Ducati 900ss aantal vragen

Zahariac

Die hard MF'er
9 dec 2008
657
0
Zaandam
Beste Forumleden.


Ik mag binnenkort afrijden en ben een beetje op zoek naar wat voor motor ik wil.

Ik weet dat ik een 2 cilinder wil en dat ik een volle kuip mooier vind dan een naked.


Toen ik die criteria samenvoegde kwam onder andere de ducati 900ss (nieuwe model) naar voren.

Zeer mooie fiets en zijn ook een hoop positieve verhalen over geschreven.


Nou kon ik alleen nergens terugvinden of de fiets ook een beetje geschikt is voor een duopassagier, heeft iemand hier ervaring mee ?


Ook wil ik er met regelmaat kort woon werk mee gaan rijden (+/- 30 km) voornamelijk binnendoorwegen.

Ik ben gezegend met reuma die zich vooral heeft opgehoopt in mijn onderrug......daarom als laatste vraag nog of de zitpositie echt zo extreem is als hij eruit ziet ? Ben 1.80m


Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,

Christian
 
Laatst bewerkt:
Hij zit niet heel extreem goed te doen volgens mij, ook kan er gemakkelijk iemand achterop. Heb zelf een 750ss gehad, super leuke fiets.

Veel rij plezier!
 
Thanx voor de snelle reactie.

Had alleen gelezen dat de 750 wat sneller tegen zou vallen qua vermogen... is dat ook zo ?

Groeten

Christian
 
ik vond de zit toch wel behorolijk sportief (liggend) tov bijv. een ZZR.

maar je zou ook kunnen denken aan een ST van Ducati dat is meer een toerfiets en zit vast meer rechterop.

in jou geval zou ik tzt een goede proefrit gaan maken.

ik heb trouwens begrepen dat de 800 (nieuwer blok) nog wat mooier loopt.

JR
 
Thanx voor de snelle reactie.

Had alleen gelezen dat de 750 wat sneller tegen zou vallen qua vermogen... is dat ook zo ?

Groeten

Christian
Weet niet wat voor een rijder je bent. Kon best sportief rijden met 750cc maar ik rij idd niet voor niks nou een Mille.

Maar maak een proefrit en overtuig jezelf.
 
@JR777

Dat het niet zo'n zithouding is zoals een zzr klopt ook wel want daar is het de motor dan ook niet voor. Maar ik bedoelde meer in verhouding met de echte supersports etc.

En dat van die 800 had ik nog niet gehoord, ook een goede om nog naar te kijken !

@ Sniep

Ik ben een vlotte doorrijder, maar geen scheurmonster. Ik ben liever snel weg bij het stoplicht dan dat ik er met 300 op af rijd zeg maar.
 
Heb ook wel eens last van de rug...
Mijn ervaring is toch dat je op een SS of naked minder last van de rug hebt...
Op een choper-custom o.i.d. dan weer wel want je zakt dan sneller in
met de rug, in mijn geval dan...(niet te vergelijken met reuma natuurlijk)
Langer proefrit maken en dan weet je meer...
 
Laatst bewerkt:
Ik rij nu op een 916S en dat is een heel stuk sportiever dan een 900SS. Op die laatste valt het allemaal wel mee. Ook het achterop zitten gaat prima, als er tenminste geen hoog gemonteerde uitlaten opzitten.
Wat wel aan te raden is om de slave cilinder van de koppeling te vervangen door een aangepast model, waardoor je veel minder kracht hoeft te zetten (scheelt zere polsen).

Verder draag ik zelf bijna altijd een niergordel; scheelt rugpijn vind ik.

Veel succes met de keuze en koop :W :W
 
ik vond de zit toch wel behorolijk sportief (liggend) tov bijv. een ZZR.

maar je zou ook kunnen denken aan een ST van Ducati dat is meer een toerfiets en zit vast meer rechterop.

in jou geval zou ik tzt een goede proefrit gaan maken.

ik heb trouwens begrepen dat de 800 (nieuwer blok) nog wat mooier loopt.

JR


niks is zo sportief als een ZZR
 
Reuma in je onderrug :?
Vind m zelf redelijk sportief.
Vooral bij lage snelheden is de zit behoorlijk na voren. Heb liever een Monster maar ben zeker niet ontevreden.
Kopen? Zie Motorstek voor plaatjes.
 
ik heb dan wel geen reuma, maar wel veel last van lage rugklachten,ik rij tegenwoordig met niergordel,wat volgens mij wel helpt.ik rij een 749 , hiervoor had ik een monster.ik kan niet zeggen dat ik nu meer last van mijn rug heb,en bij de supersport zitten de clipons boven de balhoofdplaat dus dat vooroverzitten valt wel mee.
 
ik heb dan wel geen reuma, maar wel veel last van lage rugklachten,ik rij tegenwoordig met niergordel,wat volgens mij wel helpt.ik rij een 749 , hiervoor had ik een monster.ik kan niet zeggen dat ik nu meer last van mijn rug heb,en bij de supersport zitten de clipons boven de balhoofdplaat dus dat vooroverzitten valt wel mee.

Vergeleken met een Monster bijvoorbeeld....

en vergeleken met de 916 ook maar ze zijn redelijk op de polsen deze motoren...
dat lees je ook terug in de testen.
maar desalwelteplus... heerlijke stuurfiets. Perfect voor mooie B-wegen en Duitsland route in de Eiffel maar minder een stadsfiets.
 
Bedankt voor alle reacties !

En zullen ze moeilijk doen bij een motoport bijvoorbeeld als je om een wat langere proefrit vraagt van +/- 1.5 uur ?

Reuma zit overigens overal bij mij in de grote gewrichten, maar m'n SI (lage onderrug) zijn het ergst aangetast vandaar dat ik me daar op focuste.
 
Bedankt voor alle reacties !

En zullen ze moeilijk doen bij een motoport bijvoorbeeld als je om een wat langere proefrit vraagt van +/- 1.5 uur ?

Reuma zit overigens overal bij mij in de grote gewrichten, maar m'n SI (lage onderrug) zijn het ergst aangetast vandaar dat ik me daar op focuste.

Hangt van je relatie met hun af.
Las ergens dat er een M1100s voor 2 dagen was afgestaan als proefrit...
het zijn gekke tijden en ze moeten verkopen.

Hier nog wat testen...

Pagina niet gevonden – Motorrijden een gezonde levensstijl

TransIP - Reserved domain
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan