Ducati 996

Hij wordt straks nogal duur in de verzekering (lees richting de 300 euries p/m), omdat ik met mijn vorige motor (916) schade heb gereden. Daarom heb ik liever een wat goedkoper 600tje. Ik heb er nog niet zo'n haast mee, maar ik kan natuurlijk altijd kijken of er interesse is voor de motor.


Kun je hem WA verzekeren en voorzichtig aandoen?.....man man, wat een vracht geld voor een verzekering, zou er ook niet mee blij zijn. Dan hou ik het bij een WA voor 35 Euro per jaar..........

IIg succes ermee, en een duc komt wel terug....
 
WA verzekeren en rustig aan doen zou opzich wel kunnen denk ik, maar dan istie nog steeds niet diefstal verzekerd... En das een beetje jammer als ze die fiets dan jatten...
 
Zou kunnen, maar als ik dan een keer onderuit ga heb ik niks meer :N

Zul je net zien dat er dan wat gebeurt. En een duc is sowiezo erg prijzig, alleen het onderhoud kost gewoon veel geld, maar dan heb je wel wat!!!

Zijn er al meer die hier de Duc weg hebben gedaan omdat het teveel geld ging kosten, persoonlijk heb ik er alles voor over om mn raspaardje te laten lopen...moet ik maar op andere dingen bezuinigen, het is kiezen of delen...

In ieder geval succes met de verkoop!!
 
Al mijn geld gaat aan naar de duc, dat is een beetje het probleem -O-

Had het wel gedacht dat het hoofdprobleem zou zijn....anders kan ik mij geen reden bedenken om een duc weg te doen en over te stappen op een 600tje!

Jammer en veel sterkte dan maar..........heb hetzelfde, al mijn geld wordt ook aan mijn duc gespendeerd en ben nog schoolgaand en zonder een vast inkomen is het niet altijd even makkelijk als het over geld gaat!!
 
Same here, zit ook nog op school en echt goedkoop is het dan niet.

Ik zat in hetzelfde schuitje. (alleen ben ik geen scholier maar verdien toch aardig dacht ik zo) :P
Heb nu nog steeds een beetje liefdesverdriet.

Die Duc blijft de best sturende, best klinkende en mooiste fiets die ik heb gehad. ;(

Seizoen, paar duizend km, Duc 748 kostte mij totaal 7500-8000 euro (reparaties incl. afschrijving)
 
Laatst bewerkt:
Holy shit, dat is wel heel veel :X

Ja, als je pech hebt koop je een slecht onderhouden/maandagmorgen fiets, dan ben je met een Duc duurder af fan met een Japanner ofzo...

Maar wat een fiets zeg, wow! 916/996/998 is nog altijd de allermooiste Duc ooit gemaakt!
 
Dat is inderdaad wel heeeeel veul,
Zal een groot deel met de inkoop/ verkoop (afschrijving) prijs te maken hebben gehad zeker ?

Dan is de hobby voor de gemiddelde nederlander denk ik niet meer betaalbaar als je 7000 euro per seizoen mag afdragen (ex verzekering en benz).
 
denk dat zoiets echt alleen voor plezierrijder met 10duizend kms per jaar interesant is, anders lopen kosten echt hoog op ja, desalniettemin jammer dat ik et geld niet heb anders zou et alleen al een mooi stuk kunst zijn voor in de huiskamer 8-)
 
Het rijden op een vierkleps Duc kost gewoon veel geld, maar dat wist ik ook van tevoren en heb ervoor gekozen. Tot nu toe gaat al mn geld in de duc....doe het met veel plezier en ben er echt helemaal gek van! Er is voor mij maar 1 fiets en met die gedachte vergeef je zo`n prachtfiets alles.......je moet er echt helemaal gek van zijn anders kun je beter wat anders kopen dat iets minder kost in onderhoud!

Maar ik ben nog schoolgaand en van mn bijverdiensten moet het betaald worden en voor iemand met een normaal maandloon en bijbehorende vaste lasten kan ik mij goed voorstellen dat het niet te doen is, helemaal als je ook nog kinderen hebt!
Lijk wel een oud wijf.........maar ben wel reeel!
 
Je kan ook een goedkopere verzekering nemen...

Dat geld betaal ik nog niet voor m'n R...

Maar ben misschien wat ouder dan jou.
8-)
 
Schup onder Ronald z'n reet.
Zonde maar heel begrijpelijk. Was al blij dat ik uberhaupt als student een motor kon betalen.
Zal 's ochtends als ik langsrij maar een keer zwaaien voordat ie weg is. :+
Succes ermee!
 
Mijn advies:
Kijk eerst eens bij andere verzekeringsmaatschappijen, voordat deze prachtfiets wegdoet.

Safemotors biedt in samenwerking met knmv een redelijk geprijste all-risk verzekering, dus gewoon effe verzekeringen checken, met de verkoop ga je er ook een aantal euro's op achteruit, meestal!!!
 
Klopt, ik heb toendertijd ook al vanalles nagekeken, o.a. bij de knmv, maar die was toch nog duurder dan unive. Daar komt bij dat ik dit jaar (eerste jaar) schade heb gereden, dus kom ik op -1 schadevrije jaren te staan. Zie dan maar eens een andere verzekering te vinden. Bij een aantal verzekeringen wilden ze me zo nog niet eens verzekeren, laat staan als ik -1 schadevrije jaren heb staan.

Heb zaterdag een afspraak staan om naar een gixxertje600 te kijken en een stukje te rijden. Maar na het ritje van gister begin ik toch weer serieuze twijfels te krijgen. Mijn verstand zegt wegdoen die duc, veel te duur. Probleem is dat mijn verstand niet zo heel veel te zeggen heeft _O-
 
wa+ verzekeren, scheelt je bakken met geld. Dan leg je iedere maand een X-bedrag aan euro's weg voor een eventuele schade, kun je toch lekker op je 996 blijven rijden.
 
Nee, want dan kan ik niet meer op mijn 'gemak' rijden. Als ik nou van touren hield, had ik daar nog over kunnen denken. Als je met wa+ op je bek gaat doet het nog 3x zoveel pijn. Je hebt met zo'n ding namelijk zo 4000 euro schade om nog maar even niet over kleding te praten.
 
Nee, want dan kan ik niet meer op mijn 'gemak' rijden. Als ik nou van touren hield, had ik daar nog over kunnen denken. Als je met wa+ op je bek gaat doet het nog 3x zoveel pijn. Je hebt met zo'n ding namelijk zo 4000 euro schade om nog maar even niet over kleding te praten.

Ik betaalde bij Unive 110,- voor allrisk. Maar ik had al wel 6-7 jaar no-claim.
Allrisk lijkt me idd wel een must bij een exotische kuipfiets.

ai, de nieuwwaarde van de 996 is ook nog 's flink hoger dan van een 748
 
Terug
Bovenaan Onderaan