Ducati Deel #114 New Generation

Status
Niet open voor verdere reacties.

Repsol_RR

MF veteraan
30 jan 2005
16.823
0
Fryslan
Een allen weer zeer welkom in dit nieuwe deel, alweer # 114.


Op de dag dat Sint met zijn (gedoogde) Zwarte Pieten voet aan wal heeft mogen zetten, open we dit nieuwe deel .
Deel # 113 heeft er redelijk lang over gedaan alvorens over te gaan naar #114, nl 2- maand en een week.

Het nieuwe deel draagt de naam New Generation vanwege het feit dat Ducati vooral na de EICMA heeft aangetoond dat er een nieuwe koers uitgestippeld is/wordt in zowel de nieuwe modellen als wel op het gebied van de raceontwikkelingen.
Herziening van management , aantrekken van nieuwe coureurs in zowel MotoGP als WSBK als wel doorontwikkelingen van de Duc's .
Afgelopen jaar was niet het meest succesvolle jaar sportief gezien voor het roemrijke merk uit Bologna.

Met de winter in aantocht zal er minder gebruik worden van ons trotse bezit, en hangen de eersten al volledig ingevet aan de druppelader.
De circuit-mannen zijn al druk in voorbereiding op het nieuwe raceseizoen, nieuwe plannen ,revisies, aanpassingen tot geheel vervanging van het racemonster zullen gaan moeten zorgen voor de gewenste progressie.
Ik wens een ieder veel post-plezier hier in dit nieuwe deel , ouwe-hoer er lekker op los . Schaam je niet zou ik zeggen en houd je MFDT-familie op de hoogte van alle wetenswaardigheden, belangrijk -of niet, deel het met ons.



Veel plezier Ducatisten &andere liefhebbers



Ducati. Italiaanse passie. :Y

Ducati maakt emoties. :Y


De meest fascinerende motoren van de wereld zijn het resultaat van de inspanning tijdens de wedstrijden en zijn de zuiverste uitdrukking van geraffineerde techniek, onmiskenbaar design en passie voor motoren.

Ducati is de fiere getuige van het Made in Italy, de essentie van de Italiaanse stijl die in de lijnen van elke motor tot uitdrukking komt. Gewelfde, slanke en verleidelijke vormen voor een tijdloze stijl die een ongeëvenaard referentiepunt wordt. De Superbike, Monster, Streetfighter, Hypermotard, Multistrada en de nieuwe Diavel zijn in meer dan 60 landen in de hele wereld een droom voor de meest bezeten motorrijders.

Het desmodromische klepbedieningssysteem, het "Trellis" vakwerkframe van stalen buizen, de L-tweecilindermotor en het duidelijk herkenbare motorgeluid zijn de kenmerken die het unieke karakter van een Ducati bevestigen. Het palmares aan overwinningen die onze motoren in de wacht gesleept hebben is de bezegeling die getuigt van de waarde die onze constructiefilosofie heeft: tijdens de Superbike wereldkampioenschappen heeft Ducati 15 van de laatste 18 wereldtitels voor coureurs en maar liefst zestien titels voor constructeurs weten te vergaren terwijl in 2007 tijdens de MotoGp in een tijd van minder dan vier jaar na het debuut onze Desmosedici GP7 het wereldkampioenschap voor coureurs en constructeurs heeft gedomineerd.

Maar de band die op de circuits ontstaat en die Ducatisten uit de hele wereld met het bedrijf verbindt overschrijdt alle grenzen; deze neemt vorm in de Desmo Owners Clubs, de DOC's, een echte volksstam die de "rode" passie hoog in zijn vaandel draagt. Ducatisten treffen elkaar op het circuit, bij evenementen, tijdens de World Ducati Week maar ook op Ducati.com, die jaarlijks door meer dan 12 miljoen liefhebbers bezocht worden.

Ducati is een droom die in 1926 in Bologna ontstaan is en waar in het Ducati Museum van verteld wordt. Een plaats waar de heldendaden van legendarische motoren en coureurs ontdekt kunnen worden, waar een echte passie voor de prestaties en het uitmuntende karakter ingeademd kan worden; om nieuwe wegen te ontsluiten, te racen en geschiedenis te schrijven.

and for the rest, accept this;













http://www.doc-nl.org/
Home - Ducati Club Nederland

Ducati Museum




Agenda en Meetings





Circuittrainingen/rijden 2014:

Ducati Club Race-------16-18 Mei
Racecracks Assen:
- Donderdag 5 juni 2014
-Dinsdag 2 september 2014
-Woensdag 3 september 2014

Twitter MFDT: TSC (@Ducati_Topic_MF) | Twitter

Algemene regels:
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg ;)


Zustertopics en voorgaande topics:
Zijn vindbaar middels de zoekoptie van Motor-forum.

Overzicht van regelmatige postende Ducatisten:
(om praktische redenen wordt deze rubriek bij iedere nieuwe topicstart opgeschoond en zijn foto's niet langer opgenomen)
DME3 - AT74duc - Duchessindutch - Go Foggy - Paul851 - Swetty - Gerrit72 - Thoran - Maurice916 - Ducati11 - Ivar79 - The Emperor - Ducootje - Mr.McDuc - SprayMarcel - FijnZo - NoSER - Sjoerd V - Ducenzo - DesmoDinges - Duccie - M.K. - Repsol_RR - Mac D - Shiny - Justifire - Miss2 - - Ducati888 - 750ssex i.e - LuckyDucy - Duc750ssex ie - Zoeper''de Ducsloper''man - Baylisstic - Boosterke - Corsaro - Duc900 - Duuclady - Jeremayah - Kuncing - Metung - Rik2you - Rob Troost - JarnoTrulli - Gert900 - Panigale1199S - DraakA - Plastikman - Svenxtx-enz...

Gedoogbeleid ''overlopers en andere speciale gevallen(en)'': Gobert - Muerte - Michiel34a -Zoeperman, Go Foggy
Naamsvermeldingen in dit deel geschieden per PB aan de topicstarter!
dus sta je er niet (juist) bij geef dan een lel aan de bel ;)

Erelid van het topic

Duccer1098 R.I.P. - 1098S




NUTTIGE LINKS
twist of the throttle part 1
twist of the throttle part 2
twist of the throttle part 3
twist of the throttle part 4
welkom op ducati999.nl [afbeelding]
Hoeveel DB mag jouw Ducati maken

Ducati Clubs:

www.DucatiOlandaClub.nl
www.Ducaticlub.nl
www.Ducaticlub.be



Ducati dealers, ducati-specialisten, webshops & overige

HOME - Affetto Ducati
Biggelaar special performance
Bruggeman Motoren | Dé motorspecialist in de randstad
Home — Ducati Zaltbommel
http://www.goedhartmotoren.nl/
http://www.motobreda.nl/
MotoPort Assen - Ducati Suzuki Honda MV-Agusta Aprilia en Yamaha motoren motordealer
MotoPort Hippolytushoef - Ducati Honda Yamaha Motor Dealer - Motordealer
Motortoer - Ducati Dealer Amsterdam -
Home - StarTwin Motors
http://www.motopuro.nl/


Ducati specialisten
http://www.affettoducati.com/
http://www.de-ducati-deskundige.nl/
http://www.hdeb.nl/
Sieuw de Boer Groningen
http://www.scarpamoto.nl/
http://www.mctonline.nl/
http://www.ducativerduyn.nl/

Handige site's:
http://ducati.startpagina.nl/
http://shop.ducati.com/nl/
http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp
http://www.classicitalianbikes.com/
http://ducati.gosurf4me.nl/
 
Laatst bewerkt:
Angst aanjagen,
De moderne motorrijder is een beschaafd en georganiseerd mens. Hij heeft altijd een Bonuskaart op zak, voor vertrek strijkt hij een mooie vouw in zijn motorbroek en de grootste vraag die hem bezighoudt is: waar blijft toch de caravan voor motorrijders? Maar zelden nog zit hij automobilisten met een ploertendoder achterna.

Ik vind dat een zorgwekkende ontwikkeling. Motorrijders horen niet beschaafd te zijn. Dat kunnen we ons niet permitteren in het verkeer. Daarvoor zijn we veel te kwetsbaar. Angstaanjagend, dat is wat we moeten zijn. Dat is de enige manier om agressieve automobilisten in toom te houden. Zo werkt het bij dieren ook. Een kat maakt geen indruk op een hond door beschaafd te zijn. Alleen door zich groot te maken en zijn scherpe nagels in de strijd te gooien, houdt hij de vijand op afstand.

Vroeger voelden motorrijders dat van nature aan. Alles aan ze straalde stoerheid en dreiging uit. Leer, doodshoofden, ongeschoren koppen, tatoeages. Een automobilist wist dat hij met deze jongens in de buurt niet de ruitensproeier moest aanzetten, want anders lag hij een minuut later languit over de motorkap.

Voor de verkeersveiligheid was het goed dat automobilisten ons zagen als Neanderthalers uit de TBS-kliniek. Zo bleven ze tenminste op grote afstand en gaven ze altijd voorrang. Ook buiten het verkeer stelde men zich dienstbaar op. Op terrassen was je altijd als eerste aan de beurt.

Voorbij die mooie tijd. In het verkeer zijn we geen gevaarlijk stekende wespen meer, maar vette bromvliegen die bij een aanrijding hooguit een lelijke plek veroorzaken. Het ontzag is weg en daarom durven automobilisten ons nu te snijden en aan ons spatbord te kleven.

Het is onze eigen schuld. We hebben onszelf gecastreerd. Neem nou de kleding. Vroeger droegen we uitsluitend gevaarlijk uitziend leer. De boodschap die je hiermee uitzond was: 'Een verkeerd woord of ik sloop je.' Maar wat voor statement geef je af met al die hi-tech all-weather kleding van tegenwoordig? Ik kom niet verder dan: 'Als het spettert, blijf ik toch lekker droog!' Daar krijg je niemand mee op de kast.



Net zo suf is de moderne motorkoffer. Die lijkt precies op de beauty case van je vrouw en dat heb jij dan in drievoud aan je fiets hangen. Nounounou, dat maakt indruk. Automobilisten schieten de berm in, rolluiken gaan naar beneden, want daar komt Henk met de Losse Handjes aangereden - met zijn drie koffers vol lipstick, nagellak en wattenstaafjes.

Maar het minst angstaanjagend is toch wel de motorrijder die een duopassagiere met dezelfde kleding bij zich heeft. Als je dat ziet denk je alleen maar aan gezelligheid en trouw. Niemand zal ook maar een seconde vrezen dat dit duo hem bij het stoplicht uit de auto zal trekken om een verkeersfout recht te zetten.

Noem me een conservatieveling, maar ik vind dit allemaal niet kunnen. We moeten juist van ons afbijten. Breedgeschouderd laten zien en horen dat we er zijn. Terug naar de ouderwetse stoerheid.

'Maar ik bén helemaal niet stoer', hoor ik sommigen al piepen.

Dat weet ik ook wel. Maar als motorrijder moet je niet zijn wat je bent. Je moet juist veel gróter zijn dan jezelf. Maakt niet uit als anderen ons daarom haten. Als ze ons maar vrezen.

Jan Dirk Onrust

}) :+
 
Laatst bewerkt:
Nieuw tijdschema en kwalificatie opzet World Superbike kampioenschap
15-11-2013 Een nieuwe kwalificatieopzet en een nieuw tijdschema moeten het World Superbike kampioenschap vanaf 2014 meer publiciteit en meer TV zendtijd op gaan leveren.


Het tijdschema van een World Superbike weekend zal er vanaf het seizoen 2014 op zaterdag en zondag heel anders uit gaan zien.

Zo zal de kwalificatie voor de World Superbike klasse vanaf het komende seizoen dezelfde opzet gaan krijgen als de kwalificatieopzet zoals die dit jaar is ingevoerd voor de MotoGP categorie. Hiermee zal de gebruikelijke Superpole kwalificatie verdwijnen en zullen er voor de World Superbike coureurs net als voor hun collega’s in de koningsklasse vier vrije trainingen en twee kwalificatie trainingen worden verreden op vrijdag en zaterdag. De snelste tien coureurs na drie vrije trainingen kwalificeren zich rechtstreeks voor de belangrijke tweede kwalificatie. Twee van de niet rechtstreeks geplaatste coureurs kunnen zich vervolgens via de eerste kwalificatie nog bij de snelste tien coureurs voegen waarna de twaalf coureurs tijdens de tweede kwalificatie gaan strijden voor de beste twaalf posities op de startgrid van de zondag te verrijden races. Voorafgaand aan de twee kwalificaties komen alle coureurs nog een keer in actie voor een vierde vrije training, deze sessie heeft echter geen invloed op de kwalificaties.

Als de kwalificaties op zaterdag achter de rug zijn krijgen de World Supersport - en World Superbike coureurs op zondag te maken met een geheel ander tijdschema. Zo zal de eerste World Superbike wedstrijd komend seizoen al om 10.30 uur van start gaan. Vervolgens staat de World Supersport wedstrijd standaard om 11.35 uur op het programma waarna het licht voor de tweede World Superbike race van de dag al om 13.10 uur op groen zal gaan.

Tijdschema vanaf het seizoen 2014:
10.30 uur: World Superbike race 1
11.35 uur: World Supersport race
13.10 uur: World Superbike race 2

Bovengenoemde maatregelen zijn genomen om meer TV zendtijd te krijgen en als er in hetzelfde weekend een MotoGP of een Formule 1 wedstrijd wordt verreden- die standaard om 14.00 uur van start gaan - de races in het op productiemachines gebaseerde kampioenschap niet teveel naar de achtergrond zullen verdwijnen.
 
Ah, een nieuw generation topic, mooi gevonden topictitel

Kikkkeuhhh jongè New Kids Tuuuuurbbbbbooo


Hier zometeen ff rondje moddertrappen *D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan