proefrit gaat maken, kunnen we achter de tablet weinig mee.....

Voor de beeldvorming: ik heb een 888, oude meuk en 100pk op het achterwiel....heb ik mijn handen vol aan op de openbareweg als je hem opendraait.....
 
Laatst bewerkt:
Topic opener heeft niet veel respons op jullie beide antwoorden.. is schijnbaar z`n intresse al verloren in een duuc.. :/


Heb beide gehad , de 851/888 en witframe 900ss , zijn hele goeie en leuke speeltjes ..
Bij die dingen ga je voor het onder/middengebied , daar is het te halen , 900ss is zeer rap tot 160/170 kmpu .
(als je niet te groot bent, loopt ie rond de krappe 230 op teller)
De 888 is qua karakter iets meer een Jap , heeft een wat piekkiger vermogenskromme (en een top rond 240 / 250 op teller)
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Ik zit erover te denken om een Ducati 900 ss te kopen (1997). Is dit nog steeds een motor waarop je behoorlijk kunt rijden, of misschien een beetje langzaam en log en kan ik beter een nieuwer modernere motor kopen.

Ik hoor het graag.

MVG,

Martijn
900 cc is natuurlijk een beginnersmotor. :+

Tja op de openbare weg snel zat, bij circuitdagen wordt je op de rechts stukken met +100 pk meer voorbij geblazen. Maar zolang jij maar plezier hebt op het ding. :?

Een beginner EN ervaren rijder kan er plezier zat mee hebben. :9
Gewoon niet vergelijken met het modernste spul. Dat doet je portemonnee ook niet.
Het is gewoon een lekkere vintage supersport.

Zelf onderhoud doen is wel aan te raden. Op tijd de riemen vervangen. :)
 
Ik heb zelf een 750ss gehad, en het was een van de meest fijn sturende machines die ik ooit heb gehad.
Voldoende vermogen om lekker te sturen,ze zijn erg licht, dus je kan er heerlijk bochten mee trekken.
Het vermogen is niet bijzonder hoog, maar het voelt als een stuk meer dan dat het eigenlijk is.

Onderhoud is zeer goed te betalen.
Zorg wel voor een complete onderhouds geschiedenis. En indd op tijd de riemen vervangen.

Aanrader dus!
 
Terug
Bovenaan Onderaan