Ducati 900 ssc bj. 1999

X-man

MF'er
3 feb 2003
36
0
Zwolle
Hallo bikers,

Question:

Eigenlijk durf ik niet |( aan mijn Ducati te sleutelen, zit hem vooral in het feit dat ik de kuip niet zelf durf te verwijderen, zodat ik bijvoorbeeld zelf de olie kan vervangen. Hebben jullie tips/ervaringen om zonder problemen de kuip te demonteren en te monteren en heb ik daar nog bijzondere ducati tools voor nodig.

Groeten JW alias the x-man
 
Als je het niet durft ga dan je kuip eens goed bekijken hoe deze in elkaar zit en probeer dan gewoon schroefje voor schroefje de kuip los te maken. Durf te proberen. Zoals Napoleon zei:

Mannen gaan er voor!
Vrouwen doen hun best!
Kinderen proberen!

;)
 
Gewoon rustig aan schroefje voor schroefje losmaken en dan voorzichtig lostrekken. Goed kijken hoe het in elkaar zit en niet breken of wringen (nou ja soms een beetje dan). Als je de kuip los hebt: schroefjes er weer in draaien op de plek waar ze vandaan komen. Raak je ze ook niet kwijt
 
En goed bekijken hoe het in elkaar zit, desnoods aantekeningen maken! Want het is nog erger als je straks eindelijk dat ding eraf hebt en je krijgt hem er niet meer op!! Dan had je net zo goed een Monster kunnen kopen! :)
 
Hmm je kan het ook anders aanpakken:
RAGGEN IS LEUK,
en alles is naderhand te fixen :+

Oh, maar niet op je motor natuurlijk :)
Gewoon lekker rustig mee bezig en logisch nadenken is je aller belangrijkste gereedschap!!
 
je draait eerst de kleinste inbus los boven aan de kuip dan draai je de inbus onderaan de bodem van de kuip los dan draai je de inbus die bij de standard los dan houd je het kuipdeel vast en draai je het laatste inbus los vervolgens trek je de knipperlichtstekkers losen klaar is kees en zo doe je dat ook aan de andere kant meschien is het voor jou beter om vantevoren de kiperlight stekkers loste trekken succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan