Ducati Corse

Ducati's zijn niet alleen geweldig om mee te rijden, je kunt er ook prima op surfen! :+

BMTKM.jpg
 
Ultra sportief, die Ducati's! Naast bovenstaande Surfati nu ook:

Desmocebowli:
fuckya-480x384.jpg


Desnowmobile:
_44349965_ducati_gp8.jpg


Ducati Hoogspringen:
170383393_4bd89d1ad5_m.jpg


Desmo Verspringen:
2007+Australian+Motorcycle+Grand+Prix+Qualifying+6-hM6ds3Lnnl.jpg


...en vanmiddag was het natuurlijk Hayden die het kampioenschap Desmo Verspringen won. -O-
 
Afscheid van een Ducati Corse coureur..


After 23 wins, 21 poles, and one World Championship title together, Casey Stoner signed off as a Ducati rider today at Valencia with his 42nd podium. Four wonderful seasons for the Italian factory ended with a weekend to remember, with Stoner taking pole position yesterday and making a perfect start to the race today, leading for the majority of the race and defending first position with tooth and nail before finally conceding to Jorge Lorenzo on the 23rd lap.

Nicky Hayden also got a terrific start from the second row of the grid and the American was third into the first turn, passing Dani Pedrosa for second to give chase to his team-mate at the front. However, on the third lap he lost control of his GP10 as he entered turn one and his race ended with a high-speed crash.

CASEY STONER (Ducati MotoGP Team) 2nd
“We had a big decision to make in terms of the tyre choice today but we went for the hard compound and maybe in hindsight it cost us. It is difficult to say because maybe the softer option wouldn't have worked as well in the final stages so we could have ended up second either way. At the end of the day Jorge had a better pace than us today and there wasn't much more we could have done. It is nice to bring this era to a close on the podium and I think that is fitting. I have so many great memories of these past few years with Ducati, from my first win at Qatar in 2007 and that race in Barcelona the same year, to the title success at Motegi and my wins at Phillip Island. I also especially remember my return to action in Portugal last year. I have enjoyed every single victory on the Ducati so much and I want to thank them for so many great years together. I leave behind a lot of people that I will miss, like Filippo, Vitto and the others but even though we will be rivals on the track from now on our personal relationship will stay the same. I also want to thank all the Ducati fans for their support over these past four years.”
 
Enfin toch een bedankje voor die Stonert voor de afgelopen jaren :}
Hij heeft ons toch maar mooi het eerste WK voor Ducati (in de GP) ooit gebracht.

casey_stoner.jpg


Maar aan alles komt een einde dus ik zeg:

*O* "The King is dead. Long live the King" *O*

thumb_Valentino_Rossi_Ducati.jpg
 
Wat een gek gezicht om #46 op een Ducati te zien staan en te realiseren dat het geen fotoshop is! Een gek gezicht, maar tegelijkertijd ook ongelooflijk gaaf! :}
 
Teampresentatie MotoGP :Y
Normaal gesproken stelt het officiele WSBK team van Ducati zich daar dan toch ook voor? Dat officiele team bestaat nu natuurlijk niet meer, betekent dat dan dat Carlos Checa de gelederen komt versterken, of is er helemaal geen aandacht voor het WSBK?
 
Via Motomatters.com van Motosprint.it gehaald: interview met Jeremy Burgess. Google Translate zorgt voor een aantal hilarische vertaalfouten, maar wel een erg interessant stuk.

_ _ _ _

05-01-11 Exclusief interview met Jeremy Burgess

Misschien is het de charme van Kerstmis, maar Jeremy Burgess in het rood maakt een bepaalde indruk. En om hem te zien lopen langs de gangen en kantoren van Ducati Corse in uniform is een beeld van orde die heerst in zelfs de woorden, die nog belangrijk waren. We wilden zien, ademen, voelen, de New Course - zijn, die van Valentino Rossi en Filippo Preziosi - in de dagen van het eerste contact tussen het bedrijf en het nieuwe team, in momenten van de eerste vergadering van de Desmosedici GP11, in de periode waar je van plan bent een grote uitdaging. We zagen mensen rustig maar geconcentreerd.

We hebben geluisterd naar toespraken helder en interessant. En Jeremy Burgess, de chef technicus van 's werelds meest succesvolle, altijd is pragmatisch, intelligent, direct en snijden, "als ik wist dat iemand die echt denken dat we op dit niveau, ik zou denken dat hij een beetje' dom 'begint ze meteen, wetende dat dit een goede manier om met het discours deal op de eerste dagen van tests voor Valentino, die niet zoals verwacht. "Als u stopt met de tijd grafiek, het is waar dat we niet zeker waar we dachten te zijn, en waar anderen zou hebben verwacht. Ik zeg dat we piamo goed sap, dit is niet onze werkelijke situatie. We gewoon niet weten waar we werkelijk zijn tot Valentine niet in staat zal zijn om te duwen. "

Zodat je niet verrast door de manier waarop de test verliep naar Valencia?
'Een beetje ja, maar het punt is dit: we moeten eerst beoordelen de lichamelijke toestand van Valentino. Waarom is dit, dat heeft beïnvloed alles. Valentino niet zou hebben gevonden al deze moeilijkheden als het ware in een betere lichamelijke conditie. "

In de doos was er enige verbazing.
"We waren verrast, ja, maar niet ongerust. Natuurlijk, toen we begonnen te werken met de Ducati, dinsdag ochtend, waren we gebonden aan de tijden dat Valentijn had gemaakt in het vorige weekend. Plotseling, zijn geschiedenis is veranderd: we verzamelden van boven naar beneden in een flits. We zijn begonnen zeer rustig, over de structuren, omdat we wisten dat Valentijn moet veel ronden gereden hebben gedaan en vervolgens, fysiek, was om energie te beheren. We dachten dat de tweede dag sneller zou zijn geweest, maar het was niet het geval, omdat zijn toestand verslechterde snel. "
Exclusief interview met Jeremy Burgess
Maar het echte probleem was aan de voorkant?
"Ja, maar ik ben nog steeds niet van overtuigd dat de Ducati een reëel probleem aan de voorkant heeft. Ik denk niet dat de fiets heeft een probleemloze zo ernstig dat we niet kunnen oplossen, tenzij u het project. Ik herhaal: ik geloof dat de problemen zijn meestal bepaald door de fysieke grenzen van Valentino ".

Ducati je leek bezig te zijn?
"Het is anders dan de Japanse is moeilijker te richting te veranderen, heeft verschillende eigenschappen met betrekking tot de afhandeling. Natuurlijk, dit niet heeft geholpen Valentino was al in een crisis in de afgelopen races, laat staan in omstandigheden die dinsdag en woensdag kon worden na het einde van het seizoen. "

Maar de fiets op dit moment niet te maken un'assetto geschikt voor Valentino.
"Het is normaal dat moet een beetje 'tijd om te begrijpen hoe het reageert en hoe het zich ontwikkelde. Ik denk dat dit een succes is, dan is de fiets is goed. De show races Stoner. "

Maar hij heeft een speciale gids.
"Ja, maar Casey moeten winnen nog veel meer races dit jaar. En als Valencia niet had gekozen voor een band te hard, waarschijnlijk hebben gedomineerd net als in Japan en Australië. Dit betekent dat de fiets heeft het seizoen afgesloten op een hoog. "

Stoner crashte heel vaak en heeft verklaard geen gevoel met de voorkant.
"In de meeste gevallen fouten gemaakt in het begin van de race, nooit aan het eind: dit betekent dat hij reed te hard, niet dat de fiets hem heeft verraden. Hij legde te veel druk op hem in de eerste zes of zeven ronden. Hij viel voor haar. "

Vanuit het strategisch oogpunt, dat wil zeggen als de ontwikkeling van de fiets tijdens de volgende drie sessies van de winter, heb je reeds een plan met Valentijn en Philip?
"Ja, maar helaas hebben we niet een zeer breed toepassingsgebied. Valentino's situatie dwingt ons om langzaam te beginnen, met het doel om langzaam te groeien. Dus in Maleisië, begin februari, zullen we het verzamelen van zoveel mogelijk gegevens in. Maar in plaats van technische, denk ik nu het probleem is de mens: we moeten wachten voor de natuur zijn gang gaan. "

Dat is, genezen Valentino.
"Ja, want de fietsen zijn ontwikkeld op basis van beslissingen die parallellen in de praktijk hebben en dat we niet hebben we nog steeds, ik spreek van die uitspraken die begint dan aan een project te veranderen, natuurlijk. Tot Valentine zal niet in de fysieke voorwaarden die nodig zijn om te rijden zoals u weet, dus om werkelijk te begrijpen van de fiets, kunnen we niet met dit type van mening. "

Ducati heeft al een hand in het project, na twee dagen in Valencia.
"Ja, maar ze zijn niet in de war de fiets. En terecht, want de situatie van de Ducati aan het eind van 2010 kan nog niet eens vergelijken met die van de Yamaha aan het einde van 2003. De Desmosedici is een fiets die races wint, altijd vechten voor het podium. De Yamaha had in die tijd slechts een podium kreeg het hele jaar door, de rest was nog steeds ver achter. "

Dus jij denkt dat gewoon werken op de fine-tuning?
"Ik denk dat we de problemen die het vindt op de Ducati, evenals degenen die we hebben opgelost de Yamaha op te lossen. Mijn enige spijt is dat we niet kunnen pikken het tempo tot Valentine geeft geen echte informatie. Maar op hetzelfde moment dat ze zijn stil, omdat we ons kunnen veroorloven om te wachten: de Ducati fiets is al concurrerend. En ik weet dat vanaf het moment dat Valentino zal terugkeren fysiek sterk, zullen we in staat zijn om veel vooruitgang geboekt snel te maken. "

Wat voor soort werk dat je deed in die dagen in Bologna?
"Ik benaderde het bedrijf, technische en motorfietsen. We zijn in het stadium waar we moeten een goede manier om werk te vinden. "

Wat voelde je dat met de Italianen?
"Goed, maar ik ben gewend om te werken en het bijwonen van de Italianen. Afgezien van Valentino, ik ben opgegroeid met jou Italianen, omdat in de geschiedenis van de motorfiets heb je altijd protagonisten geweest als piloten, bouwers, managers, technici. "

Denk je dat je nodig hebt om uw manier van werken met de methode te volgen Ducati veranderen, of denkt u dat anders gebeuren?
"Net als in het midden. De mensen die ik ontmoette in het bedrijf enthousiast lijkt, zag ik een veel vastberadenheid. En ze leken allemaal klaar om een beetje te veranderen de manier waarop ze werken, want het is een nieuwe ervaring voor iedereen:. Kunnen we allemaal iets nieuws te leren van dit avontuur "

Als dat niet doen enthousiasme Valentino!
"De Ducati wil hard werken om hen te geven wat ze nodig hebben. In feite, zich tot het bedrijf en praten met mensen die betrokken zijn bij dit project, leek het weer een beetje 'in de atmosfeer die Yamaha was zeven jaar geleden. "

In feite is er een verbinding is, hoewel de situatie anders.
"Ja, het is een beetje 'anders, maar aan het eind van de Ducati Valentino bracht een nieuwe uitdaging, dat was wat hij zocht, en vervolgens vroeg hij mij en mijn fractie om een deel van de nieuwe onderneming te worden. Dus alles is vrij veel als zeven jaar geleden: we hebben een nieuwe fiets, een nieuw bedrijf te werken, een nieuwe uitdaging. Maar het niveau van deze fiets is hoger en we hebben veel ervaring in meer. "

De Desmosedici is bekend dat het complex, niet alleen in het rijden, maar ook in de montage en demontage.
"Ik heb gezien, maar het is niet een drama. Je hoeft alleen een beetje 'werk, en op een andere manier. Het is een kwestie van gewoonte. "

Er wordt gezegd dat in Valencia aan het einde van de eerste test dagen van Valentino, de monteurs een beetje 'geschokt door al het werk dat gedaan moet worden op de Ducati dan de Japanse fietsen waren.
"Ik ben niet geschokt. De Ducati is anders, natuurlijk, en is ingewikkelder, maar wat telt is dat er niets is dat de kwaliteit van de piloot grenzen. "

Het is ware legende van de vele kleine stukjes van de Desmosedici?
"Ik weet dat het waar is ... Maar het feit dat deze fiets zo veel kleine stukjes heeft, is het meer bewerkelijke in de assemblage stadium niet het resultaat van een verkeerd plan, maar alleen door het feit dat de Ducati jong is in termen van races. Het loopt van een paar jaar, dus nog niet de ronde van de vereenvoudiging van het werk in de doos gehaald, echter dat punt bereikt dat Honda en Yamaha, omdat ze de grote prijzen voor dertig of veertig jaar. "

Dus Ducati heeft om te groeien vanaf dit punt?
"De" verpakking "van de fiets kan worden verbeterd, maar we komen er wel. Bovendien hadden we ook vergelijkbare problemen toen we aankwamen bij Yamaha, zeven jaar geleden. Ook omdat we kwamen van Honda ...».

Dat is ver vooruit in sommige dingen, toch?
"Oh ja, ja, maar we hebben ook de montage van de Yamaha geoptimaliseerd, dus het is ook meer aandacht voor detail. En als we het deden met de Yamaha, kunnen we hetzelfde doen met de Ducati. "

In Ducati hoop dat je hetzelfde doen over de manier waarop de fiets exploitabel is.
"Mijn doel is altijd geweest om een fiets die elke renner kan nemen om de grenzen van zijn vermogen nu Yamaha het geval is, en de credit cursus is ontworpen door Valentino te creëren. Kan hij nu hetzelfde werk doen, en we kunnen weer helpen. "

Stoner op de Honda is eng?
"Ik ben niet verbaasd over de wijze waarop hij leiding gaf aan in de test in Valencia. Zijn probleem is niet snel gaat, het is waarschijnlijk de snelste rijder in de wereld. Zoals we zagen in de 2010 kampioenschap, om bepaalde resultaten moet ook constant zijn: Casey was niet in staat van te voren Valentino verblijf in het kampioenschap, hoewel hij heeft bijgewoond alle wedstrijden, terwijl Valentino heeft overgeslagen vier en in vele andere last van de schouder. Stoner is wat reed prachtig in Japan of Australië, maar wat Maleisië is gegaan in de eerste ronde, als het niet nodig was om te trekken op die manier. "

Het is algemeen aanvaard dat Stoner, met Honda, zal worden versterkt.
"Het is geen kans op een Honda. Honda heeft niet gewonnen voor bepaalde tijd en een realiteit van een reeks van grote investeringen op de fiets en over de organisatie. In een jaar komt u in een nieuw tijdperk en het is duidelijk dat Honda wil een leider vanaf het begin. En spreken van 2011, hun beweging ziet er echt competitief. "

Yamaha is verzwakt?
'Nou, is er voor iedereen te zien: Valentine verloor, verloor hij mij en mijn groep, en twee jaar geleden verloren had belangrijke elektronische engineering experts. "

Moet worden bezorgd over de Yamaha?
"Voor de onmiddellijke, nee. Hij Lorenzo, die jong en zeer sterk, en voor volgend jaar heeft een zeer goede fiets. Dan, voor de toekomst, we zullen zien hoe Lorenzo te ontwikkelen "duizend". In ieder geval, ik denk dat de sport is gemaakt van cycli: een project begint en gaat naar de top, daarna begint te dalen. De Yamaha had een zeer goede cyclus, sinds 2004, dus we zullen zien als nog steeds op deze niveaus. Ik denk dat de Yamaha zal zeer sterk in 2011, maar ik denk dat het zal worden de Honda, en ik denk dat de Ducati zullen zelfs sterk zijn ...».

Valentijnsdag in februari gaat 32 jaar: in uw advies, dat wapen te gebruiken om gelijke tred te houden met de jonge wild?
"De hersenen is belangrijk omdat: Valentino kunt gebruik maken van zijn ervaring, de rijkdom aan kennis die is opgebouwd gedurende vele jaren van overwinningen, en natuurlijk de manier waarop hij een motorfiets. Voor ten minste een paar jaar, misschien meer, dan zal Valentino nog steeds in staat om iets nieuws te verzinnen, want hij voelt zich veel het zelfde effect dat afkomstig is van deze nieuwe uitdaging. "

Uiteraard, je hebt geen angst voor zijn keuze?
"Valentino weet hoe zijn toestand te evalueren en dat van anderen. Het is hij die wilde deze uitdaging: als hij nam deze beslissing omdat hij al lang en zeer zorgvuldige evaluaties. Net zoals het gedaan heeft in zijn carrière. "

Je hebt vaak gezien, Valentino, in de afgelopen dagen in Italië?
"Ja, helemaal. We waren ook samen bij het diner. We praatten en grapte veel. Zoals gewoonlijk. "

Hoe heb je gevonden?
'Een beetje pijn, want het is de ergste ongeval van zijn carrière geconfronteerd. En dan kan niet rusten als de andere bestuurders aan het doen zijn. Maar ik zag hem heel goed als een morele geest intact is, dus ik ben helemaal niet ongerust. "
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan