Ducati betaalbaar voor student?

Ruben Winters

Rookie
16 jun 2006
8
0
Eksel
Hoi,

Naar aanleiding van m'n vorig topicje ben ik dus gaan proefzitten.

Op een cbr600 pas ik dus gewoon niet, op een zx6r wel, een gsx750r ook.
En mijn leukste bevinding was dat ik ook perfect pas op een Ducati 750ss

Mijn budget voor de motor is ongeveer een €2500.
Daar vind ik wel leuke ducjes van '93 (geen witte kaders meer) tot €95.

Maar komen er nog veel kosten bij?
Moet je echt om de 5000km bijna €600 neerleggen voor een onderhoudsbeurt?
En hoeveel kosten 2 einddempers die het geluidsniveau wat opvoeren?
 
Alhoewel hun reputatie soms wat overdreven is mag ik wel zeggen dat een Ducati niet de meest onderhoudsvriendelijke motor is! :X

En met jouw budget zou ik niet voor een Ducati gaan, alhoewel ik het persoonlijk leuke motoren vind.
 
Hoeveel ben je van plan op jaarbasis te rijden? Als dat maar 2 tot 3 duizend kilomter wordt, vallen die onderhoudskosten ook weer mee. :)
Bovendien ziet zo'n duc er nog steeds fraai uit, in tegenstelling tot de meeste jappen uit dat tijdperk.
 
Hoeveel ben je van plan op jaarbasis te rijden? Als dat maar 2 tot 3 duizend kilomter wordt, vallen die onderhoudskosten ook weer mee. :)
Bovendien ziet zo'n duc er nog steeds fraai uit, in tegenstelling tot de meeste jappen uit dat tijdperk.

Ja echt, alleen die zx6r uit 93 tot 95 zien er nog goed uit, maar
suzuki en yamaha, amai...

Ja ik moet elke dag een 60km doen, op en neer naar school, maar dat is enkel
voor als het droog is natuurlijk. In de winter rij ik zowiezo niet.
 
Ga eens informeren naar onderdelenprijzen van die Duc's. Zal niet meevallen met jouw budget.
 
Ja echt, alleen die zx6r uit 93 tot 95 zien er nog goed uit, maar
suzuki en yamaha, amai...

Ja ik moet elke dag een 60km doen, op en neer naar school, maar dat is enkel
voor als het droog is natuurlijk. In de winter rij ik zowiezo niet.

houd r rekening mee dat je toch gem. om d 10.000 km een grote onderhoudsbeurt doet (helaas niet altijd zo goedkoop) dus als je voor jezelf een berekening maakt hoeveel km je per jaar rijd, heb je een idee wanneer je steeds aan d beurt zal zijn.

hangt r ook vanaf hoeveel "meer" geluid je wilt gaan maken, maar voor een paar honderd euro (vaak minder) kun je wel n mooi setje open dempers kopen, zelfs voor n goed merk. (houd je org. dempers of db killers wel, kan wel eens handig zijn als je naar n meeting oid gaat waar ze geheid zullen gaan controleren, voorkomen .........)

maar ik ben blij dat ik weer n 2 cilinder rijd, met open pijpen 8-)

en als je meer wilt weten, vraag t in dit topic ducati topic reloaded !!!
 
Van tijd tot tijd hou ik m'n GSX-R maar net op de weg qua kosten
...en dan te bedenken dat ik nog thuis woon en met een 38-urige werkweek m'n centen verdien

[me]Nightbat® moet toch maar student worden[/me]
 
Om meteen met de deur in huis te vallen:

Begin er niet aan...de prijsklasse waar jij aan zit te denken kan niet goed gaan. Of je moet heel veel mazzel hebben....
 
Hoi,

Naar aanleiding van m'n vorig topicje ben ik dus gaan proefzitten.

Op een cbr600 pas ik dus gewoon niet, op een zx6r wel, een gsx750r ook.
En mijn leukste bevinding was dat ik ook perfect pas op een Ducati 750ss

Mijn budget voor de motor is ongeveer een €2500.
Daar vind ik wel leuke ducjes van '93 (geen witte kaders meer) tot €95.

Maar komen er nog veel kosten bij?
Moet je echt om de 5000km bijna €600 neerleggen voor een onderhoudsbeurt?
En hoeveel kosten 2 einddempers die het geluidsniveau wat opvoeren?

En waarom pas je niet op de cbr? Ben je te groot, te klein>???? Vertel eens?
 
Voor deze student lukt het allemaal maar net met een ZZR 600.

Hangt natuurlijk een beetje vanaf of je een beetje leuk bijverdiend (+ max. bijleend :9 ) en of je nog veel andere activiteiten ontplooit in ut studentenleven 8-)
 
ik vrees er ook voor
buitne je onderhoud zit je ook nog eens met minder dan 5000km nieuwe bandjes
patat!; een goeie 300€ erdoor en dan heb je nog geen meter gereden.
met zo'n moderne 4takt moet je ook niet (vooral bij een duc niet!) je kleppen zelf wat proberen af te stellen etc ...


Het zal afhangen van hoeveel km's je maakt maar ik ben nu eenmaal iemand die
het niet kan voorstellen dat je weinig km's maakt met dergelijk leuk spul


Zelf rij ik met een RS250 en moest ik terug student zijn maak ik geen schijn van kans. Het investeren in pak alleen al kom je ook al boven 1000€, rijbewijs 600€, verzekering !? daar al eens aan gedacht ? was voor mij doorslaggevend om "maar" 250cc te kopen (gelukkig 2takt *D . Voor mij in belgië is het ZEKER + 500€ om een 1000cc te verzekeren, en dat is dan op "tweede voertuig" zelfs !!

dan ga ik nog even een schatting doen naar de benzine ....
mmmm ja ik denk wel dat ik al goed de 6000€ gepasseerd ben in het totaal van alles dit jaar, anderzijds heb ik ook al + 8000km staan sinds februari ,
en daar past 2takt ook niet zo goed mee, maar 't is vast nog niet zo erg als
bij ducati })
 
kleppen stellen, riemen vervangen en carburateurs laten synchroniseren kostte mij dit jaar € 270,-- bij een officiele Ducati-dealer, kun je er weer 10.000 kilometers tegen aan. De onderdelen zijn best betaalbaar alleen de banden slijten wat sneller bij een 2-cilinder. Als je zelf ook nog een beetje handig bent zijn de kosten zeer acceptabel.
 
Tja, Ducati is iets meer onderhoud maar of het nu zoveel meer is?? Als je pech hebt wel maar als je pech dat geld ook voor een Jap. Koop gewoon een Duc waarvan de ondehoudsgeschiedenis bekend is. Elke 5000km klein beurtje, dus olie en olie filter. Elke 10.000 riemen checken en elke 20.000 grote beurt.

Zie de specialist: http://www.biggelaar-performance.com/
Bij andere dealers kan het iets goedkoper. Ik rij nu als student op een 748 welke goed is onderhouden en ik durf het wel aan. Ben niet heel erg bang voor onderhoud. Laat over 3000km ofzo eens de riemen enzo controleren. Olie en filter kun je zelf prima vervangen hoef je niet voor naar de dealer.

Hoe dan ook, de keus is aan jou. Wil je risico beperken gewoon een Jap kopen, maar anders gewoon een keer een proefrit rijden. Dan weet je het snel genoeg..

;)
 
Je kan de verzekering nog niet eens betalen!

Niet Doen!!!

Het zou toch wat zijn als studenten een Ducati konden betalen, het moet wel een beetje exclusief blijven natuurlijk. Ga gewoon nog maar een beetje studeren dan kan je over een paar jaar een Duc betalen (als je geen kunstgeschiedenis of zo studeert).
 
Van tijd tot tijd hou ik m'n GSX-R maar net op de weg qua kosten
...en dan te bedenken dat ik nog thuis woon en met een 38-urige werkweek m'n centen verdien

[me]Nightbat® moet toch maar student worden[/me]

Of minder geld uitgeven aan <insert andere hobby>, als je als thuiswonende met een 38-urige werkweek maar net je GSX-R op de weg kunt houden qua kosten is dat niet normaal :)
 
ik kan hem nochtans goed begrijpen :)

* tijd dat ze die 2takt maar es verder ontwikkelen ... 4takt? dat noem ik geen ontwikkeling maar achteruitgang })
 
Of minder geld uitgeven aan <insert andere hobby>, als je als thuiswonende met een 38-urige werkweek maar net je GSX-R op de weg kunt houden qua kosten is dat niet normaal :)

lek bandje of 2 binnen 2000km €€€
Kettingspannertje, lekke brandstoftank €€€
beurtje hier, probleempje daar €€€
ram ongeveer 12000km per jaar op de teller €€€

tenzij een studiebijdrage meer is als €1000 en op je de pof woont
kan een motor een hele dure bedoening worden

ennuh,.. andere hobby? O-) O-) O-)
 
Je kan de verzekering nog niet eens betalen!

Niet Doen!!!

Het zou toch wat zijn als studenten een Ducati konden betalen, het moet wel een beetje exclusief blijven natuurlijk. Ga gewoon nog maar een beetje studeren dan kan je over een paar jaar een Duc betalen (als je geen kunstgeschiedenis of zo studeert).

:} :} :}
 
Bovendien ziet zo'n duc er nog steeds fraai uit, in tegenstelling tot de meeste jappen uit dat tijdperk.


_O- _O- _O- _O- _O- _O-

s2728.JPG
 
Bwaaaaa wat een negatieve reacties ;(

Ik ben vandaag bij ducati zolder geweest,
een mooie 750ss van 99 met maar 15000km
voor €4500.
Dus straks is bij pa op de schoot gaan zitten
en mijn puppy-face is bovenhalen *D

Voor de rest, om de 10 000km een €300
voor een onderhoud, en €300 voor banden,
da moet lukken per jaar.

En verzekering is geen probleem, mijn broer
is onze verzekeringsmakelaar dus, voor m'n auto
betaal ik zelfs sinds m'n 18 zéér weinig ;)

Maar wat anders, een kawa zxr vind ik ook wel leuk,
zzr helemaal niet.
En op een cbr pas ik niet omdat ik te groot ben en mijn
schoenmaat 50 niet kwijtraak...
 
Bwaaaaa wat een negatieve reacties ;(

Ik ben vandaag bij ducati zolder geweest,
een mooie 750ss van 99 met maar 15000km
voor €4500.
Dus straks is bij pa op de schoot gaan zitten
en mijn puppy-face is bovenhalen *D

Voor de rest, om de 10 000km een €300 ....???? doe mij ook zo`n goedkope dealer
voor een onderhoud, en €300 voor banden,
da moet lukken per jaar.

En verzekering is geen probleem, mijn broer
is onze verzekeringsmakelaar dus, voor m'n auto
betaal ik zelfs sinds m'n 18 zéér weinig ;)

Maar wat anders, een kawa zxr vind ik ook wel leuk,
zzr helemaal niet.
En op een cbr pas ik niet omdat ik te groot ben en mijn
schoenmaat 50 niet kwijtraak...

en hoe denk je die kolenschuiten dat kwijt t kunnen raken op die voor kleinere italiaantjes gemaakte Ducs wel kwijt t raken dan ???? ...het zijn echt geen grote steppies op die dingen hoor :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan