Ducati Clubrace 2018

duc of prunes

MF veteraan
13 mrt 2011
1.023
226
Wie gaat er meedoen aan de Ducati Clubrace 2018?
En in welke raceklasse? En wellicht nog ingeschreven voor een tweede raceklasse?

Zelf ga ik voor het eerst meedoen. *O* Spannend!!
Heb me ingeschreven in de Ducati Open en Thunderbikes als extra race.
 
Het laatste nieuws over de clubrace. Het wordt volgens mij weer een mooi feestje.

==================================================================================

Beste Clubracer!

We willen je graag meenemen in de laatste nieuwtjes rondom de 39e Ducati Clubrace. Het grootste amateur race evenement van Europa. In deze mailing vind je veel info over het uitgebreide paddock programma. Dat is niet alleen voor jou als rijder interessant maar ook voor bezoekers. Je mag deze info daarom graag delen met mogelijk geïnteresseerden want: hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

De wedstrijden: een snelle en een minder snelle Thunderbikes ?
Het aantal inschrijvingen voor de Thunderbikes is momenteel zodanig groot dat we hopen ruim boven de 44 deelnemers uit te komen. Bij de 45e Thunderbikes inschrijving splitsen we de groep namelijk in twee wedstrijden: een snelle en een minder snelle Thunderbikes. Iedereen inschrijven voor een (tweede) race in de Thunderbikes dus!

Vrij rijden zonder race licentie tijdens de clubrace
Door last minute ontwikkelingen is een oorspronkelijk voorziene raceklasse, komen te vervallen. Dit geeft ons de gelegenheid om invulling te geven aan een lang gekoesterde wens, namelijk vrij rijden voor niet-racers: twee sessies op zaterdag en twee op zondag voor rijders met enige circuitervaring (Richttijd: 1:55 – 2:20 op Assen).
Het vrij rijden staat open voor alle Italiaanse motorfietsen, ongeacht het aantal cilinders en voor Europese en Amerikaanse motorfietsen met 1, 2 of 3 cilinders.

Een licentie is niet nodig, het technisch reglement is niet van toepassing maar de motor moet wél technisch 100% in orde zijn en mag maximaal 103dB geluid maken (dB-killer meestal niet nodig).
Kosten €210 voor 2x20 en 2x25 minuten en DCN-leden krijgen €10 korting. Inschrijven kan door het formulier in te vullen en op te sturen naar wedstrijdsecretariaat@ducaticlub.nl . Wees er snel bij, we hebben een beperkt aantal plekken! meer info vind je hier.

Pitboxen huren
Over de pitboxen kunnen we kort zijn, die zitten allemaal vol. Er is al een wachtlijst.

Het paddockprogramma
Met het concreter worden van het paddockprogramma voor dit jaar, groeit ons enthousiasme en het geloof dat de clubrace dit jaar zowel op de baan als ernaast weer dubbel en dwars het bezoeken waard is. Geef je vrienden eens de overweging mee om te overnachten op de paddock camping en het feest twee dagen mee te vieren.

Om de sfeer erin te brengen en te houden, hebben we zowel op zaterdag als op zondag op verschillende plekken muziek, van klein tot groot. Op verschillende plekken op de paddock zullen The Civilized weer spelen terwijl het grote podium op zaterdag bestierd wordt door Johnny and the Moonshots en op zondag door The Reverend. Simone FM, de radiozender van Noord Oost Nederland, is met de authentieke Engelse dubbeldekker aanwezig om live radio te verzorgen vanaf de paddock.

Wat dacht je trouwens van onze hospitality unit? Nee niet die grote tent maar de échte hospitality unit zoals je in de MotoGP ook ziet. Een oplegger die van alle gemakken is voorzien en waar je, en passent, ook bovenop kan. Voor het betere uitzicht op de paddock en de wedstrijden...
DThi3o5QCyU9yRnqFuWG6u1cHrFYg1b9dSVpufbxSS0


Als het gaat over uitzicht, is er altijd baas boven baas: er staat een heus reuzenrad van 22 meter hoog waarmee je dus verzekerd bent van zicht op het volledige circuit. Volg je favorfiete racer van bovenuit het reuzenrad!

En heb je interesse om de naamsbekendheid van je bedrijf te promoten? Er is ruimte tussen de spaken van het rad voor sponsoring. Als er iets een opvallende plek is, is het daar wel.... Neem contact met ons op als je interesse hebt.

Tot slot hebben we in het kader van 40 jaar Ducati Club Nederland een mooie DCN '40 expositie georganiseerd, is de legendarische paddockparty weer terug, zullen verschillende dealers zoals Ducati Zaltbommel, Moto Puro en Motortoer Amsterdam met official merchandise en het Ducati approved programma aanwezig zijn, kan je weer kan proefrijden op diverse nieuwe Ducati modellen en is de onderdelenmarkt weer aanwezig.

Genoeg redenen om naar het tt-circuit van Assen te komen lijkt me. Wij zijn de komende tijd nog wel druk met de organisatie en verwelkomen je graag het laatste weekend van mei op het grootste amateur race evenement van Europa!!

Namens De Ducati Club Race Commissie
Jeroen Ouwerkerk

Oh voor ik het vergeet, de sneak preview: voor de liefhebbers van authentieke, 100% volbloed race Ducati’s (ex wsbk-fietsen enzo) zit er nog iets zéér bijzonders in de pijplijn. Niet alleen om te zien maar ook om te horen en te zien rijden! Hierover later meer.

KXCLvxPharJvecNN5624OHTSokcCuTbMDUlP_gwXxIg
 
Volgens het reglement moet er water in het koelsysteem in plaats van de gebruikelijke glycol-gebaseerde mengsels.

Als ik me niet vergis is het dan wel raadzaam om een middel oe te voegen dat corrosie in het motorblk voorkomt.

Kan iemand me hier iets meer over vertellen?

Enne, is dit interessant, of alleen maar overbodig duur?
Racing Koelvloeistof

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Je moet inderdaad je koelvloeistof vervangen voor water. Dat geldt voor de OW-cup, voor de ZAC - eigenlijk overal war je wedstrijden gaat rijden.

Het kant-en-klare spul waar jij naar kijkt is wel erg duur. Ik heb zelf een fles "Silkolene Pro CCA Ultra" (raceshop) staan waar ik al jaren mee doe. Mocool is een soortgelijk product van Motul en zo zullen er nog wel meer zijn. Dat spul meng je 3%-5% met gedestilleerd water voor je koelsysteem. Dat werkt prima en is reglementair toegestaan voor zover ik weet.
 
Mijn broer gaat dit jaar voor de derde keer meedoen met zijn 998 :)

In deze kleuren

full


Ik ga voor vrij rijden met

full


:)
 
Laatst bewerkt:
Voor de straat heb ik deze

full


Maar die ga ik niet op het circuit zetten,te lastig om weer op te bouwen :') Was er vorig jaar,als bezoeker, mee op de clubraces ,een nekkendraaier ,zelf op een ducati evenement })

2 jaar geleden reed deze in het paddock :o ,mag ik wel een droomfiets noemen (niet dat een MOMO een straf is :P )

full
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan