ducati 944cc circuitracer mét kenteken

Status
Niet open voor verdere reacties.

defiduc

MF veteraan
20 feb 2004
3.786
126
Alkmaar
Wegens chronisch te kort aan snelheid op het rechte stuk wil ik op zoek naar een andere fiets. Maar dat mag pas van het vrouwtje als ik mijn 900ss heb verkocht.

Daarom....te koop!

Het betreft een 1993 900 supersport. Kenteken zit er nog bij, dus met wat aanpassingen kan hij ook weer de openbare weg op.

Let op, dit is geen originele motor meer, want ik heb het subframe behoorlijk aangepast. Zit nu een monsterzadel op met dubbele dempers (leovince) vanuit een 2-1-2 systeem.

Verdere opties:
944CC cilinders. (motorblok is aan een beurt toe. Riemen zijn voor de DCR2010 vervangen. Kleppen zijn toen gesteld. Sindsdien alleen 2 circuitdagen en 2x DCR gereden).
nieuwe koppelingsplaten voor de DCR gemonteerd
Voorvorkpoten aangepast (hyperpro veren) echter, een van de keerringen moet worden vervangen.
Achterveer van hyperpro (vorig jaar nieuw gekocht)
Leovince uitlaten onder de kont.
Nieuwe kettingset+ tandwielen. Oude tandwielen zijn nog goed, maar ik wilde een paar tanden groter.
Racekuip van een 748 gemonteerd (oude kuipdelen niet aanwezig).
Radiale rem en koppelingspomp met titax hendels (stalen leidingen)
oude rem en koppelingspomp komen er los bij.

Voor de motor vraag ik met bovenstaande opties €2250,-

Eventueel extra onderdelen:

Extra set wielen met schijven en tandwielhouder
ST2 blok met goede cilinders en koppen (versnellingsbak is niet in orde). Het was de bedoeling het blok van de 900 om te bouwen en gelijk te reviseren met de ST2 cilinders en koppen.
Bij het ST2 blok zit óók de injectie + computer + draadboom + waterkoeling!
Dan nóg een ST2 blok in onderdelen. Cilinders en koppen goed, maar niet compleet. Carterdelen wel goed maar ook hier versnellingsbak niet goed.
Dan nog een 900 monsterblok in extreem goede staat! Hele onderhoudshistorie is aanwezig.


Voor de motor met de genoemde onderdelen wil ik €3500,- hebben.
Als de motor verkocht wordt zonder onderdelen, gaan de onderdelen los in de verkoop.
full
 
Bochtenwerk is hij prima en de eerste meters uitaccelereren ook. Op Assen heb ik 190 op de teller op het rechte stuk gezien. Kan dus bijna volgas de Haarbocht in... ;)

Uiteraard kan er qua bochtensnelheid veel meer uitgehaald worden. Maar ik heb het gevoel dat ik stilsta als ik de strubben uitkom of de GT.

Voor een beginnend circuitrijder is het wel een hele fijne fiets. Verrast je niet snel en heeft genoeg koppel om de bochten mooi uit te komen.
 
nog steeds niemand die wil racen maar ook met weinig werk de weg weer op kan?

Eventueel heb ik er voor een klein bedrag mooie lenslampen bij die je kan inbouwen. Aansluiting is nog allemaal aanwezig in de kuip.
 
vond nog wat foto's...zo was hij vorig jaar opgebouwd, met 748 kont en enkele demper.
full
 
Bedankt voor de kick!

De dempers komen van een yamaha FZ6 (nieuwe fazer).

Ik heb alleen de link naar mijn 50mm bocht hoeven aanpassen.
 
ah tnx! en was tevens een kickje natuurlijk ;)

ben voor de winter op zoek naar 2 nieuwe dempers en deze staan mij wel aan.
 
nog geen interesse in een leuke racer? of in een leuke potentiele straatfiets?
 
Ik heb mogelijk wel interesse. Is de motor een st2 ( 944cc ) of een 900ss met st2 zuigers. Is de motor verder standaard of getuned,en zoja wat is er aan gedaan. Is de motor technisch in orde of moet ie gereviseerd worden .. Wat is de kilometer stand?
 
aha, collega van Joost dus?

Jep, hij wilde graag oefenen en dit was leuk oefenmateriaal.
 
yup! collega van joost. hij is best wel handig als collega :P
hij kan best goed spuiten... en ook achter de draaibank weet ie zicht goed te redden :)

jep, en ook erg fijn dat hij er zo bij kan. Ik heb zelf wat moeite met andere mensen vragen....dus heb ik zelf maar een draaibank en freesbank gekocht... :+

spuitcabine wordt een lastiger verhaal...

maar ontopic....nog steeds te koop!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan