Ducati 996 start slecht en loopt niet stationair

wlob

Rookie
14 mei 2008
18
0
Roodeschool
Beste allemaal,

Vorige week zaterdag m'n 996 uit de schuur gehaald, had vorig seizoen een beurt gehad en stond netjes verwarmd afgelopen winter in de schuur.
Na ongeveer 30km vernam ik dat ie laag in toeren wat onregelmatig leek te lopen. Even aan de kant gestaan, beetje gas geven en luisteren maar niets vreemds. Dacht dat ik het mij verbeeld had tot ik een paar km verder na het uitkomen van een bocht ging accelereren en hij enorm stotterde/bokte pas tussen de 4000/5000 toeren liep de motor weer lekker regelmatig door. Ik maar huiswaarts en zorgen dat ik hem in de toeren hield.

Bij een kruising moest ik stilstaan en wilde de motor niet eens meer stationair draaien, gelukkig was ik dichtbij huis..

Eenmaal thuis nog eens geprobeerd te starten maar als je niet aardig wat gas bij geeft start ie met geen mogelijkheid, pruttelt/stottert en doet wat onder in toeren tot je zeker boven de 3000 toeren komt dan begint het er weer op te lijken.

Heb al even wat bedrading gecontroleerd maar zo op het oog weinig gekkigheid te zien. Iemand een idee wat dit euvel kan veroorzaken?

gr. Rob
 
Terug
Bovenaan Onderaan