Ducati 900ss valt uit bij 7000tpm

FastClep

MF'er
13 sep 2011
102
0
43
Heel verwegiestan
ik heb een ducati 900ss, deze rijd perfect tot ik doortrek naar 7000tpm.
Springt weer aan en vervolgens bij 7000tpm weer uit.

Wat kan dit zijn, er zijn mensen die zeggen de brandstof filter vernieuwen..

komt het volgende, DIE ZIT IN DE TANK...

Hoe krijg je deze uit een afgesloten tank, hoe krijg je de tankdop er geheel uit?

Ducati, :] |(
 

superduc again

MF veteraan
6 mrt 2004
7.148
80
dussen
Boutjes rond de dop los draaien
Dan dop er af
Dan de inbusjes los
En dan het binnen werk er uit
Pomp zit in een klem

Vraag me trouwens af of het een vuil filter is als het altijd bij precies 7000 toeren is
 

FastClep

MF'er
13 sep 2011
102
0
43
Heel verwegiestan
Valt het blok uit, dat daarna weer oppakt doordat je nog rijdt?
Of valt electra uit?
Nee elektronica blijft gewoon werken, alleen toerenteller valt weg en motor begint wel te stotteren en haperen bij 7000tpm.

Toch na uitvallen begint hij te bokken en stoten.. hij wil wel maar kan niet.

wel is opgevallen dat hij dit ook doet als je stil staat en gas geeft.
bij 7000tpm begint hij te stotteren en haperen maar gaat niet verder dan die 7000tpm.

Lijkt inderdaad of er te weinig brandstof door de leidingen gaat.

Is een ducati uit 2003 eigenlijk uit te lezen met de computer??
 

guntherrex

MF veteraan
Donateur
8 jun 2009
5.503
206
39
IJmuiden
lijkt mij een elektronisch probleem gezien de teller uitvalt, dit zou bij brandstoftekort niet gebeuren. CDI even nameten?
 

Mach 4

MF veteraan
12 okt 2013
8.940
121
-----
Nee elektronica blijft gewoon werken, alleen toerenteller valt weg en motor begint wel te stotteren en haperen bij 7000tpm.

Toch na uitvallen begint hij te bokken en stoten.. hij wil wel maar kan niet.

wel is opgevallen dat hij dit ook doet als je stil staat en gas geeft.
bij 7000tpm begint hij te stotteren en haperen maar gaat niet verder dan die 7000tpm.

Lijkt inderdaad of er te weinig brandstof door de leidingen gaat.

Is een ducati uit 2003 eigenlijk uit te lezen met de computer??
Alle stekkers en contacten nalopen (dodemansswitch, zekeringsbak, stekkers voorin, etc ) zoek het daar eerst maar eens in .

Trillingen / contact.. :W want je zegt al dat je toerenteller keldert >
 
Laatst bewerkt:

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.153
39
Soest
ik heb een ducati 900ss, deze rijd perfect tot ik doortrek naar 7000tpm.
Springt weer aan en vervolgens bij 7000tpm weer uit.

Wat kan dit zijn, er zijn mensen die zeggen de brandstof filter vernieuwen..

komt het volgende, DIE ZIT IN DE TANK...

Hoe krijg je deze uit een afgesloten tank, hoe krijg je de tankdop er geheel uit?

Ducati, :] |(
Ik ken de motor niet. Maar ik zou de tank aan de onderkant open maken door bijvoorbeeld de brandstofpomp lost te halen als die er in zit of de brandstof kraan te demonteren.
 

kuncing

MF veteraan
2 mei 2004
8.777
63
Tüötten-land
Welk jaar is ie?
Nee elektronica blijft gewoon werken, alleen toerenteller valt weg en motor begint wel te stotteren en haperen bij 7000tpm.

Toch na uitvallen begint hij te bokken en stoten.. hij wil wel maar kan niet.

wel is opgevallen dat hij dit ook doet als je stil staat en gas geeft.
bij 7000tpm begint hij te stotteren en haperen maar gaat niet verder dan die 7000tpm.

Lijkt inderdaad of er te weinig brandstof door de leidingen gaat.

Is een ducati uit 2003 eigenlijk uit te lezen met de computer??
Ik neem aan dat hij uit 2003 is ;)
 

FastClep

MF'er
13 sep 2011
102
0
43
Heel verwegiestan
inderdaad 2003, toch heb ik de brandstof filter ook vervangen.

Dat was niet het probleem, nog steeds belast of onbelast op het gas gaan begint deze te haperen en stotteren en te ploffen bij 7000tpm.

loopt verder perfect!
Niets valt uit ook de toerenteller niet...

Schiet mij maar lek, nu is de filter vervangen, krijg ik de zwarte rubber niet terug tussen tank en tankdop....

1 stap vooruit is 2 achteruit hahaha

Iemand nog tips... ja ja dealer snap ik. vind het leuk om zelf uit te vinden
 

Mach 4

MF veteraan
12 okt 2013
8.940
121
-----
inderdaad 2003, toch heb ik de brandstof filter ook vervangen.

Dat was niet het probleem, nog steeds belast of onbelast op het gas gaan begint deze te haperen en stotteren en te ploffen bij 7000tpm.

loopt verder perfect!
Niets valt uit ook de toerenteller niet...

Schiet mij maar lek, nu is de filter vervangen, krijg ik de zwarte rubber niet terug tussen tank en tankdop....

1 stap vooruit is 2 achteruit hahaha

Iemand nog tips... ja ja dealer snap ik. vind het leuk om zelf uit te vinden

Nou `succes dan maar . O-)
 

superduc again

MF veteraan
6 mrt 2004
7.148
80
dussen
inderdaad 2003, toch heb ik de brandstof filter ook vervangen.

Dat was niet het probleem, nog steeds belast of onbelast op het gas gaan begint deze te haperen en stotteren en te ploffen bij 7000tpm.

loopt verder perfect!
Niets valt uit ook de toerenteller niet...

Schiet mij maar lek, nu is de filter vervangen, krijg ik de zwarte rubber niet terug tussen tank en tankdop....

1 stap vooruit is 2 achteruit hahaha

Iemand nog tips... ja ja dealer snap ik. vind het leuk om zelf uit te vinden
Je duwt de tank dop bijna op zijn plaats , paar mm ruimte houden tussen rand tank en dop dan het rubber om de dop , en dan duw je de dop op zijn plaats

Heb je al een andere ecu geprobeerd ?
 

Dutch

MF veteraan
5 mrt 2003
7.816
98
Boxmeer
www.motorbazaar.nl
Of een toerenteller die veel te weinig aangeeft , en een begrenser die het ouwe ding keer op keer het leven redt . 8-)
Topvermogen zou op 7500 liggen, max zal dan niet zo heel veel hoger zijn. Het idee is zo gek nog niet. Heb nog wel een instelbare shift light liggen, die pakt z'n signaal van de ontsteking. Dus echte toerental. De SL kun je instellen, als het lampje bij b.v. 6000 rpm oplicht terwijl je klokje nog maar 5000 aangeeft weet je genoeg.
 
Laatst bewerkt:

Jooks

Die hard MF'er
26 okt 2002
537
0
43
Heist-op-den-Berg (België)
Is een ducati uit 2003 eigenlijk uit te lezen met de computer??
Tuurlijk, is prima uit te lezen, diagnosestekker zit onder de tank.

Ik heb net hetzelfde gehad bij mijn 2002 monster; deze begon te stotteren bij +/- 6000 tr/min + uitvallende toerenteller. Dit bleek te wijten aan een gare krukassensor.