Ducati Deel #109 de lente komt er aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou eerder voor een Berlingo gaan,is net ff wat leuker om te zien 8-) maar wel top dat ik straks geen ruftende foggy in de slaapmobiel heb :)
Kans is aanwezig dat als die lui de Duster vrijdag meenemen Fogg (af)gaat voor de enige echte Pausmobiel......, zo'n Kangoo :Y _O- :X (maar ken er dan evt voor DCR wel in slapen ipv lepeltje lepeltje met LD, multifunctie ruim zo'n ding en verder interesseert het me niet! :Y *D )
 
Ik heb in mijn 1098 S Tri een Shido - Lithion Ion accu , zo'n lichte fel blauwe van 980 gram .

Tijdens het proefstarten vorige week met temperaturen van rond het vriespunt redde die accu het bijna niet terwijl die de hele nacht ervoor nog aan de druppellader had gehangen .

Dat soort accu's moet je niet gebruiken als het tegen het vriezen aan zit .
Als het warmer wordt doet zo'n accu het wel goed en start hij zelfs gemakkelijker .
De rustspanning van de Shido is maar liefst 13.8 Volt .
De spanning tijdens starten valt terug tot 11.5 Volt , dat verklaart waarom de startmotor met deze accu aanzienlijk harder ronddraaid .

Als ik de normale loodaccu nameet zakt deze tijdens het starten terug tot 10.5 Volt .
En de rustspanning haald net niet de 13 Volt .
 
Vandaag met de auto voor mijn werk naar Amsterdam gereden .

Het verbaasde mij hoeveel pekel er nog op somige wegen ligt :(

Motorrijden duurd dus nog wel een tijdje , eerst een paar regen buien graag om die troep weg te spoelen :Y
 
Ik heb in mijn 1098 S Tri een Shido - Lithion Ion accu , zo'n lichte fel blauwe van 980 gram .

Tijdens het proefstarten vorige week met temperaturen van rond het vriespunt redde die accu het bijna niet terwijl die de hele nacht ervoor nog aan de druppellader had gehangen .

Dat soort accu's moet je niet gebruiken als het tegen het vriezen aan zit .
Als het warmer wordt doet zo'n accu het wel goed en start hij zelfs gemakkelijker .
De rustspanning van de Shido is maar liefst 13.8 Volt .
De spanning tijdens starten valt terug tot 11.5 Volt , dat verklaart waarom de startmotor met deze accu aanzienlijk harder ronddraaid .

Als ik de normale loodaccu nameet zakt deze tijdens het starten terug tot 10.5 Volt .
En de rustspanning haald net niet de 13 Volt .

Je mag bij een SHIDO LI-ion accu zeker geen druppellader gebruiken, dan gaan ze echt kapot.

Ze garanderen genoeg prik voor temperaturen tot -10.

Draait hij wat zwaar rond, dan even een minuut je lichten aanzetten, dat warmt de accu op en starten gaat dan veel beter.
 
Zou eerder voor een Berlingo gaan,is net ff wat leuker om te zien 8-) maar wel top dat ik straks geen ruftende foggy in de slaapmobiel heb :)
Die is ook 200kg zwaarder :X


Ik kruip dan hier wel in (vanmiddag proefgereden, ehhhhhh, tja........)
 
Laatst bewerkt:
Je mag bij een SHIDO LI-ion accu zeker geen druppellader gebruiken, dan gaan ze echt kapot.

Ze garanderen genoeg prik voor temperaturen tot -10.

Draait hij wat zwaar rond, dan even een minuut je lichten aanzetten, dat warmt de accu op en starten gaat dan veel beter.


Er mag toch wel een druppellader op een Shido :)

Ik heb thuis de officiele flyer liggen van de accu fabrikant zelf .

Daar staat o.a. op vermeld : Te laden met elke intelligente lader die geen pieken boven 15 Volt geven .

Met intelligente lader wordt een druppellader bedoelt .

Ik gebruik de Optimate 3 en die laad op met maximale pieken ruim onder de 15 Volt .
Moet dus gewoon kunnen vermeld Shido zelf .
 
Er mag toch wel een druppellader op een Shido :)

Ik heb thuis de officiele flyer liggen van de accu fabrikant zelf .

Daar staat o.a. op vermeld : Te laden met elke intelligente lader die geen pieken boven 15 Volt geven .

Met intelligente lader wordt een druppellader bedoelt .

Ik gebruik de Optimate 3 en die laad op met maximale pieken ruim onder de 15 Volt .
Moet dus gewoon kunnen vermeld Shido zelf .

Bij mijn lithium accu van Shorai staat het expliciet vermeld dat een druppellader niet mag :?
 
Staat een leuke akra voor een 999 te koop op MP staat alleen niet bij voor welk type achterbrug :N
Vanavond net een dikke piepe gekocht..... *O*

2be8bf19d1be5dd8230cee90ef1be9c4_zpsb9a5a6e5.jpg

3059d024cff4e649b62c5035af8e9e42_zps3e9ba748.jpg

abe0b61ff88ec98d69deb04b486befee_zps6dfdb614.jpg

1577dbe7324665a147e950945eece9ba_zpsb92e7faf.jpg
 
Vanavond de performance ecu ff in de Hyper geplaatst en wilde dat hok starten maar dat ging ff niet :X dacht klote is die gelockt |( maar bleek dat de accu beetje leeg was :) ff laden en broemmmmmmm *O* *O* *O* nu nog ff de fijnafstelling op de testbank :} :] :]
Dan nog ff de bandjes er onder en ikke is klaar voor het seizoen :] :] :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan