Ducati bus tussen tandwieldrager en tandwiel niet los te krijgen

JasperHH

MF'er
12 jan 2011
161
34
Met het vervangen van de ketting/tandwielen wou ik ook graag een andere tandwiel drager op mijn ducati plaatsen.
Echter doch krijg ik de rvs bus niet van de oude (orginele) tandwieldrager zodat ik hem op mijne nieuwe kan plaatsen.
Heb alles geprobeerd incl warm stoken, kruipolie etc.

Ik twijfel of het überhaupt wel mogelijk is deze er af te halen zonder een van beide te slopen. Hebben jullie misschien een advies in deze?



Het gaat om bus nummer 7
711.1.067.1A
 
Is dat de bus met spiebanen erin die de aandrijfkrachten overbrengt op het wiel? Die ga je niet loskrijgen met een gereedschapskistje. Dat zal een krimppassing zijn en dan uit de categorie hydraulische pers en loeiheet stoken.

Dat gezegd hebbende is het sowieso aan te bevelen de bus in de oude drager te laten zitten en gewoon een losse bus te bestellen voor je nieuwe tandwieldrager.
 
Is dat de bus met spiebanen erin die de aandrijfkrachten overbrengt op het wiel? Die ga je niet loskrijgen met een gereedschapskistje. Dat zal een krimppassing zijn en dan uit de categorie hydraulische pers en loeiheet stoken.

Dat gezegd hebbende is het sowieso aan te bevelen de bus in de oude drager te laten zitten en gewoon een losse bus te bestellen voor je nieuwe tandwieldrager.
Nee het gaat niet om de spiebanen. Die zitten in de houder gefreesd. Het gaat om de dunne bus die daar omheen zit. Die zorgt er alleen voor dat het tandwiel wat daar overheenvalt gecentreerd blijft zitten.
 
Wat is er mis met je huidige tandwiel drager dat je hem wilt vervangen?
Hoe heb je hem tot nu toe proberen te verwijderen? tang erop gezet? met een beiteltje eronder door proberen te tikken?
 
Wat is er mis met je huidige tandwiel drager dat je hem wilt vervangen?
Hoe heb je hem tot nu toe proberen te verwijderen? tang erop gezet? met een beiteltje eronder door proberen te tikken?
Slecht plan,de kans is groot dat de bus zodanig beschadigd dat hij onbruikbaar word.
 
Ik weet niet wat een nieuwe bus kost,maar dan zou ik een nieuwe bus aanschaffen,scheelt een hoop gedoe.

Een nieuwe bus kost 55 euro bij ducati.

De orginele is lelijk gespoten en heb nu een mooiere en lichtere van aluminium gekocht. (Voorbeeld)



CNC_Racing_Ducati_Panigale_V4_Flange_FL507B.jpg


Wat is er mis met je huidige tandwiel drager dat je hem wilt vervangen?
Hoe heb je hem tot nu toe proberen te verwijderen? tang erop gezet? met een beiteltje eronder door proberen te tikken?
Heb inderdaad een beitel tussen de bus en de drager proberen te tikken icm warm stoken. Er zit misschien een halve mm ruimte tussen maar dat word niet groter.

Ik denk dat ik maar voor een nieuwe bus moet gaan.
 
Heb je de installatie handleiding niet gekregen van cncracing?
Of een mail gestuurd?
Nee, heb niks erbij ontvangen. Daarbij is het vrij duidelijk dat er een bus tussen moet. De tandwiel drager is van Evotech trouwens.

Omdat de bus geen bewegend deel is maar gewoon om het tandwiel op center te houden heb ik besloten de bus zelf van aluminium te maken.
Totaal toch een dikke 500 gram lichter dan origineel tandwiel+drager.



 
Terug
Bovenaan Onderaan