Ducati 998s Final Edition

3 dec 2017
11
0
Aalst
Hallo Ducati liefhebbers.
Ik heb een ducati 998s final ed. Indien ik deze zou verkopen; wat mag ik daar voor vragen? Ze zijn zeldzaam dus prijs vergelijken is moeilijk. Er zijn er 277 van gemaakt in biposto in heel europa . Ze zijn enkel gemaakt in 2004 en op aanvraag. Is in zeer goede staat. Geen circuit en geen ongeval. Hij is wel een keer omgevallen en heeft een kras op de kuip. En hij is compleet origineel.
 
s!AlfIAr-LabY0gdwBfazinaRGuaojRg
 
Hallo Ducati liefhebbers.
Ik heb een ducati 998s final ed. Indien ik deze zou verkopen; wat mag ik daar voor vragen? Ze zijn zeldzaam dus prijs vergelijken is moeilijk. Er zijn er 277 van gemaakt in biposto in heel europa . Ze zijn enkel gemaakt in 2004 en op aanvraag. Is in zeer goede staat. Geen circuit en geen ongeval. Hij is wel een keer omgevallen en heeft een kras op de kuip. En hij is compleet origineel.

Final Edition (S)voegt niks toe aan een "gewone (S)" en is daarmee ook niet meer waard.
Staat van onderhoud + aantoonbare onderhoudshistorie + km stand is bepalend voor de prijs van een 996(s) en 998(s).
Alleen de R is aanzienlijk duurder.
Overtuig jezelf op mobile.de daar staat genoeg vergelijkingsmateriaal op.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Bikefreak
De 998sFE heeft wel Ohlins voorvork en andere wielen. Of dat een meerwaarde is weet ik niet.
s!AlfIAr-LabY0gbUE8Sv4th6WZyyO_Q
Ik heb zelf ook nog een 998s gehad. Ik heb mijn 998s verkocht voor 9600 euro in vergelijkbare staat.
 
Vraagprijs is moeilijk te noemen, geen kilometers, onderhoudshistorie niet genoemd etc....

Bovendien valt het in de categorie liefhebbersmotor en daar is het wachten op anders wordt het drama met tweedehandse motoren....ik schiet nu uit de heup....8000 euro.

Of

Zet hem anders in voor 9980 euro....en wacht op reacties.

Opkopers kan altijd nog, maar daar zal je niet vrolijk van worden, en bovendien als particuliervrrkoper zul je ff moeten slikken.

Kijk anders op de site van Aral Motor Service, staan een paar 998’s te koop. Weliswaar gewone maar je hebt iig een referentie....en trek daar pak en beet 2k vanaf ivm verdienmodel/garantie/kosten vd zaak als onderhandelingsruimte.

Succes( en geduld), en hoor graag of je tevreden was met de prijs.... ;)
 
Ik denk ergens tussen de 6 en 8K, afhankelijk van km.stand en aantoonbaar regelmatig onderhoud. Minus het bedrag wat het kost om de schade te (laten) repareren.

Maar het is ook wat de gek ervoor geeft, misschien geilt iemand ontzettend op de beperkte productieaantallen, zoals je schrijft.

Ik heb vorig jaar met iemand een standaard 998 gekocht (met onderhoudsgeschiedenis en 53000km) voor 4K, en die was 100% schadevrij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
27000 km 1ste eigenaar. Technisch 100% in orde. Alle olieen zijn vervangen. Koelvloeistof en distributie riemen vervangen. Nieuwe ketting. Nieuwe banden. Filters vervangen. 54mm termignoni. Vering afgesteld. Ohlins gereviseerd.Starten en wegrijden
 
Sinds onderhoud 0km gereden. Wel test gedraaid voor 30 min met powercleaner om injectors en kleppen te reinigen. Nieuwe remblokken van Brembo en klauwen gereinigd.
 
Eerste eigenaar heeft (vind ik) wel toegevoegde waarde naast blijkbaar goed onderhoud.
Ik neem aan dat je dan ook het onderhoudsboekje hebt bijgehouden.

Wanneer zijn de kleppen laatste keer gesteld? En waar?
 
Kleppen zijn niet gesteld maar wel nageken op tollerantie. Alles binnen de normen. Onderhoud doe ik zelf ( heb al genoeg onozelheden gezien van dealeronderhouden motoren ). Je hebt garanti dat het goed gedaan is als je het zelf doet. Om misverstanden te voorkomen wil ik nog zeggen dat ik de motor in Italië gekocht heb van 1ste eigenaar. Stond daar 7 jaar stil. Sinds dan staat hij bij mij en heeft alle onderhoud gekregen. Hij was goed onderhouden maar na 7 jaar best alles opnieuw nakijken. https://1drv.ms/f/s!AlfIAr-LabY0geos6ykEDLfigbMMMQ
 
Ah, en zoals wel vaker blijkt het toch weer een heel ander verhaal (eerste eigenaar :') )
Voor mij stopt het hier, succes met de evt verkoop
 
Suc6 met het vinden van een verzamelaar.

Ten Kate had een "final edition" VTR1000SP2 slim ingekocht, gepoestst en vroeg daar een prijs voor die in mijn ogen 2k te hoog was.
Geen idee waar ie uiteindelijk voor is weggegaan.
 
Vtr en de 916 reeks zijn nog steeds de mooiste motoren.
Mijn vorige 998s is verkocht aan verzamelaar. Die persoon heeft nu ook interesse in de 998sfe. De 998s vond hij perfect in orde gezet. Ik doe het niet om rijk te worden. Het is mijn hobby en ik heb er voldoening van als de motoren tiptop mijn garage uitrijden. Ducati 998s heb ik verkocht met enkel mijn kosten gedekt. Meer niet. En ik heb er een aantal ritten kunnen van genieten uiteraard.
 
Vtr en de 916 reeks zijn nog steeds de mooiste motoren.
Mijn vorige 998s is verkocht aan verzamelaar. Die persoon heeft nu ook interesse in de 998sfe. De 998s vond hij perfect in orde gezet. Ik doe het niet om rijk te worden. Het is mijn hobby en ik heb er voldoening van als de motoren tiptop mijn garage uitrijden. Ducati 998s heb ik verkocht met enkel mijn kosten gedekt. Meer niet. En ik heb er een aantal ritten kunnen van genieten uiteraard.
dat het geen officieel nederlands geleverde motor is , drukt de waarde ook enigszins.
Dit is echt een motor in de hoek wat de gek er voor geeft
Het is een prachtige bike met een fijn blok en mooie vering
Maar hij valt voor mij niet in de catagorie SP/SPS/R
zou ik er een prijs aan moeten hangen en het is een plaatje 8500/ 9000 euro
 
Ik denk inderdaad ook 8500/9000 als alles in nette staat is.
Maar daar moet je wel een liefhebber voor vinden uiteraard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan