Ducati 996 Side-feed injectoren laten reinigen en testen

Ronnie_Doorzon

Die hard MF'er
Donateur
12 nov 2002
434
16
Groningen
Niet een echt technisch probleem, maar zoek naar een bedrijf dat side-feed injectoren (Magnetti-Marrelli IW724 ) kan reinigen en mij kan voorzien van een test rapport.
Top feed is geen probleem om te reinigen, maar heb al een behoorlijk lijst met bedrijven gemaild en helaas nog niemand gevonden die dit kan.
  • Merk: Ducati
  • Type: 996
  • Bouwjaar: 1999
  • Kmstand: klokje rond 100k+
  • Probleem: geen probleem, maar wil graag injectoren weer optimaal "schoon" hebben
  • Wat is er al aan gedaan: injectoren verwijderd en weggebracht. Helaas konden zij geen side-feed injectoren reinigen
Wat achtergrond informatie:
Heb een Duc met meer dan een ton op de teller. Idee was altijd om bij een ton alles weer eens netjes te maken en een soort 0-beurt te geven.

Doe bijna alles zelf aan de Duc en vind sleutelen leuk:t Heb een flinke lijst met upgrades uitgevoerd en laatste upgrade was een datalogger (rechtstreeks van de ECU en van twee breedband lambda sensoren). Op basis van wat ik log schrijf ik zelf mijn chips. Omdat mijn volgende upgrade nieuwe SPS nokkenassen is (heb ik al liggen), wil ik dat het brandstof systeem optimaal is met injectoren die maar een paar % van elkaar afliggen. Heb ook nog verstelbare nokkenas tandwielen liggen (om de assen op andere timing te zetten). Andere zuigers (Pistal R2000) en drijfstangen (Carillo) staan op de wenslijst:9~ om samen met de krukas te laten verlichten/balanceren.

Any way genoeg geleuterd, terug naar de hoofdvraag;)
Wie helpt mij in het vinden van een bedrijf dat side-feed injectoren kan reinigen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Heb je ook rondgevraagd in de rallysport? eerste hit op Youtube zitten er ook sidefeed injectoren in een dikke Subaru. Klinkt als een mooi project, ga je ook een topic starten waar het te volgen is?
 
Ik heb niet zo heel veel verstand van injectoren. Maar kun je daar niet zelf een opstelling voor maken? Als je een logger kan uitlezen en interpreteren en je eigen chips kan schrijven lijkt me het schoonmaken van een injectoren ook wel te doen.

Brandstofpompje, met schoonmaak meuk knopje aan de injector.... en flipperen maar. Opbrengst meten moet ook wel lukken met een maatbeker of weegschaaltje.
Sproeibeel te checken in een glazen potje of fles.

Is maar een idee...

Succes ermee. Het verhaal van je duc klinkt leuk :t
 
Ons een beetje lekker maken met je Ducati project, tsssk!

Zou wel een streek zijn om het zelf te doen. Benzinedruk, signaal voor de injectoren en een manier om te meten.. Andere kant is dat met afstellen per cilinder het eigenlijk niet zoveel uit maakt.

Andere optie is zoeken naar injectoren met modernere techniek. Zo hebben standaard TLS injectoren 2 gaatjes.. terwijl 12 gaats inmiddels al lang heel gewoon is.
 
3 bar chinees brandstofpompje met drukventieltje heb ik nog wel liggen van toen ik ooit eens heb zitten knoeien met een te goedkoop / slecht injectiesysteem..... Stekkertje voor jouw injectoren is ook wel te vinden lijkt me. En dat alleen een drukknopje om je injector te bedienen met 12V. Als je het echt sjiek wil testen moet je met arduino ofzo nog een kleine opstelling maken, kun je de injector zo vaak en met elke willekeurige tijdsduur schakelen. Maakt het testen (opbrengst in een vaste tijdseenheid) ook meteen supernauwkeurig....

Lijkt me een leuk projectje voor tussendoor ;)
 
Dank allen voor de reacties! Zelf knutselen dus idd maar :t

Heb een goedkope (instelbare) injector pulser gekocht op AliExpress en zal deze gaan gebruiken om in ieder geval de flow zelf te bepalen onder verschillende duty cycles. Arduino had ook nog gekund, maar daar heb ik nog geen ervaring mee (wil ik wel leren), wel een boel Raspberry's liggen, had het misschien ook wel mee gekund.

Gebruik dan de originele brandstof pomp en de throttle body. Heb geen nauwkeurige maatcilinder, dus wegen op een grammen weegschaal lijkt mij het meest precies.

Heb nog een setje met 4 injectoren besteld zodat ik de 4 die het dichtst bij elkaar liggen kan selecteren, heb er dan in totaal 8 (de duc gebruikt 2 injectors per cilinder), de rest gaat weer op MP.

Mocht blijken dat de output wel heel ver uit elkaar ligt dan kan ik altijd nog kiezen voor het schoonmaken. Voor het schoonmaken moet ik nog wel goed verder zoeken, het liefst zou ik dit doen met een o.a. een ultrasoon badje. Dit zou nu ook een goede reden zijn om die aanschaf te verantwoorden;)

Zal wat foto's schieten van alles wat ik doe en t.z.t een topic openen.*D
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Ons een beetje lekker maken met je Ducati project, tsssk!

Zou wel een streek zijn om het zelf te doen. Benzinedruk, signaal voor de injectoren en een manier om te meten.. Andere kant is dat met afstellen per cilinder het eigenlijk niet zoveel uit maakt.

Andere optie is zoeken naar injectoren met modernere techniek. Zo hebben standaard TLS injectoren 2 gaatjes.. terwijl 12 gaats inmiddels al lang heel gewoon is.

Zal de resultaten een beetje bijhouden en het niet alleen hier bij laten ;)

Klopt idd, dat het eigenlijk onzin is omdat ik toch per cilinder aan het mappen ben. Dit komt ook meer voort uit dat dat kreng nu inmiddels al meer dan een ton heeft gelopen en ik vooral benieuwd ben wat de opbrengst nog is na zoveel km's.

Wat betreft de pico injectoren, deze heb ik ook liggen maar dit zijn top feed injectoren in tegenstelling tot de side-feed die gevoed worden vanuit een galerij in de throttle body, passen helaas niet fysiek in de throttle body of ik moet adapters gaan fabriceren. In principe flowen de gene die ik nu heb meer dan voldoende voor wat ik er mee wil.

Nog iemand belang bij 4 schoongemaakte en geteste (met flow rapport) Pico IWP069 injectoren?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Je kan het hier eens na vragen ik heb met hun zeer goed ervaringen. zijn stemmen de injectoren niet af maar zoeken de juiste injectoren bij elkaar.

 
Terug
Bovenaan Onderaan