Ducati 999 vs Triumph Daytona 955i

Misschien nog goed om even toe te lichten (ik wist niet dat er veel verschil tussen zat); het is een Daytona 955i uit 2001 (paralever model, 130 pk), de Ducati is van 2002 (hoewel ik op sites vond dat hij pas vanaf 2003 gemaakt is; een van de eerste exemplaren in ieder geval)

Ducati 2002 is het jaar van productie. Ducati werkt echter met modeljaren en dit is dan een modeljaar 2003. Geleverd in diverse landen vanaf augustus 2002.

Hoogstwaarschijnlijk heb je een Engelse motor op het oog.

Als hij al gekeurd is dan kun je meteen lekker rijden, moet hij nog op kenteken dan heb je nog een klein klusje aan de koplamp.

het framenummer heeft volgens mij na de B(ologna) een cijfer staan, dat is het kalenderjaar van produktie.

Nieuwprijs in NL voor de 999 € 19950,-- de S was nog een paar K duurder. + 121 pk aan het achterwiel, de S +136 pk.
 
Laatst bewerkt:
Een daytona 2001 heeft 147 pk.

Met paralever bedoel je een enkelzijdige swingarm? Dat is wat heel anders.

Maar goed.

Is het een overjarig model?

999 is de snellere motor. De triumph is zwaarder. Maar voor op straat waarschijnlijk wat fijner.

Is het een centennial editie?
 
Nogmaals bedankt voor alle reacties, het ongelooflijke is alleen gebeurd; de 999 is 2e paasdag aan iemand anders verkocht! Ik ben er wel behoorlijk teleurgesteld over, ik wilde vrijdag gaan rijden, als hij het "goed genoeg" deed in de stad was het de Ducati geworden!
Dat gaat dus niet door. Nou vraag ik me af, zoals op de foto's te zien heeft de Duc witte velgen, en een brede witte streep over voor- en achterspatbord. Is dit een reguliere uitvoering, een speciale editie of zou het custom gespoten zijn?

ducati%20999%20boonstra.jpg

ducati%20999%20boonstra%202


ook nog één van de Triumph
Triumph
 
Nog even als toevoeging; ik had me namelijk nu déze Duc in mn hoofd gehaald, ik vind de witte velgen + streep echt fantastisch, zou graag kijken naar precies zo een, als het toch de Duc wordt
 
Nog even als toevoeging; ik had me namelijk nu déze Duc in mn hoofd gehaald, ik vind de witte velgen + streep echt fantastisch, zou graag kijken naar precies zo een, als het toch de Duc wordt

Volgens mij is die Duc custom.. Maar misschien dat de echte duc kenners hier antwoord op kunnen geven?
 
Witte velgen zijn niet origineel. Als je die 3000 euro kan missen zou ik voor de Duc gaan!

Maar zoals eerder is vermeld, de Triumph Daytona 675 is ook een hele fijne motor!
 
Als je die foto's ziet dan weet je het toch wel? 999 dus....

Maar goed. Die Triumph is een overjarige.
Ik vind een blauwe T595 compleet ruk wat minder mooi.

Qua rijden schijnt deze:

silver.jpg


Wat beter te zijn. Meer vergelijkbaar met de 999. Maar nog steeds relatief zwaar en makkelijker te rijden. En toch wel erg vlot.

Ik zou een zwarte of rode T595 halen. 100% zeker geen blauwe of grijze. Geel (goud) kan ook nog.

Of zoek een mooie centennial, 147 pk en wel enkelzijdige ophanging achter.
 
P.S. Even wat beter foto's van de T595 want die blauwe komt ECHT niet uit de verf!

t595co.jpg


Triumph%20Daytona%20T595%20%202.jpg


3432677994_275461151e.jpg


full


*O* *O* *O* :} :} :}
 
Aangezien ik mobiel zit te mf'en du moment zie ik bestandsnamen ipv foto's...

De foto's van de duc hebben boonstra in de bestandsnaam.... ik zou er niet eens gaan kijken...

Witte velgen zijn niet standaard overigens
 
Beste mensen,
Ik ben net nieuw op dit forum, hoop dat het de bedoeling is dat ik mijn vraag hier in het sportforum post.
Mn vraag is de volgende: ik ben na 2 jaar Suzuki GS500E erg hard toe aan een "grote" motor.
Aanvankelijk ging ik voor de BMW's (K1200RS en R1100S), maar na op beide een proefrit gemaakt te hebben ben ik afgehaakt. De K1200RS reed me veel te steriel, en de R1100S trilde me écht teveel.
Stiekem droom ik al heel lang van een Ducati, dus een afspraak gemaakt voor een proefrit op een 999 (op slag verliefd toen ik hem zag). Verdacht veel mensen hadden me gewaarschuwd dat het zo'n agressieve motor was, maar na een halfuur rijden vind ik dat echt reuze meevallen. Tot zover een fantastische motor.
Daarna ook nog een rit gemaakt op een Daytona 955i op een natte weg, dus de motor niet echt "uitgeprobeerd", maar de 130 PK's onder mn kont deden het prachtig.

Als ik puur op gevoel moet beslissen, zou ik voor de Ducati gaan, ondanks het prijsverschil van bijna 3000 euro. Mijn twijfel is echter; ik wil hem heel veelzijdig gebruiken; buitenweg, stad en snelweg. Is de 999 een beetje handelbaar in de stad? Het viel me namelijk op dat je onder de 50 km/h eigenlijk alleen in de eerste versnelling kon rijden. Kan me voorstellen dat snelheden van onder de 30 alleen met slippende koppeling te doen zijn.
Heel verhaal, maar dan is de achtergrond van mn vraag in ieder geval bekend ;)
PS. Iemand ervaring met de Daytona?

ik proef een beetje woon-werk verkeer, ik denk dat je dan beter een ander model kunt nemen. Maar de keuze tussen de twee modellen die jij voorstelt; pak de Duc :Y heb je veel meer plezier van, al was het alleen al omdat het een Italiaans raspaard is. Aan bovenstaande posts heb ik verder niet veel toe te voegen, veel is al gezegd :Y
 
witte velgen is zeker niet standaard, hoort zelfde kleur als het frame te zijn. Maar wielen heb je voor 150-200 euro in elke kleur gepoedercoat, dus dat hoeft geen reden te zijn om niet één met grijze wilen te nemen. Voorspatbord is ook gewoon leverbaar met deze corse striping, anders wel voor niet al teveel geld te laten spuiten door bijvoorbeeld onze ducati-spuiter "Duccie".

Zoals anderen al zeggen, laat Boonstra maar links liggen, als de prijs laag is zit de ellende nog op de motor, anders is de prijs gelijk aan iedere andere dealer en wordt hij verkocht via motor plaza Groningen.

Wat vroegen ze er bij Boonstra voor?

p.s. witte velgen schoonhouden is een hell of a job.

nog een rode 999 met heel weinig km voor je gevonden

http://www.ducati.com/od/ducatibenelux/nl/usedbikes/view.jhtml?id=32205
 
Laatst bewerkt:
Bij Motorcentrum Friesland staat een hele mooie 999. Met veel extra's zoals Termignoni demper en ander koppeling en deksel. Ook met gedeeltelijk witte kont.
19.000 km. Vraagprijs op kaartje was 8900 euro volgens mij. Suc6
 
Weer een hoop info erbij gekregen, was een goed idee om hier mn vraag te posten!
Ik wist helemaal niet dat de Triumph eigenlijk een T595 was bijvoorbeeld! Ook mooi om te horen dat de velgen relatief goedkoop wit te krijgen zijn (ben ik echt verliefd op geworden).
Dan ga ik op zoek naar een egaal rode biposto met corse striping, heeft iemand iets gezien?
Hoeveel beter zijn Termignoni's? De 999 waar ik op gereden had, had een standaarddemper, en ik vond dat geluid al heel wat; hoeveel beter wordt het nog?
In ieder geval; het wordt zoeken naar een Duc!
Ps. Bij Boonstra vroegen ze er 8250 voor, volgens mij niet zo'n slechte deal, kreeg ook nog redelijke inruil op mn Suzoekje GS500E
 
Weer een hoop info erbij gekregen, was een goed idee om hier mn vraag te posten!
Ik wist helemaal niet dat de Triumph eigenlijk een T595 was bijvoorbeeld! Ook mooi om te horen dat de velgen relatief goedkoop wit te krijgen zijn (ben ik echt verliefd op geworden).
Dan ga ik op zoek naar een egaal rode biposto met corse striping, heeft iemand iets gezien?
Hoeveel beter zijn Termignoni's? De 999 waar ik op gereden had, had een standaarddemper, en ik vond dat geluid al heel wat; hoeveel beter wordt het nog?
In ieder geval; het wordt zoeken naar een Duc!
Ps. Bij Boonstra vroegen ze er 8250 voor, volgens mij niet zo'n slechte deal, kreeg ook nog redelijke inruil op mn Suzoekje GS500E

8250?...dan zou ik zeker gaan voor een daytona 675 :Y,je weet niet wat je mist(maar ik ben bevooroordeeld O-) )

Kijken kost niks deze bevoorbeeld : http://www.motoroccasion.nl/motoren/triumph/daytona-675/900621.html
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een Daytona 955i (zilverkleurig, model met dubbele achterbrug). Nieuw gekocht in 2001 en heb er inmiddels 115,000km op staan. Ik ben er nog steeds blij mee :)

Beresterk, stuurt en remt goed, is erg betrouwbaar gebleken. Het is nu natuurlijk een oud model maar nog steeds erg goed. Voor meer info kun je hier eens kijken: 404 De pagina is niet gevonden (ik moet de site weer eens updaten..)

Als je op zoek bent naar iets goeds voor relatief weinig geld is een 955i een goede keus. Heb je meer geld, kun je ook de 675 overwegen. De Duc is ook erg mooi.. Tsja :/
 
Is de 999 een beetje handelbaar in de stad? ~[/b]~[/u]Het viel me namelijk op dat je onder de 50 km/h eigenlijk alleen in de eerste versnelling kon rijden. Kan me voorstellen dat snelheden van onder de 30 alleen met slippende koppeling te doen zijn.

Geen enkel probleem. Ik vond het met mijn 999 ook minder om bijvoorbeeld steeds terug te moeten schakelen tot de 1 om bokken te voorkomen, of steeds in de 2 de koppeling erbij te pakken. Dit heb ik opgelost door de standaardtandwielverhouding van 16-36 te veranderen naar 16-39. (dus 3 tandjes groter achtertandwiel). Ik heb veel (dure) modificaties doorgevoerd aan mijn 999 maar dit was de goedkoopste en beste modificatie. De trekkracht neemt aanzienlijk toe en het probleem "bokken" bij lagere snelheid of overmatig koppelinghendel trekken is dan volledig opgelost.

Bovendien neemt de trekkracht fors toe (oppassen met nattigheid). Je levert wel ongeveer 20 km/h topsnelheid in, maar goed, toen de 3 streepjes op het dashboard verschenen (270 km/h bij de 999) dan was de koek nog echt niet op.
 
Ik heb zelf een Daytona 955i (zilverkleurig, model met dubbele achterbrug). Nieuw gekocht in 2001 en heb er inmiddels 115,000km op staan. Ik ben er nog steeds blij mee :)

Beresterk, stuurt en remt goed, is erg betrouwbaar gebleken. Het is nu natuurlijk een oud model maar nog steeds erg goed. Voor meer info kun je hier eens kijken: 404 De pagina is niet gevonden (ik moet de site weer eens updaten..)

Als je op zoek bent naar iets goeds voor relatief weinig geld is een 955i een goede keus. Heb je meer geld, kun je ook de 675 overwegen. De Duc is ook erg mooi.. Tsja :/

Hulde voor jou 955i :} En er blijven altijd mensen die een motor met meer dan 40.000km niet willen.. Dit toont maar weer aan dat een motorfiets gemakkelijk een ton kan lopen mits hij goed onderhouden wordt
 
Hulde voor jou 955i :} En er blijven altijd mensen die een motor met meer dan 40.000km niet willen.. Dit toont maar weer aan dat een motorfiets gemakkelijk een ton kan lopen mits hij goed onderhouden wordt

Er zijn zelfs vele ducati's die meer dan een ton op de teller hebben...... ook die zijn beter dan menigeen denkt
 
Wederom bedankt voor de nuttige reacties!
Afgelopen week ben ik gebeld door de dealer van de Triumph, of ik nog interesse had. Ik ben nog maar een keer gaan nadenken, en heb besloten toch nog maar een testrit te doen (nu uitgebreider en met beter weer dan de vorige keer), als het bevalt en we een mooie prijs overeenkomen gaat dat hem worden. Van hem kreeg ik verreweg de beste prijs voor mijn huidige Suzuki GS500E, dat speelt zeker ook mee.
Een Ducati zou prijstechnisch zo krap voor mij zijn, dat ik dan moet hopen dat er niks aan onderhoud zou hoeven gebeuren de eerste tijd, en een motor die stilstaat is natuurlijk éigenlijk geen motor ;)
Voor als het tzt wél een Duc wordt, ga ik zeker kijken naar verandering van de tandwielverhouding, bedankt AK47!
Op de site van 955i staat echt een ontzettende hoop nuttige & leuke info! Fijn dat iemand z'n persoonlijke ervaring zo mooi deelt met anderen!
Als iemand nog specifieke tips heeft waar ik op moet letten komend weekend hoor ik het heel graag! Natuurlijk laat ik weten hoe het "afgelopen" is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan