Duwgati
MF'er
- 2 dec 2002
- 148
- 0
Ja hoor, weer zo’n topic over de (vermeende?) kwaliteitsproblemen van Ducati’s. En dan vooral in tegenstelling tot de (schijnbare?) onverwoestbaarheid van andere fietsen van vooral Duitse of Japanse makelij.
Wat mij is opgevallen; veel mensen hebben wel een mening over, maar geen ervaring met een Ducati.
Ik wil wel eens wat genuanceerde reacties zien van mensen over hun eigen ervaringen. Dus niet het vooroordeel waarmee je behept bent, maar de feiten.
Ik zal eens wat voorbeelden geven.
Sinds 1997 rijd ik Ducati en sinds die tijd lijkt het geheugen van mijn motormaatjes ineens sterk verbeterd te zijn. Weliswaar selectief, maar toch. Ze herinneren zich feilloos iedere gelegenheid waarbij er iets aan mijn Duc mankeerde: versleten koppeling, versleten accu (2x), een uitgebrande spanningsregelaar (zowaar een echt Duc probleem) en een defect alarm. Dit laatste is overigens het enige probleem aan mijn huidige Duc tot nog toe. Vreemd is wel dat de slijtageproblemen aan andere fietsen wordt afgedaan als “normale slijtage”, terwijl diezelfde slijtage bij mijn Duc telkens wordt gememoreerd als een defect
De keren dat we stilvielen door problemen met BMW’s en diverse japanse fietsen zijn op 2 handen niet te tellen, maar toch willen die herinneringen maar niet blijven hangen. Een typisch geval van selectief geheugen lijkt me.
Op basis van mijn eigen ervaringen denk ik dat de vermeende kwaliteitsproblemen van Ducati’s veel meer een imageprobleem zijn dan een echt kwaliteitsprobleem.
Wat mij is opgevallen; veel mensen hebben wel een mening over, maar geen ervaring met een Ducati.
Ik wil wel eens wat genuanceerde reacties zien van mensen over hun eigen ervaringen. Dus niet het vooroordeel waarmee je behept bent, maar de feiten.
Ik zal eens wat voorbeelden geven.
Sinds 1997 rijd ik Ducati en sinds die tijd lijkt het geheugen van mijn motormaatjes ineens sterk verbeterd te zijn. Weliswaar selectief, maar toch. Ze herinneren zich feilloos iedere gelegenheid waarbij er iets aan mijn Duc mankeerde: versleten koppeling, versleten accu (2x), een uitgebrande spanningsregelaar (zowaar een echt Duc probleem) en een defect alarm. Dit laatste is overigens het enige probleem aan mijn huidige Duc tot nog toe. Vreemd is wel dat de slijtageproblemen aan andere fietsen wordt afgedaan als “normale slijtage”, terwijl diezelfde slijtage bij mijn Duc telkens wordt gememoreerd als een defect
De keren dat we stilvielen door problemen met BMW’s en diverse japanse fietsen zijn op 2 handen niet te tellen, maar toch willen die herinneringen maar niet blijven hangen. Een typisch geval van selectief geheugen lijkt me.
Op basis van mijn eigen ervaringen denk ik dat de vermeende kwaliteitsproblemen van Ducati’s veel meer een imageprobleem zijn dan een echt kwaliteitsprobleem.